miten käyt 2vuotiaan lapsen kanssa kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärri

Vieras
Juu no tottakai jos lapsesi on pieni ja mahtuu vielä kärreihin, mutta meidän poika on 14kg ja ei kohta mahdu kärreihin..kuinka käyn sitten pojan kanssa kaupassa kun ei se jaksa koko aikaa kävelläkää?

Mä kävin uhmistaaperon kans vain "pikkukaupoissa" ruokaostoilla kun opeteltiin miten kaupassa kävellään. Lyhyt matka kävellä ja sukkelaan sai tavarat ostettua.
Oli sit helpompi lähteä Prismaan kun jotenkin oppi kärryjen lähellä olemaan. Ei se kyllä ihan viikossa eikä kahdessa tapahtunut ;)

Meillä on istuttu 3v asti ainakin hyvin niissä istuimissa, mahtunut mainiosti. Nyt käymme niin, että 6v ja 4v kävelevät vieressä, 3,5v on autokärryissä ja 1v on niiden autokärryjen istumalaverilla. Helppoa kuin heinänteko, en jaksa uskoa, että yhden 2v kanssa on suuria vaikeuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja ärri;25512555:
Juu no tottakai jos lapsesi on pieni ja mahtuu vielä kärreihin, mutta meidän poika on 14kg ja ei kohta mahdu kärreihin..kuinka käyn sitten pojan kanssa kaupassa kun ei se jaksa koko aikaa kävelläkää?

Kuin ei mahdu..Joissakin kärryissä on pienemmät ne "jalkakolot" nii ollaan otettu kengät pois niin hyvin vielä mennee 17kg

Miehellä on rattaat ja mulla kärryt. Kun lapsi ei enää jaksa kävellä tai alkaa nauraa räkättäen juoksemaan karkuun meitä tulee komennus rattaisiin.

Kärreissä ei tää pikkulikka viihdy niin pitää tehdä elämä vaikeaksi. Noh, onpahan yhdessätekemistä kun käydään kerta-pari viikkoon kaupassa koko perhe tukkimassa käytäviä. :D

Onpas teillä ihanaisia lapsia ja kiltisti kulkevia. Tyttöni 2v. ja viime la kaupassa mukana kummitäti ja -setä meidän kanssa ja setä oli ihan puhki sen reissun jälkeen. Omapäisellä ja uteliaalla lapsella ei ole ainakaan meillä ollut muuta mahdolliisuutta kuin että käyn kaupassa ennen kuin haen hoidosta TAI jos ihan pakko niin sitten tungen kiljuvan lapsen sinne kärryn istuimeen (13,5kg) On mahtunut toistaiseksi sinne ok. Sinne saaminen on sitten ihan toinen juttu. Tsemppiksiä muille haastaville tapauksille :)

[QUOTE="VAU";25512668]Onpas teillä ihanaisia lapsia ja kiltisti kulkevia. Tyttöni 2v. ja viime la kaupassa mukana kummitäti ja -setä meidän kanssa ja setä oli ihan puhki sen reissun jälkeen. Omapäisellä ja uteliaalla lapsella ei ole ainakaan meillä ollut muuta mahdolliisuutta kuin että käyn kaupassa ennen kuin haen hoidosta TAI jos ihan pakko niin sitten tungen kiljuvan lapsen sinne kärryn istuimeen (13,5kg) On mahtunut toistaiseksi sinne ok. Sinne saaminen on sitten ihan toinen juttu. Tsemppiksiä muille haastaville tapauksille :)[/QUOTE]

Tuota... meillä 4 lasta joista 4v pojalla hyperkineettinen häiriö eli todellakaan ei ole kiltti ja hyvinkulkeva. Mutta kasvatuksella ja kärsivällisyydellä ollaan saatu kauppareissut sujumaan, vaikka ei se mitään huviretkeä ole alusta loppuun. Vilkas 2v kuullostaa minusta lähes hermolomalta ;)

Kiitos kommentista ja etenkin tuosta "hyperkineettinen häiriö" termistä. Tuota olen pohtinut josko meillä olisi jotain sellaista. Lapsi ollu alusta asti "hermostunut" ja todella vilkas.
1v. päivänä itkin huojennuksesta kun olin selvinnyt vauva-ajasta yksin isän poistuessa kuviosta ennen lapsen syntymää.
Anteeki AP että sun ketjussa vatvotaan ihan muuta asiaa.

[QUOTE="äiti4";25512690]Tuota... meillä 4 lasta joista 4v pojalla hyperkineettinen häiriö eli todellakaan ei ole kiltti ja hyvinkulkeva. Mutta kasvatuksella ja kärsivällisyydellä ollaan saatu kauppareissut sujumaan, vaikka ei se mitään huviretkeä ole alusta loppuun. Vilkas 2v kuullostaa minusta lähes hermolomalta ;)[/QUOTE]

Kulkeeko oikeasti teidän 2vuotiaat kaupassa teidän kanssanne yhtä matkaa? Meillä kun ei tuota ongelmaa ole etteikö jaksaisi kulkea kun vauhtia on määrättömästi.

Minä meen niihin kauppoihin missä on niitä autokärryjä. Mutta jos niitä ei ole vapaana niin ottaa pienen kärryn tai sitten istuu isossa kärryssä. Ainut asia mikä ärsyttää niin on se kun jotkut oikeasti isommat lapset..lähes 6-7-vuotiaat istuu niissä autokärryissä, kyllä nyt niin iso jo jaksaa kävellä itse! Nuin isot hädin tuskin mahtuu sinne auton sisälle. Sitte pienempien lasten vanhemmat joutuu ahtaa kaksvuotiaitaan nuihin vauvaistuimiin.

Yhteistyössä