Miten jollain voi olla noin piip piip lapset VOI ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulenhulluksi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulenhulluksi!

Vieras
huh huh pakko sanoa ja purkaa itseänsä tänne!!!
miten noin hirveä lapsi voi olla olemassa arghhh!
no joo liioittelen mutta omat tuntuu niin enkeleiltä että olen luojalle kiitollinen
että rajat olen pitänyt ja tulen pitämään säännöt ja olen ilolla nipo!

2 lasta hoidossa tyttö 5 ja poika 3..
tyttö tekee koko ajan pahaa,kiusaa muita,lyö.,rikkoo leikit,pistää taskuun tavarat todeten minä vien kotiin,otti rahaa pöydältä ja jouduin todella korottamaa ääntäni että antoi ne pois,varasti oman tyttöni lompakon eikä meinannut antaa sitäkään takaisin,vetoaa äiti on sanonut saan tehdä näin(valehtelee OLETAN,äidille asiasta puhunut tuosta toisten kiusaamisesta ja tavasta mutta ei ole sanonut oikeastaan mitään sen suurempaa asiaan)
ja paljon muita asioita.Poika on rauhallinen kiltti,vetoaa avuttomuuteen en osaa esim jos pyytää puehan päälle sukat yms,en osaa on aina ensimäinen kommentti johon sanon että kyllä sinä osaat että kokeillaan ainakin ja kas osaahan hän.
uh ah,tuntuu jotenkin kamalanta olla naamapunaisena koko ajan komentamassa että nyt loppui!
vanhemmilla ei ole ketään muuta joka katsoisi lasta kukaan ei ota heitä hoitoon joten siksi minä uhraudun että saavat omaa aikaa..

antakaa mulle neuvoja ja vinkkejä mitä kannattais tuon tytön kanssa tehdä kun tulee meille!!

kellään mitään neuvoa olisi miten toimia tuon tytön kanssa ehkäistääkseen suoraan tuota käytöstä?
onko yksin huoneeseen pistäminen oikea "rangaistus" vai miten pitäisi toima?erotan siis tytön haastamasta riitaa ja laitan rauhoittumaan yksin sanoen ettei meillä hyväksytä tuollaista käytöstä eikä missään muuallakaan tuollaisesta tykättäisi.

Onko sen pakko tulla teille? :ashamed:

ei..
mutta haluan olla avuksi,jos tuo on kotona tuollainen ja kukaan häntä ei ota hoitoon niin vanhempi raukkoja!
sillä tuon olen ajatellut että kestän hampaat irvessä mutta en voi ymmärtää
miksi käyttäytyy AINA noin.
kauppassa ei tee mieli olla samaan aikaan heidän kanssaa silloin huutaa molemmat lapset mitä sieltä tahtovat ja se on todella korvia hirvittävää käytöstä ja taistelua..
joskus tässä mietin miten tuo poika kokee kaiken kun sisko noin vahva persoona ja meinasin ehdottaa että tulisi hän vain meille hoitoon tai sitten vain tyttö että saisi poika äitinsä ja isänsä kanssa olla keskenään ja sitä jakamatonta huomiota.

ei..
mutta haluan olla avuksi,jos tuo on kotona tuollainen ja kukaan häntä ei ota hoitoon niin vanhempi raukkoja!
sillä tuon olen ajatellut että kestän hampaat irvessä mutta en voi ymmärtää
miksi käyttäytyy AINA noin.
kauppassa ei tee mieli olla samaan aikaan heidän kanssaa silloin huutaa molemmat lapset mitä sieltä tahtovat ja se on todella korvia hirvittävää käytöstä ja taistelua..
joskus tässä mietin miten tuo poika kokee kaiken kun sisko noin vahva persoona ja meinasin ehdottaa että tulisi hän vain meille hoitoon tai sitten vain tyttö että saisi poika äitinsä ja isänsä kanssa olla keskenään ja sitä jakamatonta huomiota.
Kaunis ajatus että autat, mutta mieti nyt että kannattaako sun ottaa suuri taakka ja iso stressi harteillesi lapsesta, joka ei ole sun, ja jonka kanssa sun ei ole pakko olla. Ja miten omat lapsesi tuosta mahdollisesti kärsivät.

Mä hoidan aika ajoin ystävieni lapsia, mutta ne on mukavia lapsia. Tottelevat jos ei kerrasta niin ainakin toisesta, ja heidän kanssaan on mukava olla. Sen verran itsekäs olen, etten jaksaisi kuvailemasi kaltaista lasta, ellei olisi ihan ehdottoman pakko - ts. ellei lapsi olisi oma ja käyttäytyisi noin jonkun sairauden tms takia.

No eiköhän tuon tytön kanssa kannatta käydä läpi talon säännöt ja kertoa mitä sääntöjen rikkomisesta teillä seuraa. Tuskimpa oikeasti haluaa istua jäähyllä pitkiä aikoja. Millaisia rangaistuksia sinä olet hänelle nyt antanut?

No eiköhän tuon tytön kanssa kannatta käydä läpi talon säännöt ja kertoa mitä sääntöjen rikkomisesta teillä seuraa. Tuskimpa oikeasti haluaa istua jäähyllä pitkiä aikoja. Millaisia rangaistuksia sinä olet hänelle nyt antanut?

laittanut huoneeseen missä ei ole muita,tänään muut saivat tehdä pipareita hän ei koska olin aikaisemin varoittanut kaksi kertaa että jos ei usko ja lopeta niin kolmannesta kerrasta piparien teko peruuntuu ja hän ei niitä tee.
no kolmas kerta tuli ja alkoi heti inttämään joo nyt usko uskon uskon mutta eipä leiponut pipareita ja pistin aina pöydästä pois kun yritti tulla,selitin miksi näin.
talon säännöt eivät uppoa "kaaliin" jankaa ja tekee aina vain,oikeasti mietin että miten "#### sen äiti sitä jaksaa kotona jos on vielä pahempi kuin täällä?niin juu ja tuo rangaistus tuli tänään kun koski minun tavaroihin mitkä pöydällä,auton avaimet yms ja ehti piirtää siihen pöydän pintaan kynällä mikä oli tavaroideni vieressä.
ovat myös viikot päiväkodissa ja mietn miten siellä saavat asiat sujumaan oikein,en ole kysynyt onko siellä tullut palautetta minkälaista.

Ihanaa kun välität ja autat, meillä on ollut tullaista pojan kanssa kauan,eikätodellakaan ole tuottanut tulosta rajat ja rakkaus ja johdonmukaisuus. Se mikä helpotti hirmusti on adhd lääke.

Musta toinen huone, vaikka siellä ei ole ketään muuta, ei ole hyvä rangaistus. Selkeä paikka missä ei saa tehdä mitään. Tuoli, penkki, portaat, tms. Ja jos tulee pois luvatta, niin sitten palautetaan takaisin.

Kyllä varmasti päiväkodissakin tämä on käytössä. Taitaa vain koetella sinua oikein urakalla?

Mä en oikeesti lainkaan ymmärrä Anatolian näkemystä asiasta.
Mehän ei tiedetä, vaikka lapsi ois vaan 2 kertaa vuodessa ap:llä, ja jos ap sen jaksaa, niin miksei vois toisia niin avittaa.
Maailmassa kun voi toisia ilahduttaakseen tehdä myös ei niin kivoja asioita.

Ja mitäköhln vois tehdä tytön kanssa. Hmm, en itsekään kannata toiseen huoneeseen sulkemista.
kun kiellät / torut, ota lapseen katsekontakti, se on ainakin ehdoton.
Huomio kaikki pienetkin hyvät asiat mitä tyttö tekee, vaikka liiotellen.
Anna läheisyyttä, jos on vaikka sitä vaille.

[QUOTE="essi";25492779]Mä en oikeesti lainkaan ymmärrä Anatolian näkemystä asiasta.
Mehän ei tiedetä, vaikka lapsi ois vaan 2 kertaa vuodessa ap:llä, ja jos ap sen jaksaa, niin miksei vois toisia niin avittaa.
Maailmassa kun voi toisia ilahduttaakseen tehdä myös ei niin kivoja asioita.
[/QUOTE]
Ap:n kirjoitus kaikkine 'argh'eineen ei antanut mulle sellaista kuvaa, että hän jaksaisi tuon lapsen kanssa.

Kivaahan se on jos auttaa, kunhan ei tee sitä oman jaksamisensa ja omien lastensa hyvinvoinnin kustannuksella. Mä uhraisin itseni loppuunpalamisen alttarille vain ja ainoastaan oman lapseni vuoksi, jos olisi totaalisen pakko. Jos joku muu haluaa itselleen niinsanotusti ylimääräistä taakkaa kannettavaksi, niin se on hänen asiansa sitten. Itse tykkään siitä, että kun meillä on lapsia hoidossa, niin sekä lapsilla (omilla että hoidokeilla) ja minulla on kivaa. Että me kaikki saadaan siitä jotain positiivista.

Ja minusta olisi kamalaa ottaa meille sellainen lapsi hoitoon, josta ajattelen että miten noin hirveä lapsi voi olla olemassa, miten jollain voi olla noin piip piip lapsi...tai viedä lapsiani hoitoon paikkaan mistä heistä ajateltaisiin noin. Ei siitä kukaan sitten nauti.

Viimeksi muokattu:
Ap:n kirjoitus kaikkine 'argh'eineen ei antanut mulle sellaista kuvaa, että hän jaksaisi tuon lapsen kanssa.

Kivaahan se on jos auttaa, kunhan ei tee sitä oman jaksamisensa ja omien lastensa hyvinvoinnin kustannuksella. Mä uhraisin itseni loppuunpalamisen alttarille vain ja ainoastaan oman lapseni vuoksi, jos olisi totaalisen pakko. Jos joku muu haluaa itselleen niinsanotusti ylimääräistä taakkaa kannettavaksi, niin se on hänen asiansa sitten. Itse tykkään siitä, että kun meillä on lapsia hoidossa, niin sekä lapsilla (omilla että hoidokeilla) ja minulla on kivaa. Että me kaikki saadaan siitä jotain positiivista.

Ja minusta olisi kamalaa ottaa meille sellainen lapsi hoitoon, josta ajattelen että miten noin hirveä lapsi voi olla olemassa, miten jollain voi olla noin piip piip lapsi...tai viedä lapsiani hoitoon paikkaan mistä heistä ajateltaisiin noin. Ei siitä kukaan sitten nauti.
Aikaisemmin ajattelin uten Essi, nykyään kuten Anatolia,
Ja todellakin haluan että lapseni olisivat hoidossa ollessaan ihmisellä joka ajattelee Anatolia.

Tietääkö noiden lasten äiti ja isä että ajattelet että heillä on vittumaiset pennut? Jos tietäisin jonkun ajattelevan mun lapsesta noin, niin en todellakaan veisi lapsia hoitoon hänelle.

Etkö voi jättää lapset ottamatta teille, jos ne on sulle liikaa?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
No nyt sentäs ymmärrän Anatolian ajatuksen :)
Kiitos selvennyksestä.
Mä taas ajattelen, että ap vaan päästelee höyryjä jonkun tilanteen jälkeen.
Sanoohan hän itsekin liioittelevansa.
Kyllä mä itsekin olen ajoittain ollut valmis myymään omani, kun oikein vääntävät ja itsellä huono päivä.
Eikä se tosiaan tarkota, että lapsilla olisi yhtään mikään huonosti, saati etten heitä rakastaisi yli kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;25492982:
Tietääkö noiden lasten äiti ja isä että ajattelet että heillä on vittumaiset pennut? Jos tietäisin jonkun ajattelevan mun lapsesta noin, niin en todellakaan veisi lapsia hoitoon hänelle.

Etkö voi jättää lapset ottamatta teille, jos ne on sulle liikaa?

En ajattele että vittumaiset lapset,poika on yksin rauhallinen.
tyttöllä tuntuu oikeasti että onko juuri jotain adhd oireita?
rauhaton,koko ajan satuttaa muita jne.
ja en ajattele tytöstäkään että on vittumainen,eilen olin vain kiukkuinen kun
kirjoitin tekstiä tuhosi tytölleni tärkeän asian niin täällä oli kiukkuisena yksi sun toinen paitsi tuo tyttö oli vahingoniloinen??

lapset ovat 2 kertaa kuussa meillä ainakin.
se vaan että keinot tuntuu loppuvan kun koittaa kokoajan suunnata tytön energiaa ulkoillen pari kertaa,askarellen,pelaten yms mutta ei vieteri jojo on koko tapaus siksi se minua turhauttaakin ehkä että toiminko väärin yrittäen kanavoida sitä pahantekoa tekemisellä ettei ehtisi mutta turhaan =/

onko niillä kotona sitten sallittua tehdä mitä sattuu huvittaan jos äiti ei tuolle kiusaamisellekkaan tee mitään?

kun en tiedä =(koittanut puhua ja kertoa tytön käytöksestä mutta äiti ei vastaa mulle oikeastaan mitään ja isä sanoo aina että se on hyvä kun on elämää??
sen tiedän että esim lasten huone sielä on piirretty seinistä ihan,kaupassa ollut samaan aikaan ja silloin tosin huutaa molemmat vanhemmilleen että tahtovat kaiken ja heillä on ongelmia pitää heidät kurissa ja laittavat kärryihin istumaan tai yrittävät saada pysymään.ongelma ilmeisesti on ollut kauan
koska ennen meitä kukaan heidän suvustaan ei mummot yms ota lapsia hoitoonsa eikä kukaan heidän ystävä/kaveri mikä on tosi outoa kun asuvat täällä kaikki kuitenkin =/
siksi me ollaan otettu heitä luokse että saavat sitä omaa aikaa ja rauhaa mutta minusta tuohon tytön käytökseen pitäisi vähän jotenkin puuttua ihan oikeasti jostai neuvolastakin vai olenkohan ihan väärässä teidän mielestä?

Yhteistyössä