Miten isoksi tosi lihavan raskausvatsa kasvaa? Mihin väliin ne läskit menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyse ihan itsestäni, joten ei ole pahalla toisia samankokoisia kohtaan:)
Itselläni on yksi takki jonka epäilin jäävän pieneksi talven aikana, mutta yhä se vaan menee päälle samaan tapaan eli hitunen jää löysää väliin ja juuri sen verran että pystyy takki kiinni istumaan autossa. Paino ei ole noussut paljoa tai saattaa olla suureksi osaksi turvotusta, koska pomppasi hetkessä 7kg eli noin kuukaudessa tuli tuo harppaus ja siinä on pysynytkin. Kokonaisuudessaan paino noussut noin tuon 7-9kg koko raskausaikana(en aivan alkua tiedä kun ennen raskautta painosta ei tietoa, mutta siihen kun todettiin on tullut tuon verran). Turvotusta on reilusti ainakin jaloissa jotka on melkein suoraa pötköä polvesta alas ja jalkapöytä kuin pikkuvauvan pullea jalka. Mahassa kuitenkin kaksoset ja sf-mitta meni jo joulukuussa yli sen mikä yhtä odottavalla rv40:llä. Mietin paljonko tästä mahan päällisestä on ns. ylimääräistä vai mihin väliin nuo läskit on menneet? Sivuilla on tietysti ja alavatsalla tuo roikkuva röllykkä. Kasvaako maha nyt vain ylös ja/tai alaspäin vai suoraan eteen vai miten? Hienoa tietysti olisi jos synnytyksen jälkeen paino olisi vähemmän kuin alussa. Tämä mahankoko ei mielestäni nyt kamalasti poikkea siitä läskimahasta joka oli ennen raskautta. Tai on siis pyöreä ja raskausmaha, mutta koon puolesta sellainen samankokoinen kuten olen todennut tuosta talvitakistakin, joka mahtuu yhä päälle. Rv31 ja siis kaksoset. Joudun olemaan loppuraskauden vähähiilihydraattisella, joten tuota painoa ja syöntejä tulee seurattua, joten paljoa tähän ei kai painoa tule enää.

Mulla kävi niin, että kun vatsa alkoi tosissaan kasvaa ja näkyä, se tavallaan nosti mun iänikuisen pömppömahani (pelastusrenkaan) siihen päällensä. Että siinä jossain rintojen alla oli pullean pehmeä alue ja sitten alkoi pyöreä maha. Koomisen näköistä joo. Jotenkin se kai sitten lähti siitä sulaman ja lopussa olikin vaan raskausmaha.

NO meillä ainakin entinen naapuri oli yks päivä pihalla vauvan kanssa, ja kysyin että kenen vauva se on. Oli kuulemma hänen. No, ei siitä naisesta kyllä päällepäin olis kukaan pystynyt sanomaan, että se oli raskaana ollut tai että sieltä mahasta oli jotain hetki aikaisemmin poistunut. Joten monella lihavalla maha vaan muuttuu kovaksi, ja tunnustelemalla mahaa naisen maatessa voi olla ainoa mahdollisuus havaita raskaus. Seistessä voi viimeisilläänkin makkarat peittää pötsin niin, että se nöyttää löllyvän ja olevan pelkkää läskiä.

ei ainakaan näkynyt raskaus kuin viimeisellä kolmanneksella, eikä silloinkaan paljon. paino nousi vain 5kg ja melkein samoja vaatteita kuin normaalisikin käytin. oli kylläkin kesäaika.
mutta siis suhteessa isot ovat yleensä pienempiä odottajia kuin pienet. ollaan valmiiksi isoja B)

Mulla on viikkoja 35+2 ja ehkä viisi viikkoa sitten ulkopuolisetkin ovat varmasti pystyneet sanomaan että olen raskaana. Maha ei ole sellainen niin eteentyöntynyt kuin monilla, vaan levennyt jotenkin sivusuuntaisesti. Yhä selällään maaten näyttää niin kuin mulla olisi aika iso kaljamaha.

Mikään tosi läski en kai ole, 170cm ja 80kg ennen raskautta, mutta olihan/onhan tuota mahaa kumminkin.

Hiljattain olen joutunut vasta ottamaan eri takin käyttöön. Paidat joita käytin ennen raskautta, mahtuvat vielä hyvin. Ainoastaan housut ei mahdu paitsi lökärit.

Yhteistyössä