Miten lopettaa suhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M61
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M61

Vieras
Ollaan oltu kimpassa 10 vuotta, lapsia ei ole. Seksiäkään ei ole, nytkin mennyt 3 kuukautta ilman mitään sähinää. Vaimoa ei seksi kiinnosta päinvastoin kuin minua.

Mulla on tunne, että koko elämä valuu hukkaan tällasessa kituutuksessa, varsinkin kun lukee juttuja seksistä pitävistä naisista, jotka ovat avoimia kaikelle uudelle ja ennen kaikkea intohimoisia.

No mulla ei oo ikäänkuin munaa tehdä päätöstä. Sen tiedän että vaimoni ei tee tässäkään suhteessa mitään aloitetta päätöstä tms.

Neuvokaa miten päätän meidän suhteen

Haluatko lopettaa suhteenne sen takia ettei ole seksiä? Onko se syy vai jotain muuta? Sanoit että on mennyt 3 kk ilman mitään sähinää. Oletko yrittänyt sitten, tai puhunut asiasta hänen kanssa? Mietiskelen että onko se tärkein asia miksi olette yhdessä että saat seksiä, eikös teillä ole muuta yhteistä? Kohta joku voi lopettaa suhteen vaan sen takia että vaimolla on vääränlaiset vaatteet tai jotain muuta vastaavaa.....

Haluatko lopettaa suhteenne sen takia ettei ole seksiä? Onko se syy vai jotain muuta? Sanoit että on mennyt 3 kk ilman mitään sähinää. Oletko yrittänyt sitten, tai puhunut asiasta hänen kanssa? Mietiskelen että onko se tärkein asia miksi olette yhdessä että saat seksiä, eikös teillä ole muuta yhteistä? Kohta joku voi lopettaa suhteen vaan sen takia että vaimolla on vääränlaiset vaatteet tai jotain muuta vastaavaa.....

On se kumma että te jaksatte vähätellä seksin merkitystä parisuhteessa. Useimmille se on kuitenkin hyvin tärkeä asia, kuten näiltäkin palstoilta voi hyvin päätellä. On typerää verrata seksin puutetta esimerkiksi vääränlaisiin vaatteisiin. Se osoittaa vain järjen köyhyyttä. Itselläni ei tule kyseeseenkään parisuhde ilman seksiä. Se on sitten kaverisuhde tai jotain muuta, muttei parisuhde. Keneltäkään ei voi vaatia seksitöntä loppuelämää siksi, että sattuu olemaan parisuhteessa väärän ihmisen kanssa. Seksi kuuluu jokaiselle joka sitä haluaa. Te, jotka ette halua, voitte pitää mölyt mahassanne tästä asiasta.

Ehkä munattomuuteni johtuukin siitä, että joku sisälläni sanooo, että pitäs olla tyytyväinen. Vaimoni on kaunis ja todella mukava ihminen, ei nalkuta jne. sanoo rakastavansa mua jne.

Seksistä ollaan puhuttu usein mutta kysymykseeni että millaista seksin pitäisi olla että hänkin syttyisi ei ole selvää vastausta.

Tässä nyt tulee sekin tietysti mieleen että tarjonta ei vastaa kysyntää, mutta hän ei sitä voisi mulle sanoa. Esim. sun penis on liian pieni tms.

Mulle seksi on tärkeää vaikka yhteistä muuten onkin, jopa niin tärkeää että olen(ko) valmis lähtemään.

Mua todella alkaa ahdistaa kun lukee naisista/pareista, joilla on intohimoa ja seksi kiinnostaa.

""Tässä nyt tulee sekin tietysti mieleen että tarjonta ei vastaa kysyntää, mutta hän ei sitä voisi mulle sanoa. Esim. sun penis on liian pieni tms.""

Älä nyt ainakaan tuollaista mieti. En usko, että jos nainen on kuitenkin aikaisemmin halunnut sinua, joku tuollainen peniksen koko (tai vastaava), saa häntä lakkaamaan haluamasta. Jossain muualla on kyllä vika. Tietysti voi olla, että tarjonta ei vastaa kysyntää ja että vaimosi on jostain syystä vaikea puhua toiveistaan, mutta ei luulisi, että ongelma on kuitenkaan noin konkreettinen. Meille naisille kun usein seksi on enemmän tunnetta kuin pelkkää teknistä suoritusta tai varusteiden vertailua. En voi sanoa kyllä muuta kuin aiemmat ovat jo sanoneet, puhu vaimollesi. Puhu lisää, vaikka olet jo ilmeisesti yrittänytkin. Ja jos ei kerta kaikkiaan onnistu seksielämänne paranemaan puhumalla, en minä kyllä syyllistäisi sinua erostakaan. Kyllä parisuhteessa on oltava seksiä ellei kyseessä ole jokin sairaus, joka vaatii hoitoa. Muuten, käyttääkö vaimosi e-pillereitä? Niidenhän jotkut ovat kertoneen aiheuttavan haluttomuutta muiden oireiden ohella.

Tulee mieleen oma parisuhteeni vuosien takaa. Meillä parisuhde väljähtyi toveruudeksi vain sen takia, että mies lihoi kaksikymmentä kiloa ja muuttui omissa silmissäni vastenmieliseksi. En pystynyt sekstaamaan hänen kanssaan niinkuin ennen, kun hänen läskinen olemuksensa ällötti.

Yritin saada hänet palaamaan takaisin entiseen mukavaan kuosiinsa keksimällä meille kaikkea mukavaa liikunnallista ohjelmaa, mutta mies ei innostunut. Hän jopa ""ylpeili"" kavereilleen vatsastaan, että ""komea, mutta kallis ylläpitää"".

Oli meillä muutakin suhteessa pilalla, mutta tämä oli tärkein syy siihen, miksi seksi lopahti. Ja sitä kautta loppui pikku hiljaa koko suhde.

Nyt ollaan onnellisia omilla tahoillamme. Miehellä on uusi uhkea avovaimo ja minulla sporttinen aviomies. Ollaan molemmat löydetty sopivampi puoliso itsellemme.

Vaimoni ei käytä e-pillereitä, joten se ei ole syynä.

Tuntuu, ettei se keskustelu auta -sitä on tehty jo mielestäni paljon. Toinen juttu on se, että minä olen aina se jonka täytyy siinäkin asiassa tehdä aloite. Myönnettäköön, että enää en oo ees oikeen jaksanut sitäkään.

Oon muuten alkanut käydä tsekkaamassa treffisivustoja, josko sieltä löytyis jotain kiinnostavaa.........

PUHU,kerro rehellisesti mitä haluat ja pyydä vastaus :miks ei kiinnosta
Kerro myös ,että olet ajatellut lopetta suhteen.Eiköhän asiat muutu tavalla tai toisella

Täysin samaa mieltä ""sex""in kanssa. On ihan turha hurskastella sillä, onko seksi TÄRKEIN asia parisuhteessa. Muitakin asioita on, mutta ne eivät korvaa seksiä. On siis turha syyllistää ketään siitä, että tämä haluaa seksin kuuluvan elämäänsä. Ei sen vaimollekaan yllätys pitäisi olla: kohtuullisesti voisi olettaa, että kun avio-/avoliittoon on mennyt, seksi on mukana ikäänkuin sisäänrakennettuna oletuksena. Ei tietenkään aina ja joka kerta, kun toinen haluaa, mutta pitemmällä ajalla kyllä.
Ap:lle todettakoon, että parisuhteen lopettamiseksi ei ole taikatemppuja. Jos/kun olet toistuvasti puhunut asiasta ilman tulosta, voit kertoa vaimollesi, että seksin puuttuminen on sinulle riittävä syy parisuhteen päättämiseen. Ja sitten vain eroanomus vetämään. Vaikeuksien välttämiseksi hoida tämä ensin kuntoon ja mene vasta sitten treffipalstoille.

Haluatko lopettaa suhteenne sen takia ettei ole seksiä?"" kysy joku..

Mun vastaus olisi : Joo mä haluan lopettaa sitten,koska en voi enkä HALUA elää suhteessa jossa ei ikinä RAKASTELLA JA SEXTAILLA! no buoh!

Olet kyllä ihan oikeassa alkuperäinen.
Ei tuollaista suhdetta kukaan jaksa loputtomiin jos miehen ja naisen välillä ei ole enää TIPPAAKAAN intohimoa / läheisyyttä JA SEKSIä!
En ikinä suostuisi jatkaa tuollaista suhdetta jossa toinen ei kiihota enää pätkääkään ,koska seksi miehen ja naisen välillä on TäRKEää! pitää tuntea intimiteettiä /vetovoimaa toista kohtaan!
Vaikuttaa siltä että teidän suhde on loppueletty.
Kannattaa lopettaa muuten elämä menee hukkaan ja sitten kadut jos se suhde kuitenkin kaatuu perselleen!

Kavereita riittää,mutta kyllä sitä pitää edes joskus tuntea tarvetta RAKASTELLA ja SEXTAILLA oman partnerin kanssa!
jos ei niin toi ei ole mitään!!
On mun mielipide!

Tee niin kuin kaikki muutkin tääl, jos ei synkka ja ei oo seksiä niin heitä muija pihalle ja hanki itelles panokone. Pääasia että sää oot tyytväinen ja saat nussi niin että pippelis on kipeä!

M61 ottaa nyt järjen käteen, siis sen joka sijaitsee yläpäässä. Pitkiin parisuhteisiin tulee kaikenlaisia mutkia. Kuten isävainaani tiesi naistenmiehenä sanoa: ""nainen ei vaihtamalla parane"".

Lopetat sen netin kyttäämisen ja ryhdyt kiinnittämään huomiota tasokkaaseen siippaasi. Mietit miksi alunperin halusit olla hänen kanssaan, ja kun tiedät vastauksen kerrot sen hänellekin. Käykään jossain pienellä matkalla tai vain pidätte pitkän yhteisen viikonlopun. Kerrot miten tunnet ihan juurta jaksain. Kirjoitat vaikka kirjeen, jotta todella näet kiihtymättä, mitä aiot naisellesi sanoa.

Ennen kaikkea kannattaa varoa loukkaamasta. jos vaikka lopulta päättäisittekin erota, ei seksiin tms. liittyvillä jutuilla kannata lähteä loukkaamaan.

3kk on aika lyhyt aika, vaikka saattaakin tuntua pitkältä. Asiasta kannattais keskustella sen vaimon kanssa, eikä vinkua täällä netissä.

Seuraavassa suhteessa ilmoitat heti alussa: että jos ei seksiä tule niin montakertaa viikossa se on ero välittömästi. Muutenkin kannattaa vaihtaa sitä eukkoa vähintään kahden vuoden välein niin säilyy se intohimo. Eikä tarvitse rasittaa omaa kuuppaa liiaksi.

Kierrätys kunniaan!

Samaa minäkin toitotan: kerro vaimollesi että tarvitset ja kaipaat seksiä ja intohimoa. Kerro myös että jos et sitä saa tästä parisuhteesta, sinun on harkittava parisuhteen päättämistä. Kerro avoimesti vaimollesi että joko te yhdessä yritätte saada kipinää välillenne tai etsit kipinän muualta. Mielestäni vaimollasi on oikeus vielä ""yrittää"" ennen kuin lähdet avioliitosta.
Ja älä nyt vain tee niin tyhmästi, että NYT etsit itsellesi sen kipinän. Jos päätät etsiä kipinää muualta kuin vaimosi kanssa, niin päätä ensin avioliittosi ja SITTEN vasta treffipalstalle.

Toi kirje juttu on hyvä. Minäkin lähetin vaimolleni nimpparipäivällä suklaa jossa kuoressa kirjoitin että olet niin hyvää ettei sanotuksi saa. Ja voi juku miten hän oli hyvällä tuulella kun näin olin tehnyt. Mainittakoon että tilasin sen netin kautta. Pieni asia mutta saa suuria asioita aikaiseksi :) Ehkä ensi kerralla kirjoitan hänelle oikea kirje....

voihan ap laittaa hakuilmoitukseen tekstin: haen naisen joka on annettava seksiä monta kertaa viikossa muuten suhteesta ei tule mitään, ainoa mitä seuraa on ero!

Niinpä 3 kk on mennyt ihan ilman ja viimeiset kolme vuotta on ollut muuten tosi hiljasta.

Nyt puhun sentään kymmenen vuoden suhteesta, jossa en oo pettänyt joten kyllä mä sanosin että mulla on pinnaakin ollut......

Kyllä minä neuvoisin nyt istumaan tyttöystäväsi kanssa alas ja reippaasti vain puhumaan mikä mieltä painaa.Ei se tuosta enää olo huonommaksi voi muuttua,päin vastoin ties vaikka tulisi uutta kipinää.

Seksi on mielestäni tärkeä asia suhteessa,se kun pelaa tuntuu että muutkin asiat käsitellään paremmin. 10vvuotisen suhteen seksi on varmasti eri asia kuin puolivuotisen,mutta täytynee sanoa,että suhteessa kuin suhteessa se vähän rauhoittuu.Olen seurustellut 5 v. ja alussa kun (ensimmäiset 3v.) naitiin pupuna koko ajan täytynee myöntää,että nykyisin sitä kun miettii seksi vai leffa niin vois sentäs,mihinkäs se vaaka kallistuu....

Kuitenkin olen tyytyväinen nyksyiseen tahtiin 2-4 krt vkossa, vaikka täytynee myöntää että mies haluisi usemmin.

Ei kannata jäädä kitkuttelemaan tuollaiseen suhteeseen. Parasta olisi laittaa rehellisesti poikki ja sitten etsiä seksiseuraa tai uusi naisystävä, jolta sellaista saa. Tietenkin ihmiset eivät ole täydellisiä ja monet hankkivat viimeisen ennenkuin eroavat nykyisestä puolisosta. Sinulla on oikeus nauttia elämästäsi, kerran täällä vain eleteen. Seksi on miehelle Hyvin tärkeää, jo mielenterveydellisesti!

Kuulostat TÄSMÄLLEEN mun ex poikaystävältäni.
Hän aina marisi, että ""kaikki täällä pitää itse tehdä, minunko pitää aina tehdä aloite, miksi sinä et ole oikea himokas nainen, mikset ikinä halua olla päällä, kun varmasti kaikki muut naiset haluaa""jne. Voi vittu mää sanon että mua otti kaaliin se jätkä.
Voi voi, jos pitää aloite tehdä.Kaikki hänen aloitteensa olivat kuitenkin jotenkin pisteliäästi tehty. Useat miehet ovat valitettavasti vittumaisen kärsimättömiä ja epäempaattisia aloitteentekijöinä. Aina jos hän teki aloitteen niin hänen piti siitä erikseen mainita, ja korostaa sitä kuinka lahna minä olen ja kuinka viaton uhri hän on. Puhumattakaan siitä äänensävystä mitä hän käytti keskustellessaan ""kuin aikuiset ihmiset""

No, hyvin pieni osahan täällä sinusta paljastuu, mutta tuleepahan vaan ex ukko mieleen silti. ja tiedoksi sekin, että loppujen lopuksi vaikka itse luulin olevani lahna, niin löysinkin nykyiseni kanssa yhteisen sävelen , yksityiskohtiin menemättä. Eli elämä alkoi kun mariseva jätkä lähti lätkimään.

Mikähän on vika jos vaimo ei halua. No, ehkä vaimo on ujo. Ehkä hän on saanut kotoa liian rankan kasvatuksen tms. Mutta ei hän siitä yhdessä yössä muutu miksikään, ja voi ollakin parempi että eroatte.

Ja tiedätkö, saatan olla väärässä, ja tietysti todennäköisesti olenkin , mutta haistan jotenkin, että sinä olet niitä miehiä, jolle ei kelpaa oikeastaan yksikään nainen tässä maailmassa. Jätä vaimosi, saat ehkä huomata että sulla on pitkässä kuusessa löytää nainen, joka on luotettava, aistillinen, isotissinen, märkäpilluinen ja kokeilunhaluinen. Tai sitten näitä kyllä riittää, mutta mistäs tiedät riittääkö niitä sinulle.

Ja onkos sulle kukaan kertonut sitä, että vaimon sydämeen käy tie MIELEN kautta.Onnellinen, hurmattu ja rakastettu vaimo haluaa miestä. Aliarvioitu , tukahdutettu ja syyllistetty vaimo ei halua.

Nyt olen pahoillani jos menen turhan herkälle ja intiimille alueelle. Ymmärrän hyvin jos et halua vastata.

Sanoit että teillä ei ole lapsia. Oletan ettette ole niitä tekemässäkään, kun seksiä on noin harvoin. Ja vaimosi ei käytä E-pillereitä. Käyttääkö hän jotain muuta ehkäisyä, vai oletteko kondomilinjalla? Naisen käyttämä ehkäisy on lähes aina hormonaalista, joten sekin voi vaikuttaa halukkuuteen, vaikkei E-pillereistä olisikaan kyse. Jos taas ette käytä ehkäisyä lainkaan, voisiko vaimon haluttomuuden syynä olla raskauden pelko?

Toinen asia on se aloitteiden tekeminen. Hyvin monessa parisuhteessa kumppaneiden libidot eivät täysin kohtaa, silloin aloitteiden tekeminen jää vääjäämättä yleensä sen halukkaamman osapuolen harteille. Tiedän omasta kokemuksesta, että se turhauttaa ja loukkaa, mutta jos seksiä ylipäätään haluaa useammin, niitä aloitteita pitää vaan tehdä. Joten älä luovu siitä.

Kohtuus kuitenkin on hyväksi siinäkin. En suosittele aloitteen tekemistä montaa kertaa viikossa ikäänkuin varmuuden vuoksi. Sellainen tahti rupeaa haluttomampaa usein ahdistamaan, toinen tuntuu olevan alvariinsa vonkaamassa. Mutta ehkä 2-4 kertaa kuussa olisi sopivampi tahti.

Oli miten oli kolmen kuukauden väli seksissä on mielestäni pitkä aika, jos takana ei ole esim. masennusta tai muuta perusteltua syytä. Varsinkin jos tämä on toistuvaa. Onko teillä tällainen väli ihan tavallista?

Paria asiaa vielä korostaisin, joista jo muutkin ovat sanoneet. Ensimmäinen on se hellyys. Sitä pitää kumppanilleen osoittaa vaikkei seksiä siitä seuraisikaan. Läheisyys ja hellyys ovat tärkeitä asioita parisuhteessa naiselle, usein yhtä tärkeitä kuin se seksi miehelle. Eli kai teillä halitaan, silitellään ja pussataan kuitenkin useammin kuin kerran kolmessa kuukaudessa?

Joku mainitsi ulkonäön merkityksestä. Se on tietenkin yksilöllistä kuinka se vaikuttaa. Mutta ihan samoin kuin mies voi lakata innostumasta plösähtäneestä vaimostaan, myös miehen lösähtäminen voi vaikuttaa samoin naiseen. Naisen haluttomuuteen voi olla syynä myös hänen oma lihomisensa, tai muuten ulkonäön muuttuminen epäedullisempaan suuntaan. Jos nainen ei näe itsi itseään nättinä ja haluttavana, hänen on vaikea uskoa että kukaan muukaan näkisi. Ja jos kokee itse itsensä rumaksi ja ällöksi, saattaa häpeillä omaa ruumistaan niin, ettei edes seksi maita.

Ja lopuksi, lopeta niillä treffisivustoilla ravaaminen, ja keskitä sekin energiasi parisuhteeseesi. Minä en usko että peli on vielä menetetty. Ja vaikka olisikin, ylimääräiset viritykset aiheuttavat vaan turhaa pahaa mieltä kaikille. Keskity nyt siis parisuhteesi hoitamiseen. Tai jos eroon päädyt, niin lopeta ensin yksi juttu ennen kuin aloitat seuraavaa. Sen verran kunnioitusta kai vaimosi ihmisenä sinulta ansaitsee?

Yhteistyössä