Hae Anna.fi-sivustolta

miten kestää juhlapyhät ja illay yksin?

Viestiketju osiossa 'Yksinhuoltajuus ja uusperheet' , käynnistäjänä vierailija, 30.04.2018.

1. vierailija Vierailija

Puolisoni ja minun asumuseron alusta nyt kuukausi. Puolisoni ei ilmeisesti ole saanut aikaiseksi haettua viralista eroa, vaikka yhteisen asuntomme ensin (yhteisestä päätöksestä) laitoimmekin myyntiin ja vajaa viikon päästä puolisoni ilmoitti minulle, ettei enää halua yhteistä elämää kansani. Pakkasi tavaransa ja lähti äitinsä luo, nyt ainakin aluksi asustelemaan. Itselleni tulossa nyt myös muutto toiselle paikkakunnalle lähemmäs omia vanhempiani. Mietin vain miten tulen kestämään nämä yksinäiset illat ilman tytärtämme, kun tytär isänsä luona? Itse en tätä eroa olisi halunnut. Uusia ystäviä ei vielä täällä uudella paikkakunnalla ole ja vanhempianikaan en jaksaisi enää näillä jutuillani väsyttää.
    Onko yli 40-v äiti. jolla lapsi ja jonka puoliso on jättänyt, säälittävä tapaus? näin ainakin joissain keskustelu aiheissa tuota tuodaan ilmi. Entä 40 v mies joka innostuu urheilusta ja alkaa kaipailemaan rinnalleen 10 v nuorempaa lihaksikkaampaa tyttöä? Ei ilmeisesti ole säälittävää?? Taitaa olla enempi kuuma pakkaus, kun on jo yhden lapsen saanut aikaiseksi, ni kelpaa muillekin???

2. vierailija Vierailija

Etsit uusia ystäviä ja harrastuksia. Teet sitä, mistä nautit; katselet rauhassa telkkaa, käyt pitkillä kävelyillä, otat rentouttavia kylpyjä...mikä sinut nyt saakin hyvälle tuulelle.

Ei. Säälittävää on, jos jää katkerana kieriskelemään itsesäälissä eikä edes yritä jatkaa elämäänsä. Lapset, niin tärkeitä kuin ovatkin, eivät ole elämän AINOA sisältö.

Ei. Jokaisella on vain yksi elämä, oikeus elää se haluamallaan tavalla ja oikeus onneen. KUKAAN ei voi elää elämäänsä siten, etteikö kertaakaan satuttaisi tai loukkaisi toista. Se on fakta, muu utopiaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri