Miten karkit ja herkut saisi pidettyä kaapissa. Ilman, että napostelee kokoajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "friida"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"friida"

Vieras
Jos kaapissa on jotain herkkuja napsin niitä vähän väliä ja siksipä en yleensä osta kuin kerran viikossa kohtuullisen verran herkkuja. Esim. 3 viikkoa sitten erehdyin ostamaan laivalta 300g karkkipurkin (mistä vain minä meidän perheessä pidän) ja nyt olen syönyt siitäkin jo 2/3. Siis yksin vedellyt 200g karkkia aina vähän sillointällöin eli lähes päivittäin 3 viikon ajan.

Olisi kuitenkin kiva pitää jotain vierasvaraa aina kaapissa, mutta tiedän napsivani niitäkin. Joten parempi ostaa vasta kun tietää vieraita seuraavana päivänä tulevan. Te kenellä herkut säilyvät niin pätättekö vaan, ettette niitä syö ja se pitää? Vai ostatteko vierasvaraksi sellaista mistä, ette itse pahemmin piittaa?

Itsekurilla ja sillä, etten osta kaappiin mitään vierasvaroja, korkeintaan pakastepullia varalle, niitä on korkeempi kynnys alkaa itselleen paistelemaan pakastimesta. :)

Tuohan on ihan luksus tilanne, että kolmessa viikossa mennyt tuo 2/3 osaa purkista. Mulla ne eivät olisi säilyneet kuin hetken.

Niinpä mulla ei ole koskaan mitään vierasvaraa, koska meillä ei säily herkut.

Yhteistyössä