Miten joillekin ei tule raja koskaan vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jojo"

Vieras
Olen itse periaatteessa kokoa 42, eli lievästi ylipainoinen. Aina välillä syön liikaa ja paisun kokoon 44-46, jolloin ylipainoa ehkä 15 kiloa. Siinä vaiheessa mulla tulee aina raja vastaan: ällöttää itseni ja syömiseni ja se, etten mahdu vaatteisiini. Sitten alan syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän ja palaan taas kokoon 42.

Varmaan tällanen jojo-laihtuminen ei ole hyväksi, mutta ihmettelen niitä, jotka paisuu vielä suuremmiksi ilman, että huomaavat sitä itse, tai tekevät sille itse mitään. Niin kun et miten voi olla ylipainoa esim. 30 kiloa? Eikö siinä 20 kilon kohdalla jo viimeistään tule jonkinlainen henkinen raja vastaan?

Mulla on nyt ylipainoa ihan hirveesti, mutta ei.. ei ole raja tullut vastaan. Vaikka tietää sen oman painonsa niin peiliin katsoessa sitä ei vaan tajua! Joku kumma juttu.. Valokuvat sitten paljastaa sen totuuden missä mennään.

Ja mulla on pahimmissa lihomisvaiheissa se tyypillistä että en käy vaa'alla pitkään aikaan eli en haluakaan tietää lukemia, jotta voin väittää itselleni että en ole pahasti lihonnut. Uusia vaatteita hankkiassa kokojen muuttumisenkin olen selittänyt itselleni niin että on vaan niukempi malli tms.

Vasta viime vuosien aikana sitä on jotenkin herännyt ja tajunnut että itsensä huijaaminen on niin turhaa. Ehkä nykyisin osaa edes vähän realistisemmin ajatella, mutta laihduttamiseen en ole siltikään saanut itseäni motivoitua.

[QUOTE="vieras";24763486]LIEVÄSTI ylipainoinen ja normaali koko on 42???:D[/QUOTE]

Voi olla lievästi ylipainoinen, pituus vaikuttaa tuohon mitä kokoa käyttää normaalipainoisena. Esim. mulla pitkänä ihmisenä ihan normaalikoko on L eli vastaako se nyt 40-42?

Voi olla lievästi ylipainoinen, pituus vaikuttaa tuohon mitä kokoa käyttää normaalipainoisena. Esim. mulla pitkänä ihmisenä ihan normaalikoko on L eli vastaako se nyt 40-42?

Niinpä. suomalaisen naisen keskimääräinen koko on nykysin 40 (ennen 38). Siihen nähden olen lievästi ylipainoinen, eli ylipainoa 5-8 kg. Olen myös pitkä, mikä tosiaan vaikuttaa kokoon.

[QUOTE="jojo";24763529]Niinpä. suomalaisen naisen keskimääräinen koko on nykysin 40 (ennen 38). Siihen nähden olen lievästi ylipainoinen, eli ylipainoa 5-8 kg. Olen myös pitkä, mikä tosiaan vaikuttaa kokoon.[/QUOTE]

Suomalaiset naiset ovat keskimäärin nykyään lievästi ylipainoisia. Kuinka pitkä ap olet?

[QUOTE="vieras";24763486]LIEVÄSTI ylipainoinen ja normaali koko on 42???:D[/QUOTE]

Niin no.. Mä en ollut edes läheskään ylipainoinen, kun mun normaalikoko oli jo 40.. Pituutta 175cm, joten jostain koon 38 paidasta jää yleesä hihat lyhyeksi...

helposti voi olla, mä olen 170cm pitkä ja painan 60 kiloa. silti paidoissa saa olla koko L kun hartiat on ku laon ovet, pienemmät on semmosia kyrttyjä. :)

[QUOTE="vieras";24763541]Suomalaiset naiset ovat keskimäärin nykyään lievästi ylipainoisia. Kuinka pitkä ap olet?[/QUOTE]

Aika keskiarvo pituus naisella nykyään 167 cm. Normaali ja ylipaino rajat, sekä vaatekoot menee näin: 60-70kg normaali paino. Vaatekoko 38-40.
70-80kg lievä ylipaino Vaatekoko 40-42.
yli 80 runsas ylipaino. esim. Vaatekoko 85kg 44-46.

Mulla sama, kuin ap.lla, että, kun yli 80 menee, niin rupeaa jo olo ja näkö ahdistaa niin, että laihdutus tulee mieleen...

Yhteistyössä