Hae Anna.fi-sivustolta

Miten kännykänlaturit piiloon?

Viestiketju osiossa 'Sisustus' , käynnistäjänä Meijami, 07.02.2010.

1. angloelli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Osittain kaytankin, mutta aina Skypen kaytto ei ole mahdollista.

2. kukkuu Vierailija

Tulevasta kuka tietää, mutta suuresti epäilen, että pian joku muukin huomaa ilmaiset puhelut skypellä, tai ilmaiset tv-kertaukset tietokoneista saati kännyköistä.
    Joku niistäkin maksaa, mutta kuka viimekädessä?

3. tol ulkoellillä Vierailija

oli väärää tietoa. Akku pitää nimenomaan tyhjentyä kokonaan, että se sit kestää pitempään. Näin myös ohjekirjassa lukee, muuten akkua pitää alkaa lataamaan useammin. Mä lataan 10 päivän välein vaan ja akku on kuin uus. Känny pari v. vanha.

4. lause Vierailija

"Juuri tuollainen suojus miehellanikin on. Lahinna siis sen takia, etta sen saa vyohon kiinni. Oma puhelimeni oli 6 vuoden kayton jalkeen paljon siistimpi kuin mieheni suojus parin kuukauden kayton jaljilta."

Että miehesi on toiminut fiksusti kun on kännykkää kotelossa pitänyt?! Jos se kotelo on nuhjaantunut kamalaan kuntoon lyhyemmässä ajassa kun sinun kännykkäsi, niin eikö kännykälle ilman koteloa olisi käynyt samoin?

On aivan eri asia jos esim. siistiä toimistotyötä tekevä (joka ei juuri koskaan edes käytä kännykkäänsä..!) säilyttää puhelintaan käsilaukussa tai takin taskussa, vert. esim. raksatyötä tekevä (joka puhelintaan käyttää enemmän kun 30€ laskun verran vuodessa), kenen puhelin on alttiimpi erilaisille kolahduksille (kun kantaa tavaroita jne.), sementti- maali- lakkaroiskeille, vaihtuville sääoloille (pakkasta, hellettä, sadetta jne.). Toki nykyään on myynnissä myös vedenkestäviä kännyköitä jne. mutta niiden ominaisuudet eivät aina muista osin vastaa sitä mitä käyttäjä ehkä puhelimeltaan haluaa.

5. No ensinnakin mieheni kannykkalasku on pienempi kuin minun :) Toisekseen minusta kannykka ei varsinaisessa kaytossa (siis puhumisessa) nuhjaannu nappaimia lukuunottamatta, vaan enemmankin juuri mukana kuljettamisessa. Mieheni kannykka on enimmakseen tyopoydalla tai autossa, mutta joskus taytyy saada kulkemaan mukana ja kadet vapaiksi, siksi siis tuo pidike systeemi on hyva. Tuo kotelon "ikkuna" on pehmeaa muovia (nuhjaantuu ja harmaantuu ihan eri tahtia kuin varsinaisen nayton lasi). Muutoin kotelo on nahkajaljitelmaa ja saumat ovat kuluneet. Puolipehmeaa materiaalia on hankalampi pyyhkia kuin kovaa. En siis usko,etta puhelin olisi kulunut laheskaan samaa tahtia kuin suojus. Tietysti aitoa nahkaakin olevan suojuksen voisi hankkia, jolloin saumojen kuluminen ei samalla tavalla nayttaisi nuhjuiselta, mutta noiden suojusten hinta alkaakin sitten liikkua lahes samoissa kuin uudet puhelimet. Toki ymmarran, etta tietyissa ammateissa esim rakennusalalla kannykka on hyva suojata lialta ja roiskeilta, mutta tama keskustelu ei tainnut koskea noita tilanteita.

Kukin tietysti toimii tavallaan, mutta tasta keskustelusta tulee mieleeni tuttavani, joka muutama vuosi sitten osti hienon ja aika kalliin ruokailuryhman. Kun han esitteli sita, poyta oli vahaliinan peitossa ja tekstiilipaallysteisilla tuoleilla oli tehtaan laittama muovihuppu. Samoin nyt viela kahden tai kolmen vuoden jalkeen. Kehuu kuinka napparasti olivat tehtaalla laittaneet eika tarvitse kuin pyyhkaista puhtaaksi :). Minusta kannykat kuten ruokapoydatkin ovat kayttoesineita, jotka kestavat sen minka kestavat.

6. Hieman eroa Vierailija

Kännykkän käyttöikä on parhaimmillaankin joitakin vuosia, mutta läädukas puinen ruokapöytä kestää parhaimmillaan jopa satoja vuosia...! Puhutaan aivan eri käyttöiän esineistä. Puisia pöytiä/tuoleja voi hiomalla uudistaa, irronneen jalan voi korjata (ja tehdä vaikka kokonaan uuden jalan jos sellainen on irronnut!) eli kirjaimellisesti sata vuotta vanha pöytä voi olla kuin uusia VAIKKA useat sukupolvet sitä olisivat käyttäneet.
    Samoin ei ole kännykän kanssa, olkoon miten laadukas ja kallis kännykkä, se ei (ainakaan toistaiseksi) periydy "isältä pojalle". Yksi syy on myös se että kännyköiden tekniikka kehittyy koko ajan, pöydät taas ovat periaatteeltaan samanlaisina pysyneet vuosisatojen (ellei -tuhansien?) ajan :)

7. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Miksei kännykkäkin voi periytyä isältä pojalle. Minun lapsellani on tällä hetkellä isänsä "vanha" kännykkä käytössä. Olivat kännykät työpaikalla menneet vaihtoon ja vanhan saivat itselleen (en tiedä saivatko ilmaiseksi vai joutuivatko niistä jotain maksamaan). Eli tässä mielessä kännykkä periytyi isältä pojalle.

8. angloelli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pointtini tuossa ruokapoytajutussa oli lahinna se, etta miksi pitaa ylenmaarin suojella kaytettaviksi tarkoitettuja esineita. Ruokapoytaa on hiottava / lakattava uudelleen, jos sen haluaa nayttavan uudelta. Tekstiilipaallysteiset tuolit on paallystettava uudelleen noin 10 vuoden paasta (riippuu tietysti onko lapsia, kuinka paljon kaytetaan jne) ja kannykka uusittava, koska tekniikka menee eteenpain. Normaalikaytossa nuo kaikki kestavat sen minka kestavat ilman, etta niita tarvitse korjata tai uusia. Jos kannykan maksimi-iaksi ajattelee noin 5-6 vuotta, niin enpa usko, etta sen suojaaminen pidentaa kayttoikaa yhtaan.

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ei ehkä käyttöikää pidennä suojaaminen, mutta pitää kuitenkin puhelimen siistinnäköisenä koko puhelimen käyttöiän. Tämän vuoksi minä ainakin suojaan oman puhelimeni läpipainettavalla suojuksella.

10. ei kiitos suojia Vierailija

Ymmärrän angloellin pointin. Eli käyttöesine on käyttöä varten. Rumat suojat ovat ikävän näköisiä eikä siitä "hyvästä" pöydän pinnasta tai kännykästä pysty nauttimaan, kun se on suojan alla.

En ymmärrä kyllä, miten kännykkä voi normaali käytössä mennä ruman näköiseksi muutamassa vuodessa. Minulla on kännykkä yleensä mennyt vaihtoon kolmen neljän vuoden välein eikä niissä koskaan ole mitään erityistä kulumista näkynyt. Nyt minulla on Nokia N95 ja kaksi vuotta käytössä ollut (päivittäisessä ja ns. kovassa käytössä). Ei sitä uudesta erota eli minkäänlaisia kulumisen merkkejä ei ole.

Hankalakin kotelo olisi, kun jatkuvasti pitäisi ottaa siitä pois ja laittaa takaisin.

11. Mitä hyötyä? Vierailija

Kun sitten kuitenkin koko ajan vain katselet sitä kulunutta suojusta? Sitten kun puhelimen käyttöikä on loppu, etkä voi sitä enää käyttää, otat sen siistinnäköisen kännykän ulos suojasta?

12. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minun koteloni on sellalinen, ettei tarvitse ottaa pois, kun aikoo soittaa jollekin tai vastaa puhelimeen. Ainoastaan silloin tarvitsee ottaa kotelosta pois, jos täytyy puhelimen kameraa käyttää. Harvoimpa tuota kameraa tarvitaan, kun niitä kuviakaan en sieltä sitten pois saa omin konstein, joten ei tuosta kotelosta pois ottamisesta tule ongelmia.

13. ihme juttu, jx Vierailija

Tarkoittanet, että sinun puhelimesi on sellainen, että sitä voi käyttää ottamatta pois kotelosta. Minulla on liukukansipuhelin ja olisi todella hankala missään kotelossa säilyttää. Enkä siis edelleenkään ymmärrä, kenelle sitä siistiä ulkonäköä säästelet tai toisaalta miten ihmeessä sinun puhelimesi rähjääntyy niin nopeasti.

14. Töötti Vierailija

Hyvä juttu jos tuo on jonkun suurin murhe miten saa kännyt pysymään siistinä ja laturit piiloon. Lykkyä vaan elämään.

15. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ei ole yksikään puhelimeni rähjääntynyt, kun kaikkia olen säilyttänyt läpipainettavassa suojakotelossa.

16. Niin-niin Vierailija

Mutta mihin ihmeeseen sitä säästelet? Kotelo rähjääntyy ja puhelin säilyy siistinä sen käyttöiän. Sitten siisti puhelin kierrätykseen ja itse olet koko ajan käyttänyt nuhjaantunutta koteloa? Mitä iloa on siististä kännykästä, kun sitä ei kukaan koskaan näe?

17. Minulla näin: Vierailija

Ostan yleensä kännykän joka on "keskihintainen" eli en halvinta enkä kalleinta mallia, hinta 100-200€. Olen opiskelija ja rahaa on vähän, siksi tahdon että kännykkäni on käytössä useamman vuoden. Kuljetan kännykkää yleensä laukussa (joskus taskussa) ja laukussani yleensä on kaikkea "roskaa". Eli esim. kaiken maailman murusia, jopa hiekkaa rantareissun jälkeen, saattaa olla myös karkki joka tippunut pussista/askista, vesi-/limupullo on saattanut vuotaa, pahimmillaan kauppareissun jälkeen jugurtti on vuotanut laukkuun ja sitä rataa.

Kun kännykkä on suojapussissa, niin se ei likaannu. Pieni hiekanjyvä näppäinten alla saattaa jumiuttaa näppäimiä, kameran linssiin saattaa tulla naarmu mikä näkyy kuvissa viiruna, tahmea karkki saattaa liimautu juuri laturin reikään jne. Siksi kännykkäni on suojapussissa. Ja kun puhun nappaan sen suojapussista pois, aikaa menee ehkä sekuntti. Joten aina kun kännykkäni on käytössä "voin ihailla sitä", mutta kun on laukussa niin ihan sama minkälaisessa pussissa siellä on! :)

18. Niin-niin Vierailija

No sitten ymmärrän, jos käsilaukku on kuin kaatopaikka, niin pitäähän kaikki suojata. Kai sinulla on myös erilliset pussit puuteria, huulipunaa, avainkoteloa jne varten? Inhottavaahan se olisi kaiken tahman seasta niitäkin keräillä.

19. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Kotelon voi vaihtaa uuteen jos menee huonoksi. En minä ole yhtä ja samaa koteloa viimeiset 10 vuotta käyttänyt suinkaan vaan taitaa olla toinen tai kolmas kotelo jo.

20. Minulla näin Vierailija

KYLLÄ! Minulla on meikit meikkipussissa, avain kulkee sivutaskussa missä ei muuta ei ole jne. :)
    Liikun paljon pyörällä (lähes vuoden ympäri) ja turvallisuussyistä en esim. kauppakasseja/salivaatteita ym. erillisessä kassissa pyöräntangossa/ritsillä kuljeta, ja koria pyörässäni ei ole. Ainoa paikka mihin laittaa tavarat on olkalaukkuni (joskus myös reppu) ja siellä tosiaan kulkee KAIKKI mitä ylipäätään mukana kuljetan.

Tiedän että on ihmisiä joiden laukussa ei ole koskaan ole mitään ylimääräistä, ja niin ei oikeastaan minullakaan ole. Fakta vaan on se, että jos kotona käy lähinnä nukkumassa, niin se laukku ja omaisuus on aina kaikkialla mukana, ja aika usein siellä on kulkee siis myös välipalaleipä ym. ja joskus ne kääreet heittää laukkuun jos ei roskista ole ihan vieressä jne. ja myös muruja saattaa laukkuun eksyä.

Ylipäätään en ymmärrä miksi tälläisesta asiasta pitää "kinata", sillä jokainen saa tehdä omaisuudelleen niinkuin tahtoo :) Ei liene keneltäkään pois jos kännykkäni kulkee suojapusissa...? :)

21. Liisi-viis Vierailija

Pakkasin junamatkaa varten kaikenlaista pikkutavaraa repun taskuihin ja kännykän tietysti myös. Harmi, että samassa taskussa oli myös kynsiviila (huomasin vasta jälkikäteen). Puhelin on vähän reilut 2 vuotta vanha, mutta nyt tuli ensimmäinen naarmu, ja vielä paikkaan, jossa on alttiina kulutukselle (liukukansipuhelin, paikka josta avaan kannen). Toivon, ettei se pieni hankauma lähde suurenemaan kun alkuun pääsi. Muuten puhelin on siisti, eikä tulis mieleen piilottaa sitä mihinkään keinonahkapussiin tai muovipakettiin. Joskus vuosia sitten kun mulla oli kirkkaankeltainen "banaanipuhelin" (Nokian suuri kännykkä) käytin sen kanssa nahkaista suojapussia, muuten se keltainen väri olis ollu nopsaan ex-keltainen.

22. vierailija Vierailija

23. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus