miten lopettaa parisuhde ''hienovaraisesti''?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janssk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janssk

Vieras
Muutaman päivän paininut jo ajatusten kanssa..

Pientä taustaa:

Seurustelua takana melkeinpä 5,5 vuotta, joista ~5 v kihloissa.
Itse olin 18 vuotta vasta kun aloitimme seurustelun, kihlattuni oli silloin 17-vuotias.

Nyt kuitenkin tuntuu että olemme enemmän kavereita/sisaruksia (asumme hänen vanhemmillaan, asuttu viimeiset 3 vuotta).

viimeisen vuoden aikana avopuolisoni on kännissä puhunut kuinka hän haluaa muuttaa pois kotoaan. Mitään ei kuitenkaan tapahdu; tili tulee, tili menee (pääosin elektroniikkaan ja pelaamiseen liittyviin juttuihin).

Olen myös milloin mistäkin puhelakossa hänen äitinsä kanssa.

Huomiota en saa kuin kerjäämällä, ellei hän satu olemaan viihteellä.

Suurin kysymys onkin, että jääkö minun vastuulle jos hän tekee itselleen jos päätän jättää hänet? On jopa silmieni edessä uhkaillut itseään. Muutaman kerran yrittänytkin.

Kuvioihin ei liity ulkopuolisia ihmisiä (toinen mies yms).

Kommentit ja neuvot ovat tervetulleita :)

Viimeksi muokattu:
Ei ole hienovaraista tapaa lopettaa parisuhde. Suora tapa on paras. En enää halua jatkaa yhteiselämää kanssasi. Muutan x.x päivänä pois.
Se on sitten ketkun tapa, joka vain häipyy...

Et ole vastuussa toisen ihmisen mielenterveydestä. Olet vastuussa omasta mielenterveydestäsi. Jos jatkat nykyistä suhdetta, ettei toinen tee mitään itselleen. Niin monenko vuosikymmenen kuluttua kuvittelet hänen kuolevan, että saat vihdoin itse elää. Ehkä siinä vaiheessa saat unohtaa omat lapset ja paljon muutakin elämää, jonka olisit voinut elää. Kauanko aiot kitua huonossa suhteessa? Menetät siinä oman mielenterveytesi, mutta mitäs siitä.

Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Etsi itsellesi valmiiksi asunto tai paikka minne mennä eroilmoituksen jälkeen. Pakkaa myös suurin osa tavaroistasi, ainakin tärkeimmät valmiiksi, vie ne vaikka jo poiskin. Jätetty ihminen käy ison tunneskaalan läpi. Sinun miehesi tapauksessasi luultavasti pettymyksestä raivoon ja siitä taas masennukseen. Kun kerrot hänelle, koita pitää koko ajan mielessä, että sinä olet vahvemmilla, älä provosoidu riitaan, älä syyttele, puhu kuten toivoisit itsellesi puhuttavan vastaavassa tilanteessa.

Hyvää jatkoa elämällesi. Muista, että jokainen on itse vastuussa tekemisistään ja elämästään.

Muutaman päivän paininut jo ajatusten kanssa..

Kommentit ja neuvot ovat tervetulleita :)

Kerrot sulhollesi, jotta sinä muutat omaan asuntoon yksin. Pohjustat ja perustelet eron tietysti ensin sillä, mitä kerroit, jotta nuoruudenrakkaus on nyt eletty ja aikuisina alamma elää itsenäisinä omaa elämäämme.

Sinä et ole vastuussa toisen aikuisen ihmisen elämästä. Hän on vastuussa siitä itse. On aika kasvaa aikuiseksi hänenkin, vaikka onkin äidin helmoissa edelleen. Eronne saattaa sysätä hänetkin viimein huomaamaan, jotta tällainen peli ei vetele, jos aikoo saada elämänkumppanin.

Te olitte todella vielä kesken kehityksen, kun aloitta kotia leikkimään ja vielä vanhempien nurkissa. Ei sellainen kehitä vastuun ottamiseen.

Sinä olet aikuistunut vuosien saatossa, kumppanisi ei. Äitimuorille sinä olet samanlainen komenneltava lapsi kuin poikansakin. Hommaa siis asunto ja ala valmistella äläkä vain taivu jatkamaan siksi, jotta toinen painostaa tai uhkailee. Ole rauhallinen ja määrätietoinen, silloin sinut on pakko ottaa todesta.

Viimeksi muokattu:
Vastaavassa tilanteessa ovat nyt maailmanpolitiikassa Pohjois-Korea ja Kiina.
Kiina ei jaksaisi elää enää yhden draamaqueenin kanssa, kunnon jätkien kanssa olisi kivempi kaljoitella, mutta kun tuo yksi...

Yhteistyössä