Miten laihdutatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rianna

Vieras
Olen aloittamassa laihdutuskuuria, ja mietin kärsiikö ollenkaan syödä hiilihydraatti pitoista ruokaa ja mitä ylipäätänsä syödään että laihtuu? Mikä jätetään pois ja tuleeko tilalle neste, eli vesi jne???
Antakaas hyviä vinkkejä ruokailutavalla ja mitä ruokaa syödään.
Herkut yms on jätetty jo pois.
Kesäksi kroppa kuntoon, se on nyt päätetty. :)

Lasken painonvartijoiden pisteitä ihan itekseni.En käy ryhmissä.
Juon enemmän kuin ennen, liikuntaa pitäisi saada lisää, se on ohan yhtä minimissä kuin ennenkin :ashamed:
4vko takana ja pudotus -4.4kg..
Grilliruokaa tullut syötyä silti 3krt ja yksi karkkipäivä ollut. :p

Sain eilen sähköpostia ravitsemusterapeutilta(Hanna Partaselta)Koska en pysty liikuntaa harrastamaan(kipujen takia)Mutta aluan laihtua ja itseasiassa olen jo saanut 8kg pois.
Hanna neuvoi että 5-6 ateriaa päivässä, kasviksia ainakin kuusi kourallista päivässä a vettä ja vähäkalorisia juomia paljon.Itse olen vaitanut juustot ja leikkeleet kevyiin vaihtoehtoihin a leivät täysjyviin.oka ruoalla syön salaattia ilman kastiketta tai sitruunamehulla.Ruoat valmistan rasvattomasti ja kevyistä tuotteista ja sekaan paaaaljon kasviksia.Liikunta ei ole edellytys laihtumiselle eikä sitä kuulemma tarvita.Mutta tottakai sitä suositellaan.

Minulla kans liikunta minimissä ajan puutteen vuoksi. Karsin perunan, riisin ja pastan minimiin. Muutaman kerran viikossa syön vähän pastaa jota ennen meni ihan järkyttäviä määriä. Ateria koostuu lähinnä isosta läjästä salaattia, keitettyjä kasviksia ja lihaa/kanaa/kalaa ja pari palaa ruisleipää maitolasin kanssa. Juuston vaihdoin vähärasvaiseen ja sitä vain kolme siivua päivässä. Herkkuja saa syödä kohtuudella, joskin tuntuu, että niitä ei tee edes mieli niin kuin ennen.

mä syön paljon vihanneksia ja juureksia, lihaa, kalaa ja kanaa kohtuudella ja välillä hiukan viljatuotteita, pääasiassa täysjyväriisiä ja näkkäriä. Lisäksi siemeniä, papuja, linssejä ja joskus hedelmiä. Ja juon kahvia, teetä ja vettä.
Enkä ole jättänyt rasvaa pois ruokavaliosta, oliiviöljyä ja rypsiöljyä käytän kyllä mutta kohtuudella.

Kunnon aamupala 20% päivän kaloreista, lounas noin 30% päivän kaloreista , illallinen noin 30% päivän kaloreista ja välipalat noin 20% .
Päivän kalorimäärä riipppuu täysin siitä kuinka paljon liikkuu. Lista etukäteen mitä syöt ja milloin ja noudatat sitä.
Mulla on pudonnut ekan viikon aikana 1.2kg. Ennen en syönyt ollenkaan aamupalaa ja napostelin vähän sitä ja tätä vähän väliä ja ruuat välillä skippasin kokonaan. Nyt syön säännöllisesti siinä kai se juju.

Syön normalia kotiruokaa, harrastan liikuntaa vähintään 3 kertaa viikossa. Annoskoot olen pienentänyt ja syön paljon salaattia. Vähän ruokaa, mutta usein. Lasi vettä ennen ruokailua vähentää ruokamäärän tarvetta mahassa. Lounasta en syö kuin viikonloppuisin, koska lapset syö koulussa arkisin.
Ruokailuja ei kannata jättää väliin ja aika isoja annoksiasaa syödä jos syö hedelmiä ja vihanneksia.

Kerran vikossa vain syön mitä haluan ja silloin saan syödä sitä karkkia, sipsiä, pizzaa, mutta ei ne enää maistu samalla tavallakin ennen.

Pitäisköhän munkin kokeilla tota että listaisi jo valmiiksi mitä syö, siinä ei sitten tulis skipattua mitään.
Voisiko joku neuvoa mikä olisi mulle hyviä vinkkejä ruokailuun? Mä rakastan ruokaa etten todella pysty mihinkään dieetteihin, ruisleipää ja perunaa on pakko saada :ashamed:
Olen alkanut syömään siis näin:
Aamun aloitan juomalla hiljalleen 9dl vettä (pakko muuten ei päivä lähde käyntiin)
Aamiaiseksi lautasellinen puuroa ja kahvi+ rasvaton maito. Tai 2 palaa ruisleipää jossa päällä kurkkua sekä 1% viili.
Lounaaksi tavallista ruookaa, yleensä kasvis tms. keittoa, perunaa ja kastiketta (suurusteesta ilman rasvaa) porkkanaraastetta.
Välipalaksi puuroa ja viiliä tai ruisleipää kevyellä levitteellä ja kurkulla, teetä.
Iltapalaksi hedelmäsalaattia, 2 leipäpalaa, viiliä tai puuroa. Yleensä teetä tai maitokaakaota(koukussa olen tuohon :ashamed: )
Päivän aikana juon n.3l vettä. En juurikaan urheile, kävelen tai hölkkäilen päivittäin n.1h, yleensä vaunulenkkeilyä.
Eli vinkkejä jos saisin, kiitos =)

Minä (aloitin eilen) syön lounaaksi salaattia ja päivälliseksi ihan tavallista kotiruokaa ja lisänä salaattia. Aamiaiseksi ja iltapalaksi joko ruisleipää ja rasvatonta jogurttia tai puuroa ja välipaloina 2-3/krt/pvä hedelmiä. Juon reilusti joko sokeritonta mehua, Pepsi Maxia tai vettä. Voisi sanoa, että noudatan painonvartijoiden hyväksi havaittua linjaa, tosin en jaksa pisteitä merkitä ylös, mutta materiaaleista tarkistan, jos olen epävarma jonkin ruoan "sopivuudesta". Lisäksi tarkistan kalorimääriä iltalehden laskurilla. Liikuntaa harrastan 3-4 krt/vko, jolloin kuluu noin 300-400 kaloria/krt. Tällä tavoin tavoite olisi päästä ihannepainooni toukokuun alkuun mennessä ja tiputettavaa on 8kg. Ennen raskautta samalla menetelmällä (vähemmän liikuntaa itse asiassa) tiputtanut 6kg/4vko, joten uskoisin nytkin onnistuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Pitäisköhän munkin kokeilla tota että listaisi jo valmiiksi mitä syö, siinä ei sitten tulis skipattua mitään.
Voisiko joku neuvoa mikä olisi mulle hyviä vinkkejä ruokailuun? Mä rakastan ruokaa etten todella pysty mihinkään dieetteihin, ruisleipää ja perunaa on pakko saada :ashamed:
Olen alkanut syömään siis näin:
Aamun aloitan juomalla hiljalleen 9dl vettä (pakko muuten ei päivä lähde käyntiin)
Aamiaiseksi lautasellinen puuroa ja kahvi+ rasvaton maito. Tai 2 palaa ruisleipää jossa päällä kurkkua sekä 1% viili.
Lounaaksi tavallista ruookaa, yleensä kasvis tms. keittoa, perunaa ja kastiketta (suurusteesta ilman rasvaa) porkkanaraastetta.
Välipalaksi puuroa ja viiliä tai ruisleipää kevyellä levitteellä ja kurkulla, teetä.
Iltapalaksi hedelmäsalaattia, 2 leipäpalaa, viiliä tai puuroa. Yleensä teetä tai maitokaakaota(koukussa olen tuohon :ashamed: )
Päivän aikana juon n.3l vettä. En juurikaan urheile, kävelen tai hölkkäilen päivittäin n.1h, yleensä vaunulenkkeilyä.
Eli vinkkejä jos saisin, kiitos =)

Kuulostaa ihan hyvältä. Mulle on ainakin tepsinyt se että kirjaan mitä aion syödä ja milloin. Samalla tulee tehtyä ostoslista sen mukaan ja kaupasta ei tartu mukaan niin helposti ylimääräisiä herkkuja.

Tällä vai ensi viikolla? :D

No ei vaan: tällä hetkellä mä elän oikein terveellisestä, hedelmiä vois mennä enemmän, mutta noin muuten. Liikun joka päivä koiralenkkien verran ainakin, ja salilla jne. Salilla käynti on ollut yllättävän tehokasta: ei tiputa painoa mutta kiinteyttää kohtuu nopeaan tahtiin.

Oon ollut vähähiilihydraattisella dietillä, ja se toimi.

Mutta, jokainenhan ymmärtää että pidemmän päälle ei ole hyväksi korvata hiilareiden vähyydellä liikunnan puutetta: joskin, jokaisen oma kroppa tietysti, mutta mä oon ajatellut että olisi mukavaa jos pysyisi tossuillaan täällä mahdollisimman pitkään...

Yhteistyössä