miten lastens.perhetyön saa lopetettua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kääk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kääk"

Vieras
Siis tilanne on se että en tarvitse kys.apua enää ,meillä oli pt.sen takia kun meidän vauva oli nenämahaletkussa 5kk ja aikaa syöttömiseen kului erittäin kauan aikaa ja mies on töissä ja kaksi muuta pientä lasta .Miten tollasen saa lopetettua ,oon kuullu vaan kaiken maailman kauhutarinoita kys. kyttääjistä et niistä ei pääse eroon ym.siis on kellään kokemusta

Onko tuosta ollut sinulle jotain haittaa? Eikö ole vain hyvä, että olet saanut apua. Me saatiin perhetyöntekijä muutaman kerran noin kolmen kuukauden aikana (oli kerralla aina pitemmän aikaa), mutta mitään kyttäystä ei ollut silloin eikä sen jälkeen. Joitakin kertoja sosiaalityöntekijä on tehnyt meille kotikäyntejä vuosien kuluessa, mutta tarkoituksena on vain kartoittaa tilannetta ja tarkastaa, onko meillä tai lapsella jotain tarpeita. Tämä jatko on kylläkin ollut vammaispalvelun kautta, mutta eka tapaamisessa oli mukana lastensuojelukin. Jos olisimme tarvinneet säännöllisempää apua, niin sitä olisi voinut saada vain lastensuojelun kautta, koska kaikki kunnan resurssit ovat sillä puolella.

meillä käyneet ptyöntekijät eivät tehneet yhtikäs mitään ,joka välissä sain kuulla että teen kaiken väärin ,ainoa mitä ne teki oli kun ne kyseli mun mielentilaa jatkuvasti, ehkä on paikkakunnasta kiinni millaista palvelua saa ,joka tapausessa en halua niitä enää tänne.

oot ihan oikeessa et kauhistelen etukäteen ,koska asun täällä huostaanottojen luvatussa kaupungissa ,mut eiköhän niistä eroon pääse olen jo maininnut asiasta mut eivät tainneet oikein ymmärtää

[QUOTE="tyytyväinen";24145638]Onko tuosta ollut sinulle jotain haittaa? Eikö ole vain hyvä, että olet saanut apua. Me saatiin perhetyöntekijä muutaman kerran noin kolmen kuukauden aikana (oli kerralla aina pitemmän aikaa), mutta mitään kyttäystä ei ollut silloin eikä sen jälkeen. Joitakin kertoja sosiaalityöntekijä on tehnyt meille kotikäyntejä vuosien kuluessa, mutta tarkoituksena on vain kartoittaa tilannetta ja tarkastaa, onko meillä tai lapsella jotain tarpeita. Tämä jatko on kylläkin ollut vammaispalvelun kautta, mutta eka tapaamisessa oli mukana lastensuojelukin. Jos olisimme tarvinneet säännöllisempää apua, niin sitä olisi voinut saada vain lastensuojelun kautta, koska kaikki kunnan resurssit ovat sillä puolella.[/QUOTE]

a.perhetyöntekijät ei käytännössä tee juuri mitään. eli miten ne voi hyödyttää ketään. b.kyllä se aina on vähän kyttäystäkin lue vaikka sosiaaliportissa ptt toimenkuvaa. kyllä siitä ihan kirjalliset jutut jää kansiin. älä oo niin sinisilmänen.

[QUOTE="madame";24148831]a.perhetyöntekijät ei käytännössä tee juuri mitään. eli miten ne voi hyödyttää ketään. b.kyllä se aina on vähän kyttäystäkin lue vaikka sosiaaliportissa ptt toimenkuvaa. kyllä siitä ihan kirjalliset jutut jää kansiin. älä oo niin sinisilmänen.[/QUOTE]

Mihin perustat mielipiteesi?

[QUOTE="kääk";24145686]oot ihan oikeessa et kauhistelen etukäteen ,koska asun täällä huostaanottojen luvatussa kaupungissa ,mut eiköhän niistä eroon pääse olen jo maininnut asiasta mut eivät tainneet oikein ymmärtää[/QUOTE]

Ai sellanenkin kaupunki on olemassa? Helsinki?

No sun pitää joko soittaa tämän palvelun tarjoajalle tai sitten ihan vaan jutella sen perhetyöntekijän kanssa muuttuneesta tilanteesta :)
Mullakin on käynyt perhetyöntekijä (ennaltaehkäisevä perhetyö) puoli vuotta vaikean elämäntilanteen takia ja ei kyllä ollut mitään ongelmaa, kun koin ettei tarvitse sitä enää. Juttelin perhetyöntekijälle asiasta ja se oli ihan samaa mieltä, oli itekki huomannu että meidän perheen asiat olivat paremmin ja vei tiedon eteenpäin.

[QUOTE="madame";24148831]a.perhetyöntekijät ei käytännössä tee juuri mitään. eli miten ne voi hyödyttää ketään. b.kyllä se aina on vähän kyttäystäkin lue vaikka sosiaaliportissa ptt toimenkuvaa. kyllä siitä ihan kirjalliset jutut jää kansiin. älä oo niin sinisilmänen.[/QUOTE]
Tuo meidän perhetyöntekijämme ei varmaankaan ollut oikea perhetyöntekijä, koska hän hoiti lapset täysin :) Itse en ollut silloin edes kotona. Minun mielestäni se, että katsotaan avun tarvetta, ei ole kyttäystä. Paljoa täällä ei ole tarjota, mutta siihen mitä olemme saaneet, olen ollut tyytyväinen. Mitään ei ole tyrkytetty väkisin, vaan pikemminkin päinvastoin itse on pitänyt kysellä palveluista.

jyväskylähän se .. täällä niitä lapsia huostaan otetaan milloin mistäkin syystä..esim.asp.lapsia pakotetaan laitokseen jossa lapsen ongelmat pahenee .. täällä ei kannata väsymystä valittaa sen oon oppinu..en oo täältä kotosin

[QUOTE="kääk";24159053]jyväskylähän se .. täällä niitä lapsia huostaan otetaan milloin mistäkin syystä..esim.asp.lapsia pakotetaan laitokseen jossa lapsen ongelmat pahenee .. täällä ei kannata väsymystä valittaa sen oon oppinu..en oo täältä kotosin[/QUOTE]

Heh

[QUOTE="kääk";24159053]jyväskylähän se .. täällä niitä lapsia huostaan otetaan milloin mistäkin syystä..esim.asp.lapsia pakotetaan laitokseen jossa lapsen ongelmat pahenee .. täällä ei kannata väsymystä valittaa sen oon oppinu..en oo täältä kotosin[/QUOTE]

Kaikista järkevin on sanoa perustellusti miksi et tarvitse ptt:tä enää ja mieluiten itse sille sosiaalityöntekijälle. Kannattaisi myös tutustua papereihin joita sinusta ja perheestäsi on kirjoitettu eli pyydäppäs ne itsellesi! Tulevaisuuden kannalta (jos jostain syystä vielä joudut noiden viranomaisten kynsiin) on turvallisempaa ettei papereista löydy virheitä ja vääristeltyä totuutta.
Jos ei sos.työntekijä meinaa lopettaa perhetyötä niin sitten ei auta kuin kova meteli. Yleensä niiden kanssa saa tosissaan tapella ennenkuin tajuavat jättää perheen rauhaan!

Yhteistyössä