Miten käy lapsilisän ja äitiyspäivärahan, jos osoite on Poste Restante?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Uutta asuntoa ei ole vielä löytynyt ja tästä vanhasta muutan lasten kanssa pois tämän kuun lopussa. Pääsemme kyllä asumaan lasten mummolle siihen asti kun oma asunto löytyy, sinänsä asiat hyvin =)

Mutta nyt mietin vain, että mitenkä käy lapsilisän ja tuon äitiyspäivärahan? Jos tosiaan osoitteeksi tulee Poste Restante?
Ja hankaloittaako tämmöinen järjestely ylipäätään asioita?

Pikaistuksissaan emme halua uuteen asuntoon muuttaa, vaan hakusessa on koti, jossa asuisimme vuosia. Ei siis hätäisiä päätöksiä uuden asunnon suhteen. Jatkuva muuttaminen inhottavaa. Nyt mulla on jo hommattuna huonekaluille lämmin varastotila, johon mummolla asumisen ajaksi meidän tavarat menee.

No tuota mummolle osoitteen siirtämistä mietittiin, mutta mummo pelkää että siitä tulee jotain ongelmia. En kyllä tiedä mitä.. Hän on vielä työelämässä, joten hän ei kelalta mitään tukia saa.

[QUOTE="vieras ap";28075824]No tuota mummolle osoitteen siirtämistä mietittiin, mutta mummo pelkää että siitä tulee jotain ongelmia. En kyllä tiedä mitä.. Hän on vielä työelämässä, joten hän ei kelalta mitään tukia saa.[/QUOTE]

Luulis että enemmän tulee ongelmia, jos lapsilla ei ole osoitetta tiedoissaan?

• Tykkää
Reactions: Salla07
Lastensuojelua kiinnostaa kyllä jos lapsilla ei ole osoitetta, en missään nimessä laittaisi Poste restantea. Tukiin vaikutuksesta en tiedä.
Mitä jos se mummo saakin asumistukea muttei tykkää asiasta kertoa, moni vanhempi ihminen pitää nolona. Ja jos asuu taloyhtiössä niin onhan siitä pieni vaiva kun pitää ilmoittaa teidät talonkirjoihin ja maksaa vesimaksut.

[QUOTE="vieras ap";28075824]No tuota mummolle osoitteen siirtämistä mietittiin, mutta mummo pelkää että siitä tulee jotain ongelmia. En kyllä tiedä mitä.. Hän on vielä työelämässä, joten hän ei kelalta mitään tukia saa.[/QUOTE]

No mitä hän sitten pelkää? Asuu vuokralla vai taloyhtiössä ja asian virallistettua jotuu maksamaan teistäkin vesimaksut? Vai mikä muu voi olla syy että pelkää tulevan ongelmia?
Asiasta toiseen,kyllä minuakin jurppi kun naapurin 2 aikuista lasta muutti takaisin kotiinsa isänsä luokse eikä isä maksanut näistä vesimaksuja :(
Kivasti sitten nousi vastikkeet kun taloyhtiön vedenkulutus oli noussut :(

[QUOTE="vieras ap";28075848]No juuri tuotakin olen miettinyt. Että tuleeko siitä viranomaisten kanssa ongelmaa, jos lapsilla ei ole osoitetta?
Vaikka asiat meillä ihan ok, oma asunto vaan toistaiseksi puuttuu. Esikoinen on ihan innoissaan kun pääsee mummolle asumaan :D[/QUOTE]

Varmasti on kaikki ok, mutta kai sinäkin ymmärrät miltä kuulostaa, jos lapsilla ei ole osoitetta...

[QUOTE="Vieras";28075874]Lastensuojelua kiinnostaa kyllä jos lapsilla ei ole osoitetta, en missään nimessä laittaisi Poste restantea. Tukiin vaikutuksesta en tiedä.
Mitä jos se mummo saakin asumistukea muttei tykkää asiasta kertoa, moni vanhempi ihminen pitää nolona. Ja jos asuu taloyhtiössä niin onhan siitä pieni vaiva kun pitää ilmoittaa teidät talonkirjoihin ja maksaa vesimaksut.[/QUOTE]

Olen kyllä tästä tulevasta järjestelystä puhunut esikoisen hoitopaikassa ja lastenneuvolassa. Eikä niissä kummassakaan tilannetta nähty huonona, melkein päin vastoin.

Mummo asustelee ok-talossa, joten hänelle ei ylimääräistä vaivaa koidu, vaikka siellä hetken olemmekin.

Eikä mikään lastensuojelu puutu, jos lasten osoite on postissa. Ihme hysterisointia nyt. :D

No sitäkin kyllä mietin, että miksi lastensuojelua kiinnostaisi jos lasten osoite on postissa.
Meillä on kuitenkin katto pään päällä, ruokaa, isovanhempi lähellä, esikoinen jatkaa hoidossa kuten tähänkin asti. Ja hetkellisesti mulla on sitten enemmän rahaakin lasten tarvikkeisiin, kun ei tarvitse vuokraa maksaa.
Toki aion mummolle korvata meidän hänen luonaan asumisesta aiheutuvia kuluja, mutta siinä ei kovin isoista summista puhuta. Ja ruoat ostan tietenkin itse, kuten kaiken muunkin mitä lasten kanssa tarvitaan. Loisimaan ei olla menossa.

Lähinnä luulisin että ongelmia tulee enemmän siitä että jos lapsi ei ole kirjoilla missään niin ei kuulu myöskään minkään neuvolan, terveysaseman, päiväkodin yms. palvelun piiriin. Eli sitten saa vääntää joka käänteessä että mihin kuuluisi mennä ja esim. lapsen sairastuessa akuutisti aika kenkku juttu.

Mä oon miettiny ihan samaa. Me ollaan muuttamassa ulkomaille puoleks vuodeks ja laitetaan kämppä vuokralle. Joten poste restante olis ainoo vaihtoehto. Meille tulee lapsilisät ja äitiyslomarahat Kelalta, ei muuta.
Niin voiko ne vaan lopettaa ne yhtäkkiä?

[QUOTE="Kifa";28076851]Lähinnä luulisin että ongelmia tulee enemmän siitä että jos lapsi ei ole kirjoilla missään niin ei kuulu myöskään minkään neuvolan, terveysaseman, päiväkodin yms. palvelun piiriin. Eli sitten saa vääntää joka käänteessä että mihin kuuluisi mennä ja esim. lapsen sairastuessa akuutisti aika kenkku juttu.[/QUOTE]

Häviääkö ne kirjat jonnekin pois tästä kaupungista, jos osoite kuitenkin tämän kaupungin poste restante?

[QUOTE="Kifa";28076851]Lähinnä luulisin että ongelmia tulee enemmän siitä että jos lapsi ei ole kirjoilla missään niin ei kuulu myöskään minkään neuvolan, terveysaseman, päiväkodin yms. palvelun piiriin. Eli sitten saa vääntää joka käänteessä että mihin kuuluisi mennä ja esim. lapsen sairastuessa akuutisti aika kenkku juttu.[/QUOTE]

Mä kävin edellisen asuinpaikan neuvolassa ja terveyskeskuksessa, eikä sitä kukaan edes kyseenalaistanut. Tiesivät tilanteen.

Ja vielä nyt sanon kerran näille väärää tietoa toistaville tässä ketjussa, että poste restante osoitteena ei vaikuta äitiyspäivärahaan ja lapsilisään.
Eikä puutu lastensuojelu.

Yhteistyössä