Miten imetys lopetetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettäjä

Vieras
Vauva 5kk ollut täysimetyksellä tähän asti, vähän kiinteitä maisteltu. Jouduin eilen aloittamaan pitkäaikaisen lääkityksen, jonka kanssa imetys ei onnistu. Eli se oli kerrasta poikki. Vauva onneksi syö hyvin pullosta ja nukkui yönkin paremmin =)
Mutta, mitäs teen näiden rintojen kanssa. Tiedän jo kokemuksesta kuinka tuskallista se on kun ne täyttyy.... Miten kannattaisi lypsää? Ilmeisesti harvakseltaan, mutta lypsänkö tyhjiksi vai vain vähän, että helpottaa? Onko siis määrällä väliä, tietääkseni jos usein lypsää maidontuotanto kiihtyy/ei muutu.

Lypsykoneella en saa irti mitään, joten käsilypsyllä mennään. Ja kuinka nopeasti tilanne alkaa tasoittua, montako tuskanpäivää on edessä?

Mulle neuvottiin, että lypsää vain sen verran että tukala olo helpottuu, ettei maitoa tule "tilattua" lisää.
Mutta pitää kuitenkin huolen siitä, että ottaa sen vähän pois ettei tule rintatulehdusta.

Toi on varmaan tosi yksilöllistä miten maidon tulo helpottuu. Mulla on ollut muutenkin melko vähän maitoa, siis tarpeeksi, muttei yhtään liikaa. Nyt oon ollut 3 päivää imettämättä ja voin jo olla ilman liivejä päivät eikä paita kastu. Eikä olokaan ole tukala.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Mulle neuvottiin, että lypsää vain sen verran että tukala olo helpottuu, ettei maitoa tule "tilattua" lisää.
Mutta pitää kuitenkin huolen siitä, että ottaa sen vähän pois ettei tule rintatulehdusta.

Toi on varmaan tosi yksilöllistä miten maidon tulo helpottuu. Mulla on ollut muutenkin melko vähän maitoa, siis tarpeeksi, muttei yhtään liikaa. Nyt oon ollut 3 päivää imettämättä ja voin jo olla ilman liivejä päivät eikä paita kastu. Eikä olokaan ole tukala.

Minä olen ollu yli viikon ja vieläki paita kastuu :D Ja minulle annettiin sama neuvo kuin edellä oleville.

Yhteistyössä