Miten KUMMASSA te jotkut pesette vaatteet, kun ne näyttää niin siisteiltä? VINKKEJÄ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juurikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juurikas

Vieras
Kun olen ihan noita huutiksenkin joitain vaatteita katsellut. Käytettyjä, mutta kuin kaupan hyllyltä :o.
Miten saatte vaatteet säilymään pesuista pesuihin niin hyvänä? Itselläni on ihan uusi kone ja pesuaineena käytän arielin nestemäistä, hajutonta pesuainetta. Annostus on yhteen koneelliseen puolesta pallosta puolet :D. Siis oikein minun mielestäni? eli ei liikaa tai liian vähän?

Silti vaatteet ova kamalia klattuja kun tulevat koneesta. Toiset kertovat etteivät silitäkään, mutta silti vaatteet ovat kuin juuri silitettyjä :o. MITEN te teette sen? en täytä konetta liian täyteen. pesen pyyhkeet + petivaatteet erikseen. työvaatteet erikseen. vauvan vaatteet erikseen. sukat ja farkut ja tommoiset erikseen tietysti vaaleasta pyykistä. SILTI vaatteet ovat ryppyisiä ja haisevia ja klattuisia koneen käynnin jälkeen :(.

Mä en silitä, vaan ravistan kunnolla muotoonsa ennen kuivausta, jos rummutan kuivaksi niin jätän hieman kosteaksi tai siis tahmeaksi ei kuitenkaan mitään rutikuivaa ja viikkaan kunnolla kaappiin.

Mä käännän useat vaatteet nurinpäin, vetoketjut+nepparit aina kiinni. Käytätkö sä huuhteluainetta? Sillä saa tuoksua vaatteisiin. Ja kannattais pyöräyttää se kone ihan yksin 90'C aina sillon tällön. Joskus ripustan vaatteet hengariin kuivumaan ja ravistan kunnolla ennen ripustamista :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Mä käännän useat vaatteet nurinpäin, vetoketjut+nepparit aina kiinni. Käytätkö sä huuhteluainetta? Sillä saa tuoksua vaatteisiin. Ja kannattais pyöräyttää se kone ihan yksin 90'C aina sillon tällön. Joskus ripustan vaatteet hengariin kuivumaan ja ravistan kunnolla ennen ripustamista :xmas:

juu tää nurinpäin kääntäminen :wave: säilyttää vaatteen parempana pesussa

Meillä niin paljon vaatetta lapsilla ettei niitä kerkeä tai ehdi käyttää kun muutaman kerran ja joskus jopa pesuja vain yksi joten ei vaate ehdi mennä siitä miksikään.

Valkaisevalla pestään vain valkosia, lämpötila vaatteen mukaan, tummat pestään tummien kans ja meillä on niin alhainen linkousteho, että se ei kuluta vaatteita. Raivostuttavan kosteaa pyykkiä siis... :| Luulen, että tehokas linko ja rumpukuivaus kuluttaa. Täytynee kokeilla, ku hankitaan uus kone.

Mä ripustan kaikki puserot henkareille kuivumaan. Pysyvät nätimpinä. Painavammat neuleet kuivatan tasossa. Narulle siis vaan housut, sukat ja alusvaatteet ja jotkut topit.

Tarkista pesuainepaketin kyljestä, onko pesuaineen määrä oikea. Minusta kuulostaa lopputuloksen perusteella, että pesuainetta on liian vähän.

Yhteistyössä