Miten kärkkäästi olisitte valmiita puuttumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saimaan norppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saimaan norppa

Vieras
Kun minua suututtaa niin kovasti seurata, miten veljeni ex käyttää äitiäni hyväkseen. Äitini on yli-kiltti ihminen, joka onkon näin hyvin helposti hyväksikäytettävissä. En ala tässä erittelemään asioita ja tapahtumia, mutta hyväksikäyttö on todella räikeää ja törkeää.

Puuttuisitteko te muut asiaa, ja jos, niin miten?
Kommentteja, keinoja, ihan mitä vaan. Kiitos.

Onko äitisi "terve"? Ettei siis jonkun vanhuudenhöperyyden takia ole liian kiltti tms? Oletko puhunut äidillesi? Kerro mitä ajattelet ja myös että äidillä oikeus sanoa ei. Pikku puhuttelu sille exälle saattaisi myös olla paikallaan vaikkapa veljeltäsi?

Kertoisin molemmille erikseen oman mielipiteeni heidän toiminnastaa.
Äidille siitä että tunnen että häntä käytetään hyväksi ja sille ex:älle hänen toiminnastaan.

Kaikki näkemykset ovat subjektiivisia tällaisissa asioissa. Et kertonut pidätkö veljesi exästä, vai onko hän ollut aina sinulle "punainen vaate". Äitisi ehkä pitää hänestä ja äitisi sosiaalisuus ja kyky tulla toimeen ihmisten kanssa on sitä mitä kuvaat kiltteydeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saattaisin kysäistä äidiltäni että miksi suostuu moiseen ja onko mitään järkeä antautua toisen hyväksikäytettäväksi.

Olenhan minä siltä kysellykkii. Ja se ei oikein osaa sanoo siihen mitään. Huokaisee vaan ja sanoo niin-i... Ja olen senkin sanonut, että moni muukin on tämän huomannut. Äiti puhuu kyllä minulle, ja sanoo olevansa väsynyt tähän rumbaan, mutta ei yksinkertaisesti osaa tehdä sille stoppia.

Onko äitisi "terve"? Ettei siis jonkun vanhuudenhöperyyden takia ole liian kiltti tms? Oletko puhunut äidillesi? Kerro mitä ajattelet ja myös että äidillä oikeus sanoa ei. Pikku puhuttelu sille exälle saattaisi myös olla paikallaan vaikkapa veljeltäsi?

On ihan terve. Alle kyyskymppinen. Olen puhunut kyllä hänelle tästä, kertonut mitä ajattelen. Tämän exän kanssa en halua olla tekemisissä. On todella sairas ihminen, jopa jossain mielessä "vaarallinen". On hyvin paljon narsistisia piirteitä omaava. Olen yrittänyt joskus olla väleissä, mutta se ei yksinkertaisesti onnistu. Puhuu valheita selän takana, siis todella sellaisia valheita, jotka saattavat saada pahaa aikaan.

Kaikki näkemykset ovat subjektiivisia tällaisissa asioissa. Et kertonut pidätkö veljesi exästä, vai onko hän ollut aina sinulle "punainen vaate". Äitisi ehkä pitää hänestä ja äitisi sosiaalisuus ja kyky tulla toimeen ihmisten kanssa on sitä mitä kuvaat kiltteydeksi.

Olemme olleet aikanamme todella hyvikin ystäviä. Mutta jotain (en tiedä mitä) on vuosien varrella tapahtunut. Moni tempaus kertoo, että hänellä ei ole kaikki ihan kohdillaan. Ei siis ole minulle " punainen vaate" vaan nykyisin lähinnä yhdentekevä ihminen. Äiti ei pidä hänestä. Eikä hyväksy hänen tekemiään asioita. Ihmettelee monasti, mikä sitä ihmistä vaivaa. Mutta koska on vaan niin hyväntahtoinen ihminen, ei saa sanottua asiasta.

Yhteistyössä