Miten itse olisit toiminnut? Laiton irtisanominen ja töihin takaisin houkutteliminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olin viime vuonna sairaslomalla pari viikkoa, josta viikon verran sairaalassa. Sen aikana meidän yksi työntekijä (homo) pisti huhun liikkeelle, että olen ollut bilettämässä jossakin ravintolassa sairaslomanaikana. Työnantaja tietysti otti sen tosissaan ja seurauksena antoi potkut. Potkut selvisi kun yritin soittaa töihin ja selvittää omat työvuorot.
Työnantaja kertoi syyt potkuihin. Olin kauhuissani. Päätin olla palaamatta samaan työpaikkaan vaikka myöhemmin selvisi todellinen olinpaikkani (sairaala) ja työnantaja myönsi tehneensä virheen. Jos kerran ei kunnella toisen kertomusta asiasta vaan uskotaan huhuihin niin olkoon niin.
Oli hyvä työpaikka, mutta into siihen työpaikkaan meni.

Miten itse olisit toiminnut? Olisitko palannut takaisin?

Joo no siis ottamatta kantaa muuhun, niin irtisanomisesi olisi ollut laiton, vaikka olisitkin ollut bilettämässä. Koska saikulla ollessa saa tehdä mitä lystää ja mihin kykenee. Silloin lääkäri on vaan katsonut sinut työkyvyttömäksi kyseiseen hommaan. Esim. jos käsi menee poikki, se voi estää tehdastyöt, mutta ei bilettämistä. Toinen asia, kuka haluaa lähteä ko. tilanteessa baanalle.

itse olisin vienyt asian oikeuteen ja vaatinut kunnon irtisanomispalkan.

[QUOTE="vieras";25578365]ja minkähän takia erikseen piti mainita, että huhun liikkeelle pistänyt henkilö on homo? Vai eivätkö heterot mielestäsi pistä huhuja liikkeelle?[/QUOTE]

Tätä minäkin jäin ihmettelemään...

No nin. Heti meni överiksi ja laittomuutahan ei loppujen lopuksi tapahtunut. Irtisanominen peruttiin ja syyllinen tässä oli se työkaveri (homo). Nyt sitten tämä homiksi haukkuminen voi aiheuttaa taas oikeuden haastaa sinut käräjille ja irtisanoa sinut työpaikkakiusaamisen ja syrjinnän vuoksi.

[QUOTE="vieras";25578389]No nin. Heti meni överiksi ja laittomuutahan ei loppujen lopuksi tapahtunut. Irtisanominen peruttiin ja syyllinen tässä oli se työkaveri (homo). Nyt sitten tämä homiksi haukkuminen voi aiheuttaa taas oikeuden haastaa sinut käräjille ja irtisanoa sinut työpaikkakiusaamisen ja syrjinnän vuoksi.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa voin itse vetää rasisti-kortin esiin. Ja minulla on todella paljon todisteita siihen.

[QUOTE="vieras";25578389]No nin. Heti meni överiksi ja laittomuutahan ei loppujen lopuksi tapahtunut. Irtisanominen peruttiin ja syyllinen tässä oli se työkaveri (homo). Nyt sitten tämä homiksi haukkuminen voi aiheuttaa taas oikeuden haastaa sinut käräjille ja irtisanoa sinut työpaikkakiusaamisen ja syrjinnän vuoksi.[/QUOTE]

Homo on täysin asiallinen sana eikä homoseksuaalisuus ole paha asia. Ei sillä sanalla voi toista haukkua.

Yhteistyössä