J
jokainen tyylillään, mutta mutta...
Vieras
Olen omassa perhepiirissäni oppinut, ettei lasten syntymäpäiville kutsuta koko sukukuntaa, vaan paikalla on oman perheen lisäksi kummit ja isovanhemmat. Toki sitten isompana lapsen omia kavereita. Meidät kutsuttiin talvella kaverini lapsen 1v syntymäpäiville ja siellä oli kyllä tupa täynnä väkeä. Meitä vanhempien kavereita oli ja sitten sukulaisia -eikä pelkästään lähisukua vaan ihan kaukaisempiakin... Oli siis isot juhlat. Kaverini sitten tuumasi, että teilläkin sitten kesällä isot juhlat tiedossa, kun lapsi täyttää 1v. Ja että 1v juhlathan on isommat kuin 50v juhlat...
Siitä tuli vähän paineita... Tämä kaveri, jonka lapsen synttäreillä olimme, on ainakin kai pakko kutsua... mutta pitääkö minun kutsua muutkin kaverini? Tuntuu vähän hölmöltä... varsinkin, jos heillä ei ole vielä lapsia (että voisi muka lapsen kutsua ikään kuin lapsemme kaverina). Ja kutsunko omat serkuni yms? Emme kyllä itsekään ole ollee heidän lastensa juhlissa...
Lapsi tuskin edes itse muistaa myöhemmin mitään 1v synttäreistään... Ja haluaisin juhlia ihan perhepiirissä... Onko ihan ok?
Siitä tuli vähän paineita... Tämä kaveri, jonka lapsen synttäreillä olimme, on ainakin kai pakko kutsua... mutta pitääkö minun kutsua muutkin kaverini? Tuntuu vähän hölmöltä... varsinkin, jos heillä ei ole vielä lapsia (että voisi muka lapsen kutsua ikään kuin lapsemme kaverina). Ja kutsunko omat serkuni yms? Emme kyllä itsekään ole ollee heidän lastensa juhlissa...
Lapsi tuskin edes itse muistaa myöhemmin mitään 1v synttäreistään... Ja haluaisin juhlia ihan perhepiirissä... Onko ihan ok?