Miten lapset ovat erilaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijakkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijakkaa

Vieras
On heissä yhteisiä piirteitä kuten eläinrakkaus ja käsityöinnostus.
Mutta siihen taitaa jäädäkin.
Esikoinen ei ole koskaan välittänyt rahasta tai tavarasta.
Mutta kkuopus.
No kuopus on meillä se joka keksi että tarvitsevat viikkorahaa.Esikoinen ei ole ksokaan pyytänyt, kun ei tarvitse koskaan mitän.
Ja kuopus yritätä koko ajan saada lisää rahaa tekemällä kotitöitä.
Nyt sitten eilen se sanoi, että tämän levyn hän ottaa sitten mukaan kun muuttaa omaan kotiin aikuisena, se elokuva on niin hyvä.

Onko teillä lapset miettineet mitä ottavat mukaansa? meillä tämä omaan muuttoa miettivä kuopus on 6v.

Joo on se 8v poika sanonut ettei aijo muuttaa pois kotoa ja menee äidin kanssa naimisiin :D Tän sano joskus 6v. Nyt sitten on joskus kattonu noita satuhäitä ja aikoo mennä naimisiin isona, mutta ei halua, että iskä tanssii sen hellun kanssa:)

Me ollaan joskus siskon kanssa jaettu äidin posliineja jo valmiiks ettei tarvi miettii sit kuoleman jälkeen :/ Sisko kirjotti aina toisen nimen kupin pohjaan... Oli äidillä varmasti kivaa

Omilla lapsilla ei vielä tuollaisia juttuja, mutta mitä omasta lapsuudestani muistan ja kavereiden perheitä seuraillut niin monesti ne esikoiset ovat vähän huonoja vaatimaan uusia asioita. Nuoremmat taas jotka näkevät kuinka isommat saavat uusia juttuja ja oikeuksia ovat jo paljon aiemmin kinuamassa samoja itselleen. Itse en esikoisena oikein edes tiennyt mitä minun olisi pitänyt missäkin iässä vaatia, mutta heti kun sain jotain tuo reilu 2v nuorempi sisko halusi samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Omilla lapsilla ei vielä tuollaisia juttuja, mutta mitä omasta lapsuudestani muistan ja kavereiden perheitä seuraillut niin monesti ne esikoiset ovat vähän huonoja vaatimaan uusia asioita. Nuoremmat taas jotka näkevät kuinka isommat saavat uusia juttuja ja oikeuksia ovat jo paljon aiemmin kinuamassa samoja itselleen. Itse en esikoisena oikein edes tiennyt mitä minun olisi pitänyt missäkin iässä vaatia, mutta heti kun sain jotain tuo reilu 2v nuorempi sisko halusi samaa.

Meillä on ollut samaa poikieni kanssa. Esikoinen ei ns koskaan tarvitse mitään, kuopuksella kestää noin kolme sekuntia miettiä, mitä kaikkea hän tarvisikaan. :)

ok. Tämä on varmaan ihan totta.
Meillä vaan asia menee niin pitkälle, että esikoinen seurailee mitä kuopus pyytää tselleen.

meillä 1. ja 3. lapsi ovat näitä"kun mikään ei riitä" ja 2. ei pyydä mitään koskaan ja on onnellinen jos jotain saa. 4. on vasta 3 v mutta luulen että kallistuu tuohon enemmistöön..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ok. Tämä on varmaan ihan totta.
Meillä vaan asia menee niin pitkälle, että esikoinen seurailee mitä kuopus pyytää tselleen.

Onhan se toki luonnekysymyskin. :D Joku on "vaatimattomampi" ja vähään tyytyväinen samalla kuin toinen taas kokoajan seurailee ympäristöään ja haluaa kaiken mitä muilla näkee.

Mä muistan, kun mulle kävi ilmi, etten peri hoitotätiäni:D Olin ehkä viisi vee. Oli varmaan tosi hauskaa kuunnella aikuisena, kun lapsena pohdittiin kuka saa jonkun arvottoman ihaaanan koristeen itselleen. Munkin perheessäni on tosin nuorin se, joka ei koskaan ole mielestään tarvinnut mitään. Voi olla, että syynä on osittain se, että on niin paljon nuorempi, että me isommat ollaan jo kaadettu hänelle kaikki vanhat romumme, joten ei ole tarvinnut kilpailla.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti x 4:
meillä 1. ja 3. lapsi ovat näitä"kun mikään ei riitä" ja 2. ei pyydä mitään koskaan ja on onnellinen jos jotain saa. 4. on vasta 3 v mutta luulen että kallistuu tuohon enemmistöön..

teillä menee sitten eri päin kuin meillä.

meillä 1. ja 3. ovat vaativia tavaran ja rahan suhteen ja laskevat tarkkaan mitä kukin saa, esim. viivaimella mitataan jäätelöpakkaa jne. 2. ja 4. lapsi eivät välitä muiden saamisista yhtään.

Ikäerot silleen että 1. ja 2. ovat syntyneet vuoden välein, sitten meni 3 v 3. syntyi ja siitä 4.5 v niin kuopus. Nuorinkin on jo 5 v.

Joten meillä lienee joku luonnekysymys.

Yhteistyössä