Hae Anna.fi-sivustolta

miten kertoa äidille netti tilauksesta?

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä apua tarvitseva, 02.08.2019.

1. apua tarvitseva Vierailija

Moi täällä on 15v tyttö joka on tilannut urheiluhousut nettikaupasta hetken mielijohteesta. Mitä mä teen? Mun tilauksen peruutus on jo myöhäistä. Mulla alkoi kaduttaa. Miten pyydän niihin rahaa 70 kymppiä? Nopea vastaus

2. vierailija Vierailija

Sinulla on käsittääkseni palautusoikeus. So palauta.

3. Toni Vierailija

Vaikuttaa siltä että he ovat jo tuoteen pakanneet/lähettäneet eikä siksi tuotteen tilausta voi enää peruuttaa. Mutta suomessa melkee kaikilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus (tämä kuuluu suomen kuluttajasuojalakiin), joten kun se saapuu, lähetät sen takaisin asiakaspalautuksena ja otat yhteyttä myymälään sähköpostilla joka sitä tuotetta myy, että lähetit takaisin ne asiakaspalautuksena ja haluat rahat takaisin. Tässä myös sitten sun pitää ilmoittaa oma etu ja sukunimesi, sekä tilinumerosi, jotta he tietävät, tilinumeron mille maksaa ja nimen, kelle henkilölle maksaa (tämä myös helpottaa pankkia/jotkut pankit vaativat kummatkin tiedot).

Ja äidille voit kertoa esim. "tilasin yhet housut, haittaako se ?". Ja jos haittaa, niin palauta ne, tai jos ei haittaa mutta haluat palauttaa, niin sekin onnistuu. Sekä suosittelen lopettamaan shoppailun ihan hetken mielijohteessa, koska siinä käy huonosti vaan loppupeleissä, kun ei mieti yhtää tarkkaa mihin rahan käyttää, miten sen käyttää, ei laske sen kulutusta ollenkaan ja näin elää yli varojen (t. kokemus). Myös kannattaa kysyä äidiltä lupaa, jos haluu tilata jotai, mitä oikeesti tarvii, mistä olisi paljon hyötyä ja/tai mikä olisi sellaista joka antaa paljon elämyksiä, kokemuksia sekä hyviä hetkiä käyttäjälle.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri