miten järkevintä nimikoida lasten vaatteet päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poropeukalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poropeukalo

Vieras
lapset 2,5v ja 1v. myydäänkö jossain jotain niminauhaa joka ommellaan. vai kynällä? mikä kynä pysyy? onko huono jos kirjoittaa paidan sivusauman pesulappuun vai pitääkö olla niskassa? entäs sukat? en kehtaa kysyä päiväkodista...

Mulla on ohukärkinen permanenttitussi, millä merkkaan. Lappuun kun lappuun, oli se niskassa eli sivusaumassa, kunhan nimi löytyy. Sukkiin oon siihen ylimpään paksuimpaan kohtaan tehny vaan pienet sievät nimikirjaimet. Villavaatteisiin on sit erikseen semmoset ommeltavat nimilaput, missä siis lukee koko etunimi.
Mustekynä ajaa ihan hyvin asiansa, ei kestä lopun ikää, mutta muutaman pesun kestää.

pesulappuun lapsen nimi. Tai ostat kaupasta intianpuuvilla nauhaa ja kirjoitat siihen vedenkestävällä tussilla nimen ja ompelet kiinni.

villasukkiin, kenkkiin ... voi laittaa leukoplast teippiä joka kestää yllättävän hyvin.

leukoplast04_1.jpg

Apteekin kangasteippi (eli tuo Silvia Logon kuvassa oleva) + vedenkestävä tussi on maailman paras ja helpoin tapa merkata lasten vaatteet.

Kestää pesussakin, eikä tarvitse ommella tai silittää mitään. Lisäksi se on halpaa.

Paidat, housut yms olen merkannut kirjoittamalla tussilla nimen pesulappuun tai kokolappuun.