Miten kaikkien 3-4kk vauvat on niin kehittyneitä,seisoo,liikkuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
onko mulla jotenkin alikehittynyt kolmekuinen kun vasta oppi tarttumaan ja kannattelemaan päätä, eikä liiku kuin vähän siirtyy kyljelleen.

vauvapinossa tosi moni hehkuttaa kuinka vauva seisoo tuettuna jo 4kk iässä, ryömii eteenpäin vähän vajaa 4kk iässä ja kääntyilee tietoisesti ympäri jne..., punkee istumaan itse ym...

tuntuu että olen ainoa jonka vauva ei vielä istu/seiso tuettuna tms.. kaikilla on vaan näitä "kehitystä edellä"-lapsia

Meidän esikoinen oli nopea liikkeissään, mutta kaksi muuta ovat ottaneet kehityksen maltilla - ja hyvä niin. Olen kahden kanssa saanut nauttia vauva-ajasta, mikä esikoisen kanssa jäi todella, todella lyhyeksi.

siltä mustakin aina tuntuu kun näitä sivuja lukee että onko meijän lapset jotenkin jäljessä.
7 kuinen vasta kääntyy ja pyörii ympyrää. Toisilla jo kävelee :D

Meidän tyttö oli tasan 6kk kun oppi kääntymään. Kiva oli kuunnella niitä uteluita, että miksi ei käänny aiemmin. Jokainen kehittyy omaa tahtiaan. Jä mä tykkään, ei tartte vahtia vielä ihan kokoajan.

Miten voi olla mahdollista et kaikilla muilla on supervauvat mut ei meillä. 5 kk iässä kääntyi ekan kerran mahalleen, ei ryöminyt ollenkaan ja vasta 10 kk iässä rupes konttaan kun muiden vauvat nähtävästi tuossa iässä jo puhuvat kuin ruuneperit ja juoksevat maratoneja.

Eeei meillä ainakaan ole supervauvoja. Molemmat tytöt kehittyneet hitaasti ja rauhallisesti omaan tahtiinsa. Niin kuin varmaan tämä kolmaskin.. :) Puhetta on sit tullutkin vähän etuajassa, lienee noilla sit tekemistä keskenään. Enpä tiedä.

Kyllähän se vastasyntynytkin seisoo tuettuna, kun vain nostaa pystyyn. Taitaa olla osassa tapauksissa kyse siitä, että äidit leikkivät vauvoillaan kuin nukeilla, jotta pääsevät sitten sanomaan, kuinka nopeasti kehittyviä vauvoja heillä on. Kyllähän sekin vaikuttaa asiaan, antaako vauvan olla ja oppia itsekseen vai "treenaako" vauvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja sitä mäkin ihmettelen:
Miten voi olla mahdollista et kaikilla muilla on supervauvat mut ei meillä. 5 kk iässä kääntyi ekan kerran mahalleen, ei ryöminyt ollenkaan ja vasta 10 kk iässä rupes konttaan kun muiden vauvat nähtävästi tuossa iässä jo puhuvat kuin ruuneperit ja juoksevat maratoneja.

:laugh: :laugh: :laugh:
Eiköhän näitä vauvoja ole kumminkin selkeä vähemmistö (itse tunnen tällä hetkellä yhden 10 kk ikäisen joka kävelee kunnolla ja sanoo sanoja), omakaan kuopus ei ole ihan noin kehittynyt, enkä silti ole yhtään huolissani. Ehkä tämmönen harhakäsitys, että "kaikilla muilla on..." syntyy, kun varhain kehittyneiden äidit haluaa innokkaammin vastailla tämmösiin gallupeihin ja hitaammin kehittyneiden äidit pitää suunsa kiinni?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Alkuperäinen kirjoittaja sitä mäkin ihmettelen:

:laugh: :laugh: :laugh:
Eiköhän näitä vauvoja ole kumminkin selkeä vähemmistö (itse tunnen tällä hetkellä yhden 10 kk ikäisen joka kävelee kunnolla ja sanoo sanoja), omakaan kuopus ei ole ihan noin kehittynyt, enkä silti ole yhtään huolissani. Ehkä tämmönen harhakäsitys, että "kaikilla muilla on..." syntyy, kun varhain kehittyneiden äidit haluaa innokkaammin vastailla tämmösiin gallupeihin ja hitaammin kehittyneiden äidit pitää suunsa kiinni?

joo, ja luulisin, että niitä vauvoja katsellaan vähän ruusunpunaisten vauvalasien takaa. siis jos vauva jaksaa pitää itseään pystyssä kun kainaloista kannattaa niin kai sen joku voi tulkita seisomiseks. samoin jos nyt vähän lattialla liikahtaa niin johan se jo ryömii. ;)

meidän 4,5 kuinen oppi kääntymään selältä vatsalleen vähän yli nelikuisena ja tarttuu leluihin ja vie suuhun. sylissä ei halua olla makuullaan vaaan punkee itteensä istuma-asentoon. Mut ei se vielä tod. ryömi tai muuta. Eilen katteli varpaitaan ja otti niistä kiinni kun vaippaa vaihdoin. Kyllä teidän lapsi ihan ainakin kuulostaa normaalisti kehittyneeltä kolmikuiselta :)

Niin tosiaan... Mun kaikki neljä lastahan on "seisoneet tuettuna" (lue: kannatelleet päätään, kun on kainaloista nostanut) jo reilu 2kk ikäisinä!!! Vedinkö pohjat??? :laugh:
Näitä on ihan naurettavaa sitä paitsi edes vertailla, kun jokainen terve lapsi oppii perusjutut kuitenkin jossain vaiheessa.

Yhteistyössä