Miten lasketaan 3kk palkallinen äitiysloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laalaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laalaa"

Vieras
Saan 3 kk palkkaa äitiyslomalta. Miten se lasketaan, kun äitiysloma alkaa 1.4, onko siis kalenterikuukausia vai mitä? Eli 30.6 saakka vai? Eikös se pidä laittaa tuohon vanhempainvapaalomakkeen kohtaan "Saatko palkkaa työstäpoissaoloajalta?"

1.4. - 30.6. on tasan kolme kalenterikuukautta, jos sulla on kk -palkka niin kerro se kolmella. Mikäli olet tuntipalkalla niin kerro sillä tuon ajan työtunnit.
Tiedätkö muuten mitä sun palkkalaskelmassa olevat tiedot tarkoittaa?

Kuukausipalkalla olen, joten kai ne on sit noi huhti-kesäkuu. Meinasin siis sitä kun kelan lomakkeeseen pitää laittaa tarkat päivämäärät ja työehtosopparissa lukee vaan "3 kk". Mitä Anu tarkoitit "Tiedätkö muuten mitä sun palkkalaskelmassa olevat tiedot tarkoittaa?"?

[QUOTE="Anu";29477127]Ihan sitä vaan, että monille tuo asia tuottaa vaikeuksia. Sinulle ilmeisesti myös, koska sitä kyselet sitä vai olenko väärässä.[/QUOTE]

Mun mielestä 3 kk on aika lavea käsite. Joskus se lasketaan kalenterikuittain, joskus 21,5 arkipäivää, joskus 30 päivää. Joskus arkipäivissä on lauantait ja joskus ei. Ei se selviä palkkalaskelmasta, miten 3 kk tällä kertaa lasketaan. Tuottaako sinulle vaikeutta ymmärtää sitä vai olenko väärässä? ;D

Tarkkana päivien kanssa. Minulle kävi näin.sain palkan 3kk.aloitin loman vielä kuun alusta. Tuolta 3kk hoitoraha meni työnantajalle.
Viimeisimmän palkan olen saanut 14.12. Tammikuun hoitorahasta sain kuitenkin vain 280e ja loput meni työnantajalle. Seur.erä sitten helmikuun 10pvä. Vähän ollaan tiukilla oltu kun 5 ihmisen ruuat yrittää tuosta repiä.
Eli minun osalta hoitorahaa menikin työnantajalle 4kk..

Yhteistyössä