Miten kertoa eroaikeista miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AlullePanija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AlullePanija

Vieras
Haluan erota, lopettaa kolme vuotta kestäneen suhteen josta en saa muuta kuin pahan mielen ja ahdistuksen. Lapsia ei ole, eikä muutakaan yhteistä, joten siinä mielessä ero on "helppo". Mutta miten kerron miehelle? Aikaisemmat yritykset ovat päättyneet hirveään tappeluun, minun syyylistämiseen ja haukkumiseen, miehen raivoon ja lopulta mun itkuun ja anteeksi pyytelyyn. Mies on todella taitava manipuloimaan ja kääntämään kaiken minun syyksi, en todellakaan halua kuulla sitä enää.
Onko aivan kamalan väärin, jos vain katoan, etsin asunnon toiselta paikkakunnalta, pakkaan tavarani ja jätän avaimet keittiön pöydälle? Siis etten enää edes yrittäisi selittää miehelle mitään (olen näiden vuosien aikana puhunut suuni kuivaksi, eikä mies ole IKINÄ ymmärtänyt yhtään mitään), lähtisin vain. Ehkä sitten myöhemmin, jos mies haluaa, voisin keskustella eron syistä. Mutta nyt en jaksaisi, haluan vain pois.

mä kyllä suosittelelisin puhumaan,kerrot rehellisesti mitä haluat,pidät pään kovana etkä kuuntele sitä manipulointia ja jos mies alkaa raivota niin siinähän on oikeen hyvä syy sitten ottaa tavarat ja lähteä...

tai sitten hommaat sen asunnon salaa nyt ja kun olet sen saanut,kirjotat kirjeen miehelles ja annat sen sillon kun et ole vielä muuttanu.sitten pakkaat tavarat ja lähdet,hyvästelet miehen.

Mulle on aina opetettu, että asiat pitää selvittää ja puhua, ja sen mukaan olen tähän asti aina toiminutkin. Mutta tässä nykyisessä suhteessa se ei ole onnistunut. Mies suuttuu jos yritän puhua, sanoo inhoavansa mun "lässytystä", siis sitä kun asiallisesti ja riitelemättä yritän selvittää asioita.
Ajattelin, että hankin asunnon ja pakkaan tavarani kun mies on joulun jälkeen poissa kotoa, ja hyvästelen hänet sitten kuin on valmiina paikka minne mennä. Jotenkin tuntuu todella tylyltä sekin, jos jätän vain avaimet ja kirjeen pöydälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mulle on aina opetettu, että asiat pitää selvittää ja puhua, ja sen mukaan olen tähän asti aina toiminutkin. Mutta tässä nykyisessä suhteessa se ei ole onnistunut. Mies suuttuu jos yritän puhua, sanoo inhoavansa mun "lässytystä", siis sitä kun asiallisesti ja riitelemättä yritän selvittää asioita.
Ajattelin, että hankin asunnon ja pakkaan tavarani kun mies on joulun jälkeen poissa kotoa, ja hyvästelen hänet sitten kun on valmiina paikka minne mennä. Jotenkin tuntuu todella tylyltä sekin, jos jätän vain avaimet ja kirjeen pöydälle...