Miten kroppa muuttui TOISEN lapsen saatuanne -vai muuttuiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Enni

Vieras
Hei,

Mielenkiinnosta kyselisin teiltä kahden (tai useammankin!) lapsen äideiltä, miten vartalonne muuttui saatuanne toisen lapsen?

Itselläni on nyt yksi vuoden ikäinen lapsi, ja oma vartalo on melko samanlainen kuin aikaisemmin, rinnat tosin katosivat täysin imetyksen jälkeen. Onko toisen lapsen saaminen radikaalimpi muutos, kuten olen jostain kuullut?

Kiva, jos jaksatte vastata :)

Ekan lapsen jälkeen ei mitään muutosta, toisesta kiree sektioarpi alavatsalla jonka päällä roikkuu läski :| Nahka venyi eikä enää palaa samanlaiseksi. Syynä toki se että olen jo vanha (sain toisen 41v). Nuoremmat palautuu hyvin vaikka kuinka monesta lapsesta.

no kilot ei oo hävinny mihinkään ja maha ei oo hävinny, siis näytän aina siltä et oon raskaana (tosin nyt myös oikeasti olen) mut ei haittaa mitään, elämisen jäljet saa näkyä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jaa,en huomannu muutosta oikeastaan.

rinnat ehkä roikkuu vähän enemmän :D
ja peppuun tuli enemmän selluliittiä kai mutta muuten en huomannu muutosta..

Peesi, tosin sain lapset parinkympin molemmin puolin ja olin vielä nuori ja kiinteä :D Nyt kun on kolmekymppiä mittarissa alkaa maan vetovoima tehdä tehtäviään...

no minä näytän hiton paljon vanhemmalta kuin ekan jälkeen.(olin ekan kanssa paljon uorempi) tissit roikkuu navassa asti(tai vain toinen, koska toinen on pienempi eikä ihan yletä sinne) ja ennen läski kerty jokapuolelle(takapuolelle) ja naamaan , niin nykyään naama on hoikka. takapuoli on vallanut alaa etupuoleltakin. eli maha pömpöttää paljon enemmän toisen jälkeen kuin ensimmäisen jälkeen.

Kai se muuttuu yhtä paljon kuin ekankin jälkeen? Mulla 2-vuotias lapsi ja kroppa on ihan yhtä timmissä kunnossa kuin ennen raskautta (ja raskauskiloja tuli kuitenkin 17). Mun yks toinen kaveri on myös aina ollu hoikka/laiha ja edelleen viiden lapsen jälkeen on sen näköinen, kuin ei olis ikinä ollutkaan raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Rintoihin vaikuttaa raskaus, ei imetys. Mulla kahden lapsen jälkeen samanlaiset rinnat kuin ennen lapsia.

kas kun mulla kyllä vaikutti imettäminen enemmän. ei mulla rakaus varsin tehny tisseille mitään, ensimmäistä en pystynyt imettämään. toisen lapsen ja imetyksen jälkeen rinnuksilla roikkuu kaksi nahkalapasta muistona uhkeista utareista.

Kyllä kroppa venahti suuntaan jos toiseen.Ja maitoläpykät hävisi.
Mutta nyt ollaan paremmassa kuosissa kuin esikoisen syntymän jälkeen,ainoastaan tuo läpykät kaipaisi täytettä.

Alkuperäinen kirjoittaja ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Rintoihin vaikuttaa raskaus, ei imetys. Mulla kahden lapsen jälkeen samanlaiset rinnat kuin ennen lapsia.

kas kun mulla kyllä vaikutti imettäminen enemmän. ei mulla rakaus varsin tehny tisseille mitään, ensimmäistä en pystynyt imettämään. toisen lapsen ja imetyksen jälkeen rinnuksilla roikkuu kaksi nahkalapasta muistona uhkeista utareista.

Tutkittu juttu!

ekan jälkeen nopea palautuminen, laihduin nopsaan alle lähtöpainon..
Kakkosen jälkeen hieman hitaampi mutta hyvällä vauhdilla paino laskeutui.
Sen olen huomannut että rinnat ovat "kasvaneet" raskauksien välillä isommaksi.
Ennen ekaa oli kuppikoko B nyt ennen kakkosta kuppikoko C/D ja Nyt Jopa E!
Tosin imetän vielä sekin voi vaikuttaa asiaan.
Ykkösen imetyksen jälkeen rinnat rupsahti van nyt on ihanat! Mies tykkää!
Tosin raskausmahat olleet isoja ja mahanahka hieman löysä vaan kyllä sen tuosta kiinteytyy..

No ei kyllä muuttunut enää. Ekassa muuttui siten, että lantio leveni, tosin siitä en ole varma, johtuiko myös iästä, kun olin 18. Rinnat jäi pienemmiksi imetyksen jälkeen. Tokan jälkeen ne jäi samanlaiseksi, kuin ekankin jälkeen vaikka imetinkin vuoden. En ole ollut ikinä ennen näin tyytyväinen vartalooni.

Kyllä toisen lapsen jälkeen kropan muoto muuttui, vaikka paino palautuikin samaan. Rinnoissa ei hirveästi eroa, vaikka olen imettänyt pitkään, yli vuoden molempia. Noin puolessa vuodessa imetyksen lopettamisen jälkeen palautuivat melkein entiselleen. Ehkä johtuu siitä, että on pienet ja kiinteähköt rinnat aina ollut, onneksi ;) Ja samoin kuin joku muu, väitän, että rintoihin tulee ne muutokset jo raskausaikana, muuttuuhan naisen rinnat raskauden alusta alkaen, normaalisti. Raskausarpia ei ole tullut kummastakaan, ehkä maltillinen painonnousu raskausaikana syynä tähän sekä liikunta koko raskausajan ja pian synnytyksen jälkeen.
Mutta niinkuin joku sanoi, elämisen jälkiä ne on :)

ekasta olin reilusti alle lähtöpainon 2kk:ssa, siis reilusti alipainoinen. vartalo ei muuttunut mitenkää ja raskaus muutenkin helppo.

toka... no olin toisen saadessani yli 30v. ja raskaus yhtä selkäkipua.
en ole edelleenkään lähtöpainossa vaikka kuopus on koulussa. lantionluut ovat pysyvästi leventyneet. yläkroppa on laihempi kuin ennen lapsia, alapää isompi. tämä ei tosin minun kohdalla haittaa, koska lähtötilanne oli että yläosa oli koko 36, alaosa 34. nyt oikeastaan toisinpäin...
luulen että kiinteyttävällä jumpalla olisi mahdollista päästä alaosan suhteen tuohon 34 kokoon.
kakkosen jälkeen vaivana ummetus, joka tulee helposti jos en liiku.
sekä raju pomppiminen voi aiheuttaa virtsankarkailun.

jos olisi tehnyt vaan yhden, olisin edelleen kuin 20v tyttönen... (heh)

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
...mutta kolmannen jälkeen levisin kuin pulla.
ja oli tekeminen että sain kilot pois.

MITÄ sä teit??!! Meinaan sama vika mulla, kolmas laittoi kurvit uusiksi siihen malliin, että läntiset ja itäiset leveyspiirit muuttuivat kertalaakista :ashamed:... Vinkit ois poikaa...

Yhteistyössä