Miten kalasta saa yhtä hyvää kuin laivalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkoitatko lämminSAVUlohta, jota tarjoavat kylmäpöydässä? Ei tuu muita kypsiä kaloja sieltä mieleen... Savustamista vaatis ainakin se, mutta onkin kyllä sitten tosi hyvää:)

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Tarkoitatko sä nyt lämminsavulohta, kylmäsavulohta? Graavia et ilmeisesti? En muista koskaan paistettua lohta syöneeni laivalla.

Varmaan lämminsavulohta joka on jäähdytetty.

Ok. :D No sitä on kyllä huomattavan vaikeaa ryhtyä tekemään ilman savustusuunia/-pönttöä.

Jos ei satu omistamaan savustuspönttöä niin kannattaa ostaa kala valmiiksi savustettuna. Savukalaa (silakkaa, siikaa ja kirjolohta) myydään melkein kaikissa kaupoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ok. :D No sitä on kyllä huomattavan vaikeaa ryhtyä tekemään ilman savustusuunia/-pönttöä.

Onhan niitä savustuspusseja joilla saa "savustettua" kotiuunissakin.

Ne on yhtä tyhjän kanssa.

Miten ne muka eroaa ts. "tavallisesta" "savustimesta"?

Kummassakin kammio, johon aikaansaadan savu katajalla ja sokerilla maustettujen leppälastujen avulla. Ei se sen kummemmasta ole kyse. Eri asia on osaako kumpaakaan käyttää oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onko niistä mihinkään? En ole koskaan kokeillut.

Kyllä niillä sellaisen savuaromin kalaan saa mutta ei sitä savustamiseksi voi sanoa.

Meillä jää nyt savustaminen, kun mies ei taivu savustimelle nykykunnossaan. Ja minä en siitä pöntöstä mitään ymmärrä. Toisaalta, jos rohkaisisin mieleni ja yrittäisin, ei kai se niin korkeaa tiedettä voi olla, että jos mies neuvoo vieressä ettenkö osaisi? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Meillä jää nyt savustaminen, kun mies ei taivu savustimelle nykykunnossaan. Ja minä en siitä pöntöstä mitään ymmärrä. Toisaalta, jos rohkaisisin mieleni ja yrittäisin, ei kai se niin korkeaa tiedettä voi olla, että jos mies neuvoo vieressä ettenkö osaisi? :D

Sehän on helppoa kuin lapsen teko! Pari kourallista purua pönttöön, muutama sokeripala perään ja halutessa vielä katajanoksa. Tulta alle ja lohi (koosta riippuen) n. puoleksi tunniksi pönttöön. Ja jos on vielä mies vieressä niin et voi epäonnistua! :D

Sehän on helppoa kuin lapsen teko! Pari kourallista purua pönttöön, muutama sokeripala perään ja halutessa vielä katajanoksa. Tulta alle ja lohi (koosta riippuen) n. puoleksi tunniksi pönttöön. Ja jos on vielä mies vieressä niin et voi epäonnistua! :D

Okei, minä rohkaisen mieleni. Harmittaa, kun en ole koskaan tullut aiemmin koko pömpeliin vilkaisseeksikaan, tyytyväisenä vaan syönyt kalaa, kun toinen on sen laittanut. :D Olen tässä oppinut viime aikoina muitakin minulle "näkymättömiä" töitä, kun mies ei ole kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten ne tekee sen? Onko kellään reseptiä?
Ajattelin joulupöytään. Siis lohi joka on paistettu ja on kylmäpöydässä.

Juomalla yhtäpaljon viinaa kun laivalla, ruokakin maistuu yhtä hyvälle kun laivalla! :D

Yhteistyössä