miten kieltää kohteliaasti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistaa

Vieras
eli siis miten voin kieltää kohteliaasti tyttäreni mummia tuomasta koko ajan lapselle uusia vaatteita ja leluja? tämä kyseinen mummi vierailee meillä noin 4-5 kertaa viikossa ja tuo joka kerta jotain uutta tavaraa. itse en ole keksinyt tähän mitään kohteliasta tapaa kieltää mutta olisiko kenelläkään muulla hyviä ideoita? rupeaa tämä tavaran määrä jo pikkuhiljaa ahdistamaan.

itse olen yrittänyt hyödyntää kirppareita ja teen paljon itse vaatteita ja leluja. mielestäni lapseni on tyytyväinen näihinkin leluihin. hirvittää ajatus siitä suunnattomasta jätevuoresta minkä joskus jätämme jälkeemme tänne maapallolle lapsillemme ja heidän lapsilleen...

Mä sanoin ihan suoraan mun äidille että nyt riittää. Jatkuvasti vaatetta lasille raahas.

Sano vaikka että lapsille kerätään tätä ja tätä astiastoa, joten osta sitä jos an pakko koko ajan jotain tuoda ja ostaa.

Se kumman äidistä on kyse sanokoon asian ihan suoraan,tuolla menollahan lapsi oppii siihen,että saa aina jotain kun mummi tulee kylään.Asian voisi ilmaista niin,että haluaako mummi että lapsi tykkää tavaroista vai mummista.

Mä sanoin suoraan ja nätisti ettei yhtään vaatetta enää pojalle ja sanon jos on tarve. Äiti siis tykkää kantaa pojalle vaatetta eikä kaikkia edes ehdi käyttää. Ei se nokkiinsa ottanut ja nykyään aina kysyy tuoko vai onko kaikkea.

sanot ihan suoraan että et halua lapsesi oppivan materialistiksi. isompana vaatii sitten aina vain enemmän. voisit sanoa että jos pakko on aina jotain tuoda niin toisi vaikka vaippapaketin tai ruokaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Höpöttelet niitä näitä ja sitte ohi mennen painottaen sanot että ko ei ole enää oikein tilaa missään, tavaraa ja vaatetta ihan liikaa....

näin mä kanssa tekisin. Jos ei siitä vihjauksesta ymmärrä, sanoisin/käskisin miehen sanoa äidilleni/äidilleen ihan suoraan asiasta.

siis jos tämä kyseinen mummi olisi oma äitini niin sanoisinkin asiasta hänelle mutta kun ei ole oma niin ei kehtaa sanoo niin kovin. ja kun tämä mummi suuttuu/loukkaantuu todella helposti niin en tosiaankaan ole uskaltanut sanoa mitään. oma äitini kyselee aina että onko lapsella nyt kaikkea. näin kesän kynnyksellä oli sitten hyvä sanoa että kesävaatteita ei oikein ole mutta nythän niitäkin sitten on. oma äitini tuo käytännöllisiä vaatteita. siis ihan perus t-paitoja, sortseja... mutta tämä toinen mummi tuo aina jotain hienoa ja juhlavaa. pidä sellasia nyt sitten vähän yli 1,5 vuotiaalla tytöllä maaseudulla ulkovaatteina. ;)

Yhteistyössä