Miten kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sukulaisille?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sukulaisille?

Vieras
Hei!

Onko muilla ongelmia kertoa raskaudesta sukulaisille. Tuntuu vaan että niille pitäis siis lähimmille ilmoittaa ennen kuin koko työpaikka ja kaupunki asiasta tietää, ettei ne loukkaantuis. Kuitenkaan ei itse vielä ole niin hekumassa että jaksais kuunnella jatkuvia onnitteluja. Mitä tehdä? Hyviä vihjeitä kaivataan. Jättääkkö vain kertomatta?

mä kerroin vaan vanhemmille ja en sit tiiä mistä kaikki muut sukulaiset on saanu tietää varmaa äiti ei oo pystyny pitämää salassa=)
mutta onnitteluja tuli vähän. oma mummuni on vaan aivan tohkeissaan.. saas nähdä miten sitten käy ku lapsi syntyy..
onneksi on sukuun tulossa 4 muutakin vaavia samaan aikaan nii jospas se kauhia hössötys jäis vähemmälle=)

Me kerrottiin viikoilla 11-12 tuleville isovanhemmille, tuleville isoisovanhemmille sekä omille sisaruksillemme puolisoineen. Ei niitä lähisukulaisia niin paljon lopulta ole etteikö niiden onnitteluja kestäisi, ja voihan sitä intoa toppuutella. Sanottiin itse samalla, että asia ei ole vielä 100% taattu ja julkinen, eikä sitä saa kertoa eteenpäin. Luotan siihen, että muutaman viikon sisällä äitini alkaa kuitenkin kertomaan eteenpäin, jolloin tieto leviää itsestään.

Ei meille ainakaan mitään onnitteluja sadellut. Miehen vanhemmat ja isovanhemmat ilahtuivat, mutta mies ottaa heidän puhelunsa vastaan, jos soittavat. Minun vanhempani onnittelivat, mutta vauva ei heitä ole muuten kiinnostanut. Muut sukulaiset eivät juurikaan ole ottaneet asiaa puheeksi. Saman tyyppisiä kommentteja olen kuullut muiltakin eli rohkeasti vaan.

Yhteistyössä