Miten lopettaa imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäjä vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Etkö paria kuukautta vielä jaksaisi? Olisi hyvä, ellei nyt sitten jo tykkää korvikkeesta....

Itse laitoin laastarit nännien päälle ja sanoin että maito on loppu. Imetys jäi sitten siihen. Mitään nestemääriä en koskaan ole laskenut, lapsi oli vuoden ja 4 kk kun lopetin. Vesipullo on hänellä aina saatavilla ja ruokailun yhteydessä tarjoan maitoa.

Niin ja n. viikossa unohti tissin lähes kokonaan. Joskus vielä haluaa painaa posken tissiä vasten, eli kai siitä on joku muisto hänelle jäänyt kun oli niin tissihullu vauva :D Lopetuksesta kohta puoli vuotta aikaa...

Vauva on kiukkuinen, repii ja raapii mua kun ilmeisesti maitoa ei tule tarpeeksi, lisäksi puree. Muuten jatkaisin imetystä. Jonkin verran on saanut nyt korviketta, mutta lähinnä vettä ruuan kanssa.

Laita sinappia tissin päälle jos muu ei auta. Itse oon imettänyt lapsia 1v asti. Ja joutui jollain kerral käyttää todellaki sinappia. Tarjoa tilalle porkkanavelliä, ainakin minun pojalla se toimi.

Lähinnä miettisin että riittääkö pelkkä vesi, jos ei korviketta huoli. Mutta jos huolii korvikkeen, niin lopetuksessa ei liene mitään ongelmia sen suhteen. Meilläkin oli kaikenlaisia ongelmia, välillä tota puremista ja raapimista ja jatkuvasti tississä roikkumista, mutta tuo ei huolinut korviketta eikä maitoa. Siksi jatkoin hieman yli vuoden ikään, hammasta purren. Nyt vasta on alkanut huolimaan lehmänmaitoa, liki 6 kk;tta siihenkin meni. Korvikkeet lentää samantien seinään. Vesi kuitenkin on aina maistunut, se on hänelle pääasiallinen juoma ollut imetyksen lopettamisen jälkeen.

Meillä tyttö 9kk ei vielä ollut koskaan juonut pullosta, ei vaan kelvannut. Opetin sitten korvikkeen makuun hörpyttämällä. Kun korvike alkoi maistua, niin alkoi se kelvata pullostakin. Lopetin heti kun tottui pullolle. Aikaa meni noin 1/2 viikkoa! (siis pulloon tottumisen jälkeen) Eli voi se imetyksen lopettaminen olla helppoakin. Kohta aion vaihtaa korvikkeen lehmänmaidoksi.

pulloa ei ole huolinut meilläkään ikinä, nokkamukista on juotettu. noh, en tiedä riittääkö vesi mutta saahan jo viiliä, piimää yms. hapanmaitotuotteita ja tosiaan korvikettakin jonkun hörpyn ottaa.

Yhteistyössä