Miten joillekin ihmisille on niin vaikeaa ostaa lapsille vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Tarkoitan nyt noita kokoja ym. minulle kun ei ole koskaan tuottanut mitään vaikeuksia. Ostan aina kokoa isompaa ja usein lapset ei ole edes mukana, koska tiedän tasan tarkkaan mitä kokoa he ovat. Kengät tietysti sovitetaan. Minun tuttavani taas tuskailee aina, että minkä kokoisen haalarin ostaa ja sovittelee 2 veelle sitä kaupassa joka huutaa kuin naama punaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Tarkoitan nyt noita kokoja ym. minulle kun ei ole koskaan tuottanut mitään vaikeuksia. Ostan aina kokoa isompaa ja usein lapset ei ole edes mukana, koska tiedän tasan tarkkaan mitä kokoa he ovat. Kengät tietysti sovitetaan. Minun tuttavani taas tuskailee aina, että minkä kokoisen haalarin ostaa ja sovittelee 2 veelle sitä kaupassa joka huutaa kuin naama punaisena.

Joo, mulla on levoton olo tänään, mutta en oo ollu koskaan kaupassa joka huutaa naama punasena :laugh: Mut muo alko oikeesti naurattaa ja tuli hauska olo :D

Mulla on vaikeuksia osta vaatteita tolle 9v.lle tytölle, joka on melkein 130 pitkä, mutta leveys suunnasa sille sopii 100 senttiset vaatteet. Eli paidat tippuu kaula-aukon autta ulos ja housut loppuu polviin :headwall:
Onneks se on nyt sen verran isompi, et alkaa mennä isjen tyttöjen vaatteet, niin esim. Seppälässä on 128 sentistä eteenpäi myös kapea mitoitus ja KapAhllistlöytää parhaiten.
Mut en mä tosiaan mitään haalareita nuorimmale sovittele,enkä sen vaatteita muutenkaan. Ostan vaan varmasti tarpeksi ison, niin kyllä se joskus sopii :p

Meillä on sellaiset peputtomat lapset, joille kaikki housut ovat aina liian isoja, paidat sopii isotkin. Mutta oppiihan senkin tajuamaan, niin että ostaa isompia paitoja ja senttikokoja pienempiä housuja. Ja nykyään on noissa housuissakin pienille kiristysjuttuja, ei tosin ihan tarpeeksi kireitä meidän laiheliinille. Isot lapset ovat normaalipainoisia, mutta myös pienipeppuisia.

meillä esikoinen on kapia ja pitkä,joko housut tippuu tai sit ne on liian lyhyet.kuopus on pullukka ja roteva...pitää löytää vaatteet jotka ei kiristä hartiasta ja mahasta.

Tuolle 4 v:lle tulee vielä osteltua ilman kokeilua, mutta isommille se onnistuu harvemmin. Etenkin kun aistiyläherkkä, jolle vaatteen päällä tuntuminen on se tärkein seikka, että sitä ylipäätään suostutaan pitämään. Housujen kanssa on ongelmallista, että se malli on sopiva, osto onnistuu, jos samaa mallia jota käytetään löytyy myös isompanan kokona. Sen lisäksi eri merkkien vaatteet eivät vastaa kooltaan toisiaan, samaa merkkiä voi ostella vähän isompana, mutta oudon merkin kohdalla se koko saattaa olla jotain aivan muuta.

Minulla on silloin tällöin tapana mitata pojan lahkeen pituus ja vyötärönympärys joten jos kaupassa tulee ongelmia, kaivan mitat lomapakosta esiin. Tosin ihan ilman mittojakin tuli ostettua läjäpäin alesta pojalle uutta vaatetta, joista osa tarkoituksella sen verran isoja että menevät sitten vasta ensi syksynä päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Älä muuta sano :whistle: . Mun tuttavani taas soittaa joka kerta liikkeestä mulle, että minkäkokoisen ja -merkkisen ja -hintaisen hän nyt sitten tällä kertaa ostaa lapsilleen, jotka kokoa sitä ja sitä... Tosin se sama tuttava kyllä soittaa kysyäkseen sitäkin, että miten perunat keitetään :whistle: