Miten koiranpennun saa totutettua olemaan myös itsekseen pihalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
10-viikkoinen pentu joka menee pihalle ja tekee pissat sinne kun sen mukana on koko ajan joku pihalla, piha aidattu tilava omakotitalon piha. Rotu lapinkoira.
Yksikseen ei pihalle suostu menemään eikä osaa vielä pissalle pyytää vaan tekee sitten sisälle jos ei kukaan pihalle mukaan lähde.
Olen itse pph ja kolmen viikon päästä kun olen päivät kotona hoitolasten ja omien pienten lasten kanssa kun mies töissä ja isommat koulussa en pysty joka kerta pissalle koiran kanssa lähtemään.
Eli kertokaa miten pennun saa menemään myös itsekseen pihalle ja olemaan siellä hetken aikaa itsekseen? Vai alkaako sujua itsestään ajan kanssa?

täällä kanssa 10 viikkoinen, joka jotenkin kyllä ilmoittaa halustaan päästä ulos, varsinkin oleilemaan :) ei aina tiedä onko se hädän takia kuono ovella vai haluaako muuten vaan. Ja ulos jää, pitkässä hihnassa kun on rakoja joista pääsis karkuun halutessaan, mutta ei jää, itkee itkee jos kukaan ei sen kaverina. ok jos vaikka lapset ulkona kavereineen mutta yksin ei millään! kun se itkee ja lähelle menee niin juoksee äkkiä esim trampan alle ja katsoo kutsuvasti että hei tule sinäkin tänne :D

Meillä 4kk ikäinen pentu. Menee vanhemman koiran perässä tuolla pihalla. Rotu on sellainen,että viihtyy vaan ihmisten kanssa, joten ei nuo mielellään tuolla pihalla ole keskenään. Pentu ainakin alkaa heti tekemään pahojaan kun islmä välttää. Repi tänäänkin minun kukkaset pihalla, kun jätin nuo keskenään :O

Se on vielä niin pieni, että kaipaa tukea ja turvaa. Kyllä se siitä ajan kanssa oppii. :)

kiitos rohkaisusta:) Osaatko sanoa kuinka kauan mahtaa kestää kun voi odottaa pennun oppivan viihtymään itsekseen pihassa, tiedän toki että yksilöllistä mutta noin suurinpiirtein? Vähän kun jännittää miten pissatuskuviot sujuvat kun kolmen viikon päästä tosiaan alkaa työt enkä ehdi koko ajan pihalla perässä kulkea..

Anteeksi nyt vaan mutta miksi pitää ottaa koira jos sen kanssa ei kerkiä olla ja sitä hoitaa? Hieman vaan kävi silmiä särkemään tuo teksti.

Alle puolivuotiaan pennun kanssa ollaan naimisissa ja miksei oltaisi, eikös sen kanssa ole muutenkin ihanaa viettää aikaa kuin vain viedä ulos pissalle? Niinkuin fegerkin on laittanut, se on pieni ja kaipaa tukea & turvaa, ihan niinkuin pienet ihmistaimetkin.

Sisäsiistiksi oppiminen on yksilöllistä, pidätyskykyä tulee saman tahtiin lisää kuin ikääkin.

Aitaa pihan, ei tarvitse kävellä perässä.

Anteeksi nyt vaan mutta miksi pitää ottaa koira jos sen kanssa ei kerkiä olla ja sitä hoitaa? Hieman vaan kävi silmiä särkemään tuo teksti.

Alle puolivuotiaan pennun kanssa ollaan naimisissa ja miksei oltaisi, eikös sen kanssa ole muutenkin ihanaa viettää aikaa kuin vain viedä ulos pissalle? Niinkuin fegerkin on laittanut, se on pieni ja kaipaa tukea & turvaa, ihan niinkuin pienet ihmistaimetkin.

Sisäsiistiksi oppiminen on yksilöllistä, pidätyskykyä tulee saman tahtiin lisää kuin ikääkin.

Aitaa pihan, ei tarvitse kävellä perässä.

Ensinnäkin piha on aidattu, ongelma ei siis ole se että karkaisi vaan se ettei mene eikä ole yksin pihassa, tämä olisi selvinnyt jos olisit ajatuksella tekstini lukenut.. Ja toiseksi kuka pystyy puolen vuoden ajan vain ja ainoastaan hoitamaan pentua, tuskin kukaan, kyllä töitä on tehtävä, ja jos luit niin olen pph eli olen kotona kyllä päivät mutta hoitolasten kanssa en pysty jokoa pissareissua monta kertaa päivässä oleman seurana pihalla.
Moni pentu tässä vaiheessa on jo montakin tuntia yksin kun omistajat kodin ulkopuolella töissä, meillä eis iis tarvitse muuten päiviä yksin olla mutta pihassa saisi edes pissareissun verran alkaa yskin viihtymään.'
Ja edelleen ihmettelen että kuka pystyy pennun kanssa olemaan puoli vuotta 24/7, tuskin kukaan??

[QUOTE="alkup.";26796609]Ensinnäkin piha on aidattu, ongelma ei siis ole se että karkaisi vaan se ettei mene eikä ole yksin pihassa, tämä olisi selvinnyt jos olisit ajatuksella tekstini lukenut.. Ja toiseksi kuka pystyy puolen vuoden ajan vain ja ainoastaan hoitamaan pentua, tuskin kukaan, kyllä töitä on tehtävä, ja jos luit niin olen pph eli olen kotona kyllä päivät mutta hoitolasten kanssa en pysty jokoa pissareissua monta kertaa päivässä oleman seurana pihalla.
Moni pentu tässä vaiheessa on jo montakin tuntia yksin kun omistajat kodin ulkopuolella töissä, meillä eis iis tarvitse muuten päiviä yksin olla mutta pihassa saisi edes pissareissun verran alkaa yskin viihtymään.'
Ja edelleen ihmettelen että kuka pystyy pennun kanssa olemaan puoli vuotta 24/7, tuskin kukaan??[/QUOTE]

Yleensä pentu jätetään kotiin sisään poissaoloajaksi. Sisällä on tutut tuoksut, tutut paikat ja muutenkin yleisesti koiralla turvallinen olo, verrattuna ulkoilmaan missä voi olla monta erilaista tuoksua ja yllättäviä vieraita ääniä.

kaksi, eikä kumpikaan ole koskaan tottunut olemaan yksikseen tai edes keskenään ulkona ilman minua. Kyllä sitä yritettiin useampi vuosi, mutta koirat ovat yksilöitä. Nuo ainakin kärsivät jos joutuvat yksikseen ulkona oleilemaan, mukana ne haluavat olla. Pisujäljet sitten vaan pyyhitään lattioilta, joilta on matot otettu veks :)
Toinen noista on 8 v ja toinen 2 v.

kaksi, eikä kumpikaan ole koskaan tottunut olemaan yksikseen tai edes keskenään ulkona ilman minua. Kyllä sitä yritettiin useampi vuosi, mutta koirat ovat yksilöitä. Nuo ainakin kärsivät jos joutuvat yksikseen ulkona oleilemaan, mukana ne haluavat olla. Pisujäljet sitten vaan pyyhitään lattioilta, joilta on matot otettu veks :)
Toinen noista on 8 v ja toinen 2 v.

Mikä rotu?

Yhteistyössä