A
AlullePanija
Vieras
Haluan erota, lopettaa kolme vuotta kestäneen suhteen josta en saa muuta kuin pahan mielen ja ahdistuksen. Lapsia ei ole, eikä muutakaan yhteistä, joten siinä mielessä ero on "helppo". Mutta miten kerron miehelle? Aikaisemmat yritykset ovat päättyneet hirveään tappeluun, minun syyylistämiseen ja haukkumiseen, miehen raivoon ja lopulta mun itkuun ja anteeksi pyytelyyn. Mies on todella taitava manipuloimaan ja kääntämään kaiken minun syyksi, en todellakaan halua kuulla sitä enää.
Onko aivan kamalan väärin, jos vain katoan, etsin asunnon toiselta paikkakunnalta, pakkaan tavarani ja jätän avaimet keittiön pöydälle? Siis etten enää edes yrittäisi selittää miehelle mitään (olen näiden vuosien aikana puhunut suuni kuivaksi, eikä mies ole IKINÄ ymmärtänyt yhtään mitään), lähtisin vain. Ehkä sitten myöhemmin, jos mies haluaa, voisin keskustella eron syistä. Mutta nyt en jaksaisi, haluan vain pois.
Onko aivan kamalan väärin, jos vain katoan, etsin asunnon toiselta paikkakunnalta, pakkaan tavarani ja jätän avaimet keittiön pöydälle? Siis etten enää edes yrittäisi selittää miehelle mitään (olen näiden vuosien aikana puhunut suuni kuivaksi, eikä mies ole IKINÄ ymmärtänyt yhtään mitään), lähtisin vain. Ehkä sitten myöhemmin, jos mies haluaa, voisin keskustella eron syistä. Mutta nyt en jaksaisi, haluan vain pois.