Miten ja milloin olet saanut vakityön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määräaikainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

määräaikainen

Vieras
Kiinnostaa tietää kuinka nuorena, millaisella työkokemuksella, tuurilla, suhteilla tms. muut ovat sen oman vakityön saaneet. Kun itse vielä metsästän vakkaripaikkaa ja kovin vaikealta tuntuu sellaista saada. Eli miten te muut ootte paikkanne saaneet?

Kun menin ekaan vakituiseen työpaikkaan oli sellainen aika, että työpaikkoihin riivittiin suoraan lukiosta ja oli vara valita minne meni.
Vuosi oli 1989 ja siitä lähtien mulla on ollut aina vakituinen työpaikka.

Työpaikat on pysyneet vaikka oon opiskellut välillä ja tehnyt silloin osa-aikaista työtä.
Mulla on ollut tän n. 20 vuoden aikana 4 vakituista työpaikkaa.
Itse oon hakenut tai mua on kysytty uuteen työpaikkaan.

Olin ollut koulu aikana työharjoittelussa eräässä firmassa, Sieltä se mun ohjaaja oli antanu pomolleen mun numeron, koska niillä oli pulaa työntekijöistä. Enkä edes ollut hakenut sinne töihin!!!! 2 viikossa mulle tarjottiin sopimus missä luki toistaiseksi..

Valmistuin v. 2005, menin ensin määräaikaiseen työsuhteeseen eri työpaikkaan. Siitä kesätyöntekijäksi nykyiseen duuniini, josta sain sitten viran 2005 marraskuussa. Kesätyön ja viran saamisen välissä olin muutaman kuukauden muualla töissä. Suhteita ei ollut, eikä juurikaan kokemusta. Työnantajan mukaan persoona ratkaisi edukseni.

eka vakkariduuni oli 2003 elokuussa. raskauden takia irtisanoin itseni helmikuussa 2004.

ei koulutusta alalle mutta työkokemusta oli.

Nykyisen sain 2007 syyskuussa vaatekauppaan, jonne ulkopuolisen on lähes mahdoton saada vakipaikkaa. Kuulemma mun luonne ja olemus olivat se mikä ratkas. päivääkään en kaupanalalla ollu.

Olen aina ollut vakkari työsuhteessa. Ekan sain ihan koulutukseni ja työhaastattelun perusteella. Toisen kun menin reippaasti ja rohkeesti kysymään, vaikkei ala ollut oma. Ja tämän nykyisen sain ehkä osittain suhteilla, tai siis suhteiden kautta pääsin haastatteluun, jossa sitten hoidin homman kotiin :)

tein määräaikaisuuksia 3 vuotta tässä firmassa, sitten lähdin ulkomaille kahdeksi vuodeksi, sain sielläkin koulutusta vastaavaa työtä ja kun olin palailemassa Suomeen, soitin vanhalle pomolle ja kyselin kesätöitä (kokemus on rautaa siinä työssä). Pomo sanoi ,ettei voi oikein luvata, mutta että jos mä tulisin käymään sitten kun oon Suomessa.
Odotin vähän (olin kuulostellu entisiltä kollegoilta) että kesäduuni vois irrota. Mutta se olikin vakkaripaikka! Jihaa!

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
eka vakkariduuni oli 2003 elokuussa. raskauden takia irtisanoin itseni helmikuussa 2004.

Nykyisen sain 2007 syyskuussa vaatekauppaan, jonne ulkopuolisen on lähes mahdoton saada vakipaikkaa. Kuulemma mun luonne ja olemus olivat se mikä ratkas. päivääkään en kaupanalalla ollu.

Miksi ihmeessä sanoit itsesi irti?

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Miksi ihmeessä sanoit itsesi irti?

siks koska muutin pois paikkakunnalta helmikuussa 2004. eikä ollut tarkoitus palata alalle enää. olin ravintolassa töissä. Ravintolassa vielä tupakoitiin siihen aikaan ja mut siirrettiin muihin hommiin.

palasin kyllä alalle puoleks vuodeks loman jälkeen mut sain sit tän nykyisen paikan.

vuonna 2005 ilman koulutuksia,työkokemusta alalta ja suoraan hoitovapaalta.
siitä lähtien silla alalla ollut,nyt vaihdan toista kertaa työpaikkaa.
tulevatyö on jo erilaista mutta periaatteessa samaa alaa =)

hain vain töihin(löysin ilm,netistä), puolen vuoden jälkeen vakinaistettii. Ei mitään koulutusta. Pari vuotta siellä nyt ollut ja tykkkään.En tahtois kyllä jäädä pois sieltä mammalomalle.

Nii ja onhan siis työkokemusta eri aloilta,että kai sekin sitten vaikutti tuohon duuniin =)

Valmistuin ammattiini 22-vuotiaana, ensin olin vuoden määräaikaisena ja sitten vaihdoin toiseen toimipaikkaan ja sain viran. Minut otettiin näkemättä ja kuulematta, lähetin vain määrämuotoisen sähkeen, että olen kiinnostunut avautuneesta paikasta. Oi niitä aikoja, ottivat sian säkissä, onneksi tuollaista ei ole enää.

Tammikuussa meni koeaika umpeen ja työstäni tuli vakituinen. 4 kk kesti sitä koeaikaa. Työn sain hakemalla sitä; työpaikkailmoitus tuli sähköpostilistan kautta.

17.v sain ja edelleen 30.v olen samalla työnantajalla:D
6kk tein aluksi työllistymistuella töitä koska olin alaikäinen ja heti sen
jälkeen minut vakinaistettiin.
Päivääkään en vaihtaisi pois koska työ on todella itsenäistä, vaihtelevaa sekä vaatii paljon luovuutta;)
Tosin nyt olen ollut 4.v tauolla noista kahdesta taaperosta:D Syksyllä meen taas takas.

Kun valmistuin minut vakinaistetiin paikassa missä olin tehnyt päättötyön. Olin 23-vuotias. Se oli sitä aikaa kun opiskelijoille ei kirjoitettu kuin määräaikaisia soppareita. Nyt usein meilläkin opiskelijat saavat vakinaisen työn.

Tasapainottamaan tilannetta, meillä on 2 vuoden välein yt:t, jolloin saa tehdä töitä että on vielä hommia :laugh: Vakinainen työpaikka ei siis meillä ole lainkaan varma

Yhteistyössä