Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja iita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tajua, miten se jonkun toisen vauva on pois siltä lapsettomalta, miks sen pitää kehittää joku kriisi muiden lapsista.
Ei ole kiva seurata vierestä kuinka joku toinen elää elämää jota itse haluaisit elää, mutta et pysty. Ei olis sullakaan kivaa jos olisit kerjäläinen kadulla asuja ja katsoisit vierestä kun muut ökyrikkaat tekee mitä haluaa. Lapsen saaminen on koko elämään vaikuttava asia ja elämän mittainen projekti. Ja jos lasta ei saa niin on se elämä todella erilainen kuin lapsiperheillä!
Itse kärsin lapsettomuudesta 1v ja olin todella maassa jokaisesta näkemästäni pienestä lapsesta. Olin niin mustasukkainen ja en halunnu edes elää, jos en saisi omaa perhettä ja lapsia. PArhaan ystävän raskautta ja vauva-ajan elämää joutuu seuraamaan todella läheltä joten tottakai ne tunteet on joka päivä pinnassa kun näkee raskausmahaa ja vauvaa usein.
Että oikein vuoden kärsit lapsettomuudesta?
Niin, mitä sitten??? Eikö sen vuoden aikana voi sun mielestä tuntea kärsimyksen tunteita, kun muut saa vauvoja eka yrittämällä!!! Onneksi sain apua ja saimme vauvan! Muuten olisin lopettanut tämän elämän. Eli olen koko elämäni halunnut vain ja ainoastaan äidiksi. Muulla ei ole ollut minulle koskaan merkitystä, ei työllä, työtehtävillä, asunnon koolla, auton merkillä jne. Eli kun sain korkeakoulut käytyä loppuun ja oli ns aikaa vauvalle, niin vauvaa yritimme vuoden. Eikä mitenkään kerran kuussa 1pano tyylillä vaan sitä tehtiin tekemällä kaikkia ovulaatiotestejä yms apuna käyttäen...Olisin halunnut lapsen jo paljon aiemminkin, mutta emme halunneet yrittää koska koulut oli käytävä ensin loppuun.