Miten laivalla saa maidon lämmitettyä vauvalle yöllä ja mahtuuko rattailla buffetravintolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laivailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laivailija

Vieras
Pitää varmaan mennä johonkin respaan missä saa lämmitettyä vai missä? Eihän siellä kait mikään ole kuitenkaan koko ötä auki sii kahvilaa/ravintolaa? Vai olisiko se pullonlämmittäjä paras konsti? Ja saako niitä ostaa ihan marketeista? Paljonko maksaa noin?

Niin ja miten seisovassapöydässä rattaiden kanssa, onko mahdollista viedä edes rattaita sinne?

Olen ollut laivalla ennenkin mutta en ole tullut kiinnittäneeksi näihin asioihin huomiota ennen vauvaa. Vauva nyt 3kk

Yleensä leikkihuoneen yhteydessä on lastenhoitotila, jossa mikro, missä voi lämmittää lasten eväät. Jos otat rattaat ylipäätään mukaan, niin ota korkeintaan matkarattaat, koska vaunujen kanssa ei mahdu läheskään joka paikkaan ja hyttikin on yleensä niin pieni, ettei sinne mitkään yhdistelmän mahdu kunnolla. Mä olen ollut pienen kanssa laivalla kera kantoliinan. Oli erittäin kätevää.

Tää on varmaa vähän höpsön kuuloista, mut me oltiin hitusen isomman ja allergisen vauvan kanssa ja meillä oli vedenkeitin (tarvittiin siis aina se vesi korvikkeeseen keitettynä). Sillä sai sitten vauvapuurotkin aikaiseksi. Ja se matkakokoinen ei paljon tilaa vienyt. Meillä siis on olemassakin vain kovin pieni tuo vedenkeitin. Sillähän lämmitätte juurikin vesihauteessa vauvan maidot ja äitille ja isille yöteet :D

[QUOTE="vieras";23489108]Yleensä leikkihuoneen yhteydessä on lastenhoitotila, jossa mikro, missä voi lämmittää lasten eväät. Jos otat rattaat ylipäätään mukaan, niin ota korkeintaan matkarattaat, koska vaunujen kanssa ei mahdu läheskään joka paikkaan ja hyttikin on yleensä niin pieni, ettei sinne mitkään yhdistelmän mahdu kunnolla. Mä olen ollut pienen kanssa laivalla kera kantoliinan. Oli erittäin kätevää.[/QUOTE]

Taidan tuon kantoliinan ottaa ja kiitos tiedostasi :)

Ainakin Viikkarilla hyttiemäntä vei isommat rattaat yöksi pois ja toi ne aamulla takaisin. Ja Gabriellalla on BL-hyttejä, joihin mahtuu isommatkin rattaat sisään, mä matkustan lasten kanssa aina sellaisessa.
Rattaiden kanssa mahtuu kulkemaan, mutta hissit on etenkin tullessa laivaan ja ulosmennessä todella varattuja, ja niitä joutuu odottamaan.
Maidon lämmittämisestä mä kysyisin suoraan laivayhtiöltä, koska mikroa ei välttämättä ole. Joissakin laivoissa saa hyttiin vauvalle matkasängyn, siitäkin kannattaa kysyä ennen lähtöä suoraan laivayhtiöstä.

Ainakin Viikkarilla hyttiemäntä vei isommat rattaat yöksi pois ja toi ne aamulla takaisin. Ja Gabriellalla on BL-hyttejä, joihin mahtuu isommatkin rattaat sisään, mä matkustan lasten kanssa aina sellaisessa.
Rattaiden kanssa mahtuu kulkemaan, mutta hissit on etenkin tullessa laivaan ja ulosmennessä todella varattuja, ja niitä joutuu odottamaan.
Maidon lämmittämisestä mä kysyisin suoraan laivayhtiöltä, koska mikroa ei välttämättä ole. Joissakin laivoissa saa hyttiin vauvalle matkasängyn, siitäkin kannattaa kysyä ennen lähtöä suoraan laivayhtiöstä.

Kiitos, pitääkin tiedustella

tosta maidon lämmittämisestä kun ei oo kokemusta,mutta 10kk ikäsen kanssa oon ollu laivalla ja yöllä joi maitoa ihan huoneenlämpösenä.rattaat oli tommoset pienikokoset brio racet,yhdistelmillä vois käytäville liikkuminen olla hankalaa.seisovassa pöydässä toivotettiin tervetulleeks rattaiden kerakin..hyvin mahtu:) ja siis siljan laivoilla oon käynyt.

Ota pienehkö termospullo, siihen illalla pyydät kiehuvaa vettä (tai lämmität vaikka hoitohuoneen mikrossa kuppi kerrallaan), yöllä kaadat kuumaa vettä sopivaan astiaan ja lämmität pullon maitoineen siis vesihauteessa.
Eli mukaan termos ja joku muoviastia (jossa voit muuten kiehuttaa sen veden mikrossakin)

[QUOTE="vieras";23489281]Lämmitä maito jossakin ennen kuin meette nukkuun. Sitten pistät sen useamman villasukan sisään niin se pysyy lämpimänä.[/QUOTE]

Ja mikrobeja ym rupee sit ihan kivasti kasvaa :X Ei sitä tuntitolkulla voi pullossa pitää.

ollaan oltu sekä viikkarilla että siljalla kun kaksoset oli vauvoja. Molemmlla kerroilla lämmitettiin maito yöllä infopisteellä, lasten leikkipaikan mikro meni lukkojen taakse jo iltayhdeksältä. Kaksostenrattailla mahduimme laivalla ihan joka paikkaan, eli yksösvaunuilla mahdutte takuulla. Me varattiin vauvasängyt jo matkoja varatessa, koska niitä ei ole kovin monia.

[QUOTE="vieras";23489287]No ei se huoneenlämpönenkään mitään kylmää ole.[/QUOTE]

Juu ei mut on se kylmempää kuin huoneenlämpöinen ja minun mielestä vauvalle pitää antaa lämmintä maitoa :) Tämä nyt on minun mielipiteeni ja raaskisi mitään viileää maitoa antaa.

[QUOTE="vieras";23489321]Anna rinnasta maitoa niin ei tarvi lämmitellä=) Parempihan se tissimaito on, on sopivan lämpöistä eikä ole mikrobeja=)[/QUOTE]

Olisi joo, mut kun se on mahdotonata ja siksi kysynkin pullonlämmittämisestä. En kysyisi jos tissistä maidon voisin vauvalle antaa :)

[QUOTE="riiviöiden äiti";23489268]Ota pienehkö termospullo, siihen illalla pyydät kiehuvaa vettä (tai lämmität vaikka hoitohuoneen mikrossa kuppi kerrallaan), yöllä kaadat kuumaa vettä sopivaan astiaan ja lämmität pullon maitoineen siis vesihauteessa.
Eli mukaan termos ja joku muoviastia (jossa voit muuten kiehuttaa sen veden mikrossakin)[/QUOTE]

halpa ja helppo, ja termoksella käyttöä muuallakin =)

Naistenklinikalla annettiin muoviastia, johon otettiin kuumaa vettä ihan hanasta ja siihen muoviastiian sitten se maitopullo. Ei siinä montaa minuuttia mennyt, kun maitoa annettiin vastasyntyneelle. Toki maitoa ei paljon ollut lämmittetävänä, mutta kokeile vaikkapa kotona etukäteen, kauan menee tolla konstilla. Eihän sen veden tarvi keiettyä olla, jos sitä ei maitojauheeseen sekoita. Luulisi, että sieltä hanasta kuumaa vettä tulee? Ellei sitten sellainen laiva, jossa yöllä saa vaan kylmää vettä, mutta tuskin.

Yhteistyössä