Miten ihmiset voivat ostaa ja syödä irtokarkkeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen vain

Vieras
Minä ainakin olen nähnyt useinkin kaupassa, kuinka ihmiset (lasten lisäksi jopa aikuiset) koskettelevat niitä myynnissä olevia irtokarkkeja paljain käsin laittaessaan niitä pussiin. Minä en ainakaan todellakaan ostaisi irtokarkkeja, koska en voi olla varma, että onko juuri niitä minun ostamiani karkkeja juuri hetki sitten joku kosketellut kädellä, joka voi olla vaikka todella likainen ja jolla on kosketeltu ennen niiden karkkien koskettelua vaikka omaa takapuoltaan.

Jokuhan on voinut tosiaan vaikka juuri ennen kauppaan tuloa käydä kaupan vessassa, pyyhkiä siellä takapuoltaan ja sitten pesemättömin käsin tulee ottamaan niitä karkkeja pussiin suoraan sieltä astiasta. Minä olen todella nähnyt, kuinka jotkut ottavat niitä karkkeja sieltä astioista pussiin paljain käsin, vaikka niitä kauhojakin olisi saatavana, millä niitä pussiin kauhotaan. Eli ei paljon huvita ostaa karkkeja, joissa on ties mitä pöpöjä ja vaikka jonkun käsistä tulleita ulostejäämiä.

Muutenkaan minusta ei tunnu irtokarkkien otto niistä myyntiastioista pusseihin kovin hygieeniseltä, koska usein niiden kauhojen näkee olevan likaisella kaupan lattialla, josta olen nähnyt niitä nostettavan ja sitten sillä samalla kauhalla otettavan niitä karkkeja sinne pussiin.

"Miten ihmiset voivat ostaa ja syödä irtokarkkeja?"

Suoraan sanoen ihmettelisin enemmän jos kissat, koirat, lehmät ja sudet ynnä muut elikot niitä ostaisivat ja söisivät. Olen jo siinä iässä.

Ap:n kannattaa miettiä sitäkin, että hän vetää koko ajan keuhkoihinsa ilmaa, josta osa on tullut jonkun perseestä pierun muodossa. Vieläkö huvittaa hengittää?

Voihan sitä käydä tasokkaissakin karkkikaupoissa. Sellaisia löytyy, joissa myyjä nostelee suklaakonvehdit rasiaan tai kauhoo lakut pussiin asiakkaan vain näyttäessä sormella, mitä haluaa. Joten suosi suomalaista yrittäjää ja asioi heidän liikkeissään. Kuluttajana voit vaikuttaa tosi paljon myös kuvailemasi kaltaiseen saastaan.

[QUOTE="minna";30656963]No kyllä muakin Se ällöttää. Siksi ostan niitä vain harvoin, jos tekee tosissaan mieli ???? aika harvaa hedelmää kai syödään ilman kuorimatta...[/QUOTE]

En kuori kyllä tomaatteja

Vaihda kauppaa, mä en oo ikinä nähnyt että kukaan aikuinen niitä lähmisi. Miten sä ensinnäkään voit tällaista toimintaa nähdä jos et syö koko irtokarkkeja?

Miten sä voit syödä yleensäkkään mitään ruokaa kun niihin on joku ihminen koskenut?

En kyllä ole minäkään nähnyt koskaan kenenkään käsin kahmivan karkkeja, tosin en ole irtokarkkilaareille jäänyt notkumaankaan toisin kuin ap:n on täytynyt tehdä nähdäkseen moista tapahtuvan useinkin. Jos alkaa liikaa miettimään tuollaisia asioita niin todella pitää lopettaa hengittäminenkin, sen pierun lisäksi siinä ilmassa voi olla vaikka mitä pöpöjä, puhumattakaan ulkona syömisestä/jonkun muun tekemän ruuan nauttiminenhan voi myös altistaa monelle ällötykselle. Pikkuisen rennommalla asenteella elämä on helpompaa!

Ihan yhtälailla ne gaggapagteerit tulee sun ruokaan, jos ostat vaikka kaupasta paketin leipää. Arvaa miten likainen se leipäpaketin ulkopuoli on? Ja sitten sä laitat sen paketin keittiönpöydälle ja samalla pöydällä sitten voitelet sitä leipääs. Yäääks.

Taikka peruna. Perunan kuoret kannattaa syödä koska ne on terveellisiä. Mieti mikä rähmäkäpälä niitä on hinkannu. Tsägällä ne on vielä kasvanu ja muhinu kanan gagassa ja kastemadon gagassa! Yääks.

Miua ärsyttää irtokarkkihyllyllä se, kun jotkut mättävät niitä karkkeja pussiin silleen, että karkit lentelee pitkin lattioita. Vähän tarkkuutta pitäis olla, kun itekin pussitan aina iha huolellisesti.

edit: Sitä paitsi niihin voi liukastua. Nimim kerra vedin pannut kaupan lattialla em. syystä.

[QUOTE="minna";30656963]No kyllä muakin Se ällöttää. Siksi ostan niitä vain harvoin, jos tekee tosissaan mieli ???? aika harvaa hedelmää kai syödään ilman kuorimatta...[/QUOTE]

Entäs tomaatit,kurkut ja unohtamatta kananmunaa sehän on tullut perseestä :)

Joku on voinu niihin pussikarkkeihin koskea kans, mieti sitä.... Mä tosin en syö irtokarkkeja mutta vain siksi koska ne on epäterveellisiä ja täynnä lisäaineita, epäilen että likaisuus on niissä se pienin ongelma ;)

Voihan sitä käydä tasokkaissakin karkkikaupoissa. Sellaisia löytyy, joissa myyjä nostelee suklaakonvehdit rasiaan tai kauhoo lakut pussiin asiakkaan vain näyttäessä sormella, mitä haluaa. Joten suosi suomalaista yrittäjää ja asioi heidän liikkeissään. Kuluttajana voit vaikuttaa tosi paljon myös kuvailemasi kaltaiseen saastaan.

Mitä jos se myyjä on kaivellut persettään?

tai hedelmäpussit, joku paskasine käsineen niitä lähminyt ja sitten sinä menet ja otat seuraavan pussin ja KOSKET siihen ja voit vielä syödä niitä hedelmiä ja kasviksia mitä sinne sisälle laitat. Mä ainakin otan seuraavasta pussista kiinni ja repäisen omani

kerran ihmettelin kun banaanit haisi niin törkeen pahalle kaupassa. Niitä oli kai jotenkin huudeltu mutta ihan kuin joku apina olis viidakossa pruljauttanut plöröt niitten päälle.

Enpä juuri syö irtokarkkeja. en syö myöskään käsissä räpellettyjä sokerimassakakkuja. Niitä kanssa katselleasa oikein aistii miten lämpimissä käsissä on nysväämällä nysvätty massaa, pyöritelty ja välillä kaivettu nenää ja käyty tarpeilla ja raavittu päätä ja koristepalleroiden nysvääminen voi jatkua. Toinen juttu on kun laitetn kakkukynttilät ja nuori päivänsankari räkää ryystäen aivastaa kynttilät sammuksikn. Mieluummin jotain muuta tai ehkä ei olekaan yhtään nälkä.

Enpä juuri syö irtokarkkeja. en syö myöskään käsissä räpellettyjä sokerimassakakkuja. Niitä kanssa katselleasa oikein aistii miten lämpimissä käsissä on nysväämällä nysvätty massaa, pyöritelty ja välillä kaivettu nenää ja käyty tarpeilla ja raavittu päätä ja koristepalleroiden nysvääminen voi jatkua. Toinen juttu on kun laitetn kakkukynttilät ja nuori päivänsankari räkää ryystäen aivastaa kynttilät sammuksikn. Mieluummin jotain muuta tai ehkä ei olekaan yhtään nälkä.

Ja edelleen ihmettelen, millä ne mansikat poimitaan, perataan ja laitetaan siihen kakun päälle, jos ei niillä samoilla nenänkaivuusormilla.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30657223:
Ja edelleen ihmettelen, millä ne mansikat poimitaan, perataan ja laitetaan siihen kakun päälle, jos ei niillä samoilla nenänkaivuusormilla.

Mansikoita ei kumminkaan pyörittämällä pyöritellä ja mälvätä rähmäisillä käsillä.

joo kannattaa kattoo minkä karkin ottaa ja missä hengittää.
Toisaalta, nuolin kerran vaimon tussua varmaan puolituntia, voi olla että lipsahti vähän muuallekin.
Nyt tuli mieleen että mitäköhän pakteereita siinä on vai oonko jo immuuni niille?

• Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä