Miten KIRJAPAKETTI palautetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuumii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuumii

Vieras
Meille tuli lastenkirjakerhosta kuukauden kirjapaketti ja haluaisimme palauttaa sen (ei muistettu peruuttaa pakettia ajoissa).

Miten tuo palauttaminen käytännössä onnistuu (viedäänkö se postiin ja ne laittavat sen eteenpäin menemään vai voiko sen tunkea vaikkapa tienvarressa oleviin postilaatikkoihin? Pitääkö siihen laittaa jotain postimerkkejä?)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Viet sen postiin laskuineen kaikkineen, pakettiin voit itsekin kirjoittaa että asiakaspalautus.

Älä nyt vaan mene tunkemaan sitä mihinkään laatikkoon. Ei tarvitse laittaa postimerkkejä.

Voi laittaa myös laatikkoon. Päälle vaan kirjoittaa sen asiakaspalautus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Viet sen postiin laskuineen kaikkineen, pakettiin voit itsekin kirjoittaa että asiakaspalautus.

Älä nyt vaan mene tunkemaan sitä mihinkään laatikkoon. Ei tarvitse laittaa postimerkkejä.

Voi laittaa myös laatikkoon. Päälle vaan kirjoittaa sen asiakaspalautus.

Ai saa vai? Mulle on sanottu että ei saa.
Mutta suurin osa noista kirjakerhosita taitaa kyllä kuulua sen palautuspalvelun joukkoon, kaikki ei :attn:
JA senkin takia kannattaa mun mielestä viedä postiin, että saa kuitin siitä palautuksesta. Jos posti hukkaa palautuksen, niin lasku tulee!

pyydä lappu postin virkailijalta että olet palauttamassa, se toimii sulle ns. takuulappuna jos postin lähetyksessä sattuu jotain et esim. paketti häviää.

Mullekin on postista sanottu kans et ei sais niihin laatikkoihin laittaa.
Mä oon ruennu ite kirjottaan niihin et asiakaspalautus, ku kerran vein postiin, ni se sama paketti tuli sit parin päivän päästä takasin. Ja lisäks oon kuitin ruennu pyytää siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
pyydä lappu postin virkailijalta että olet palauttamassa, se toimii sulle ns. takuulappuna jos postin lähetyksessä sattuu jotain et esim. paketti häviää.

Tätä juuri tulin neuvomaan!!
Älä missään nimessä jätä vain johonkin postin laatikkoon, vaan vie tiskille ja pyydä kuitti palautuksesta! Mun lähettämä palautus kerran eksy jonnekin matkalle, mutta onneksi mulla oli todistusaineistoa