Miten jatkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avioliittoneuvoja kiits
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avioliittoneuvoja kiits

Vieras
Tää kuulostaa kai uskomattomalta, mutta meillä on ero ero mielessä miehen laihtumisen takia :0. Olemme olleet yhdessä yli 10 v, kumpikin vähän ylipainoisia tavatessa, ja sitten paino noussut kummallakin vielä yhteiselon aikana lisää. Lapsia on tullut muutama, he vielä aille kouluikäisiä.

Ja nyt on mies siis laihtunut 30 kg, kovalla liikunnalla. Myönnän olevani välillä kateellinen hänen saamastaan positiivisesta huomiosta, vaikka alkuun oli pelkkä ilo ylimmäisenä hänen parantuneesta terveydestä. Hän liikkuu sellaisen 10 tuntia viikossa, matkoineen on sellaisen 20 tuntia pois töiden lisäksi. Ei varmaan tarvitse sanoa kuka hoitaa lapset sillä aikaa? Eli tämä on alkanut rassata minun jaksamista. Nyt hän on "luvannut" että saan mennä urheilemaan kahtena tuntina viikossa. Tämä jo ottaa päähän riittävästi, mutta nyt hän on alkanut huomautella minulle painosta, että et ole sinäkään mitään tehnyt ja puristelee mahamakkaroita sellainen halveksiva ilme kasvoillaan. Oikeassahan hän on, mutta minusta minä en ole ansainnut tätä, vai olenko? Miten tästä eteenpäin?

eiks toi oo vähä epäreiluu että mies saa liikkua 10tuntia viikossa ja sinä 2tuntia. alkuun tasa-arvoisesti omaa aikaa ainakin. en nyt ihan noilla perusteilla eroais, ennen kuin selviäis että onko asiat mahdollista selvittää. kerro miltä tuntuu kun hän puristelee niitä makkaroita, se ei ole reilua. kannustavaa tukea tarvitset enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eiks toi oo vähä epäreiluu että mies saa liikkua 10tuntia viikossa ja sinä 2tuntia. alkuun tasa-arvoisesti omaa aikaa ainakin. en nyt ihan noilla perusteilla eroais, ennen kuin selviäis että onko asiat mahdollista selvittää. kerro miltä tuntuu kun hän puristelee niitä makkaroita, se ei ole reilua. kannustavaa tukea tarvitset enemmän.

Kyllä olen sanonut miltä tuntuu, olen sanonut kuinka epäreilua ajankäyttö on, olen yrittänyt teroittaa kuinka paljon lastenhoito vie kuitenkin aikaa/voimia yksin (kumpikin töissä) jne. Mutta hänen silmissään hänellä on tuohon kaikkeen oikeus, ja hän on erinomainen ihminen kun on onnistunut laihtumaan, mitä minä en.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Ääää. Sä saat tietty kanssa kymmenen tuntia viikossa omaa aikaa ja sillä sipuli.

Ja sinä aikana saat tehdä ihan mitä vaan. Hitto vie...

Eihän se onnistu, tai en keksi miten. Olen pyytänyt, vaatinut ja uhkaillut, hyvällä ja pahalla. En vaan osaa saada tahtoani läpi. Tietty jos erotaan ja jätän lapset miehelle, sitten minulla on omaa aikaa.

Kiva että täältä kuitenkin löytyi myötätuntoa. Ajattelin jo että täälläkin minut haukutaan, kun aina on niitä aloituksia joissa ihmetellään rupsahtaneita äitejä.

Jos mies saa liikkua 10tuntia ja sinä 2tuntia, se on yhteensä 12tuntia...se jaetaan kahdella tasapuolisesti eli kumpikin saa liikkua 6tuntia viikossa!näin sen pitäs mennä. Totta kai miehesi on laihtunut, kun hän omii kaiken ajan itselleen. Mitäs jos sanoisin miehelle "sinä olet urakkasi tehnyt, nyt on minun vuoro". Sano hänelle, että miten kiloista voi päästä eroon, jos ei pääse liikkumaan. Hyvähän se miehen on rehvastella, kun liikkuu paljon enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Jos mies saa liikkua 10tuntia ja sinä 2tuntia, se on yhteensä 12tuntia...se jaetaan kahdella tasapuolisesti eli kumpikin saa liikkua 6tuntia viikossa!näin sen pitäs mennä. Totta kai miehesi on laihtunut, kun hän omii kaiken ajan itselleen. Mitäs jos sanoisin miehelle "sinä olet urakkasi tehnyt, nyt on minun vuoro". Sano hänelle, että miten kiloista voi päästä eroon, jos ei pääse liikkumaan. Hyvähän se miehen on rehvastella, kun liikkuu paljon enemmän.

komppaan!

Olen samaa mieltä kuin muutkin, sun pitäisi päästä liikkumaan ihan samalla tavalla kuin miehesikin!
Mutta... myös kotona lasten kanssa on mahdollista liikkua ja laihduttaa... Eikös vaan?!? Ei aina tarvitse lähteä jonnekkin liikkumaan, kyllä se on loppupeleissä kiinni ruokavaliosta ja omasta motivaatiosta. Tsemppiä sinulle!

Nyt mies tilille, molemmille sit saman verran liikkumisaikaa, kehtaakin vielä sua arvostella. Ja totta, et voit yrittää kotona lastenkin kaa liikkua jne mut pitäs nyt kuitenkin suht tasan mennä toi aika. Ja sano sille suorat sanat jos viel arvostelee.

Alkuperäinen kirjoittaja kotona laihduttanut:
Olen samaa mieltä kuin muutkin, sun pitäisi päästä liikkumaan ihan samalla tavalla kuin miehesikin!
Mutta... myös kotona lasten kanssa on mahdollista liikkua ja laihduttaa... Eikös vaan?!? Ei aina tarvitse lähteä jonnekkin liikkumaan, kyllä se on loppupeleissä kiinni ruokavaliosta ja omasta motivaatiosta. Tsemppiä sinulle!

Tästähän mies mua syyllistää, ettei kuulemma laihtuminen ole siitä liikkumisesta kiinni, että minun pitäisi kotona pystyä samaan kuin hän. Mulla on syömisen kanssa hankalaa, ja jatkuva univelka pahentaa vaan ruokahimoa (edelleen valvon öitä lasten kanssa, eka oli paha koliikkivauva, joka nukkuu edelleen huonosti, ja nuorinta imetän vielä, ja yöt rikkonaisia, vaikken öisin imetäkään). Eli tiedän että itsestäni se kiinni loppupeleissä on, ja että olen vaan saamaton laiska äiti.

Mies tulee kotiin niin sano et nyt on sun vuoro viettää vapaa aikaa ja häivy ovesta ulos ennen ku mies kerkiää alkaa vastaan jankkaamaan. Odotele vaikka takki päällä jos lähtö ei muuten sujuvasti onnistu. :kieh:
Eihän tuo nyt ole mistään kotoisin että sinä hoidat lapset melkein yksin ja mies vielä v*ttuilee.

Et sinä ole laiska! Hoidat pieniä lapsia, jotka valvottavat! Oletkos koittanut laihduttaa sillain, että syöt kaikkea, mutta vähennät määriä? Pystyisitkö hommaan kotiin vaikkapa stepperiä, voisit kattoa telkkaa ja samalla huomaamatta siinä liikkua? kirjoitin tuonne ylemmäs aikaisemmin tuon viestin, tää on nyt lisäys:)

Et sinä ole laiska! Hoidat pieniä lapsia, jotka valvottavat! Oletkos koittanut laihduttaa sillain, että syöt kaikkea, mutta vähennät määriä? Pystyisitkö hommaan kotiin vaikkapa stepperiä, voisit kattoa telkkaa ja samalla huomaamatta siinä liikkua? kirjoitin tuonne ylemmäs aikaisemmin tuon viestin, tää on nyt lisäys:)

Ongelma ei ole ap:n paino, vaan idiootti mies.

Alkuperäinen kirjoittaja pasi:

Ongelma ei ole ap:n paino, vaan idiootti mies.

Meillä mies huomannut, että kun käyn urheilemassa, olen sen jälkeen paljon paremmalla tuulella ja jaksan paremmin, joten hän kannustaa liikkumaan. Olen itsekin painiskellut painoni kanssa, kun lapset olivat pieniä. Energia vaan tuppaa olemaan vähissä. Mutta kun aloitat liikunnan (aluksi raskasta) pääset sen makuun ja pian et osaa olla ilman.
Tsemppiä raskaaseen tilanteeseen ja pane se mies kuriin, sulle myös omaa aikaa ja yhtäpaljon.

Olettaisin että ap:n miehen laihduttamisen tarve tulee tuolla vauhdilla jossain kohtaa tiensä päähän, joten liikunnan tarvekin siinä mielessä vähenee. Kun ukko on saavuttanut painotavoitteensa (ellei ole saavuttanut jo, vai miten paljon sitä ylipainoa oikein lähtiessä oli?), täytyy osien vaihtua siksi aikaa, että sinä saat oman urakkasi suoritettua. Sen jälkeen vapaa-aika pistetään tasan, eli siis kuusi tuntia per pää viikossa.

Uusimmat

Yhteistyössä