Miten luottaa ja uskoa, että lasta hoidetaan hyvin päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kannustusta pliis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mun kokemus asiaan on että ei siellä päiväkodissa oo mitään takeita asiasta josta ap murehtii. Ei, kun on kyse noin pienestä. Itse laitoin tasan 2vuotiaan hoitoon viime syksynä ja totesin pian että se oli virhe. 2vuotias on aivan liian pieni päiväkotiin. Suosittelen hyvää ja luotettavaa perhepäivähoitajaa, on inhimillisempi vaihtoehto noin pienelle.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
No mun kokemus asiaan on että ei siellä päiväkodissa oo mitään takeita asiasta josta ap murehtii. Ei, kun on kyse noin pienestä. Itse laitoin tasan 2vuotiaan hoitoon viime syksynä ja totesin pian että se oli virhe. 2vuotias on aivan liian pieni päiväkotiin. Suosittelen hyvää ja luotettavaa perhepäivähoitajaa, on inhimillisempi vaihtoehto noin pienelle.

riippuu päiväkodista. mutta tokihan pph tai tryhmäperhepäiväkoti on kodinomaisempi ratkaisu.
harmi että sulla on huono kokemus :(

Kiitos teille, jotka koitatte tsempata mua! Ihania viestejä joukossa. Ja se joka haluu tietää menot ja tulot, juupa juu, luuletko, että alan sulle tekeen tiliä meidän taloudesta. HAH HAH

Mutta voin vannoa, että jos rahaa olisi, jäisin vielä ensi vuodeksikin kotiin. Mutta kyllähän sen järkikin sanoo, että jos on talolaina ja mies tienaa vähän ja mä saan Kelalta pari sataa, niin ei ne rahat riitä, ei.

Ja sitten ihan vaan ihmettelen tuota yhtä mammaa, että jos hoidat yhteisiä lapsia kotona, niin miksi pitää maksaa kaikki puoliksi? Eikö miehen pitäisi tietysti maksaa enemmän, kun hän käy töissä ja tienaa ja sinä hoidat teidän lapsia kotosalla? En ihan ymmärrä, mutta mitäpä se mulle kuuluu...

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja km:

riippuu päiväkodista. mutta tokihan pph tai tryhmäperhepäiväkoti on kodinomaisempi ratkaisu.
harmi että sulla on huono kokemus :(

Päiväkoti on liian suuri ympyrä noin pienelle. Meidänki lapsen hoitoryhmässä (2-4vuotiaat) yhteensä yli 20 lasta. Meillä lapsi ainakin stressaantui hirveästi ja vielä puolen vuoden päästä ahdistui heti kun kuuli sanan "päiväkoti". Monet asiat kertoi ettei hänen oo siellä hyvä olla ja vaikka hoitajat oli tosi ihania niin heillä oli aivan liian paljon lapsia että olisivat ehtineet pitää sylissä yms. Nyt Huhtikuun puolivälissä otin lapset hoidosta pois kun jäin jälleen kotiin (meille syntyy vauva kuukauden päästä). Olivat kumpikin ikionnellisia asiasta. Eilen mentiin tutustumaan isomman lapsen eskariryhmään joka on samassa päiväkodissa, jossa lapset oli olleet. KUn ajoin parkkipaikalle niin pienempi heti ahdistuneena sanoi että hän ei halua päiväkotiin ja sisälläkin oli koko ajan ahdistunut ja piti moneen kertaan vakuuttaa ettei hänen tartte jäädä sinne.

Isomman kanssa ei ollut ongelmia päiväkotiin sopeutumisessa. Oli tasan 5v kun viime syksynä myös aloitti päiväkotiuransa ja hänellä kaikki meni tosi hienosti. Jotenkin kun oon omiani verrannu niin oon vetäny sen johtopäätöksen että 2v vaan yksinkertaisesti on liian pieni päiväkotihoitoon. Pieni ryhmä, just esim pph, on mun mielestä paljon parempi pienille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille, jotka koitatte tsempata mua! Ihania viestejä joukossa. Ja se joka haluu tietää menot ja tulot, juupa juu, luuletko, että alan sulle tekeen tiliä meidän taloudesta. HAH HAH

Mutta voin vannoa, että jos rahaa olisi, jäisin vielä ensi vuodeksikin kotiin. Mutta kyllähän sen järkikin sanoo, että jos on talolaina ja mies tienaa vähän ja mä saan Kelalta pari sataa, niin ei ne rahat riitä, ei.

Ja sitten ihan vaan ihmettelen tuota yhtä mammaa, että jos hoidat yhteisiä lapsia kotona, niin miksi pitää maksaa kaikki puoliksi? Eikö miehen pitäisi tietysti maksaa enemmän, kun hän käy töissä ja tienaa ja sinä hoidat teidän lapsia kotosalla? En ihan ymmärrä, mutta mitäpä se mulle kuuluu...

Täällä se outo "mamma". Itse olen näin ehdottanut. Mies maksaa lainaa pois, ja isommat laskut, esim. sähköt, vedet, jätemaksut. Mä lasten menot ja ruuat. Kumpikin itse omat autot ja puhelimen jne. Miehen rahoilla talo rakennettu ja siihen menny lähes 200 000?. Minusta oli sit kohtuullista et mä maksan omani ja lasten menot. Me ei olla naimisissa, siksikin näin. Ja kuten myös mainitsin, sekä lapset että itse ollaan kypsiä hoitoon/töihin kun nuorinkin täyttää 3v. Ja sitäpaitsi, olen tää sama, joka kertoi potevansa samoja huolia vaikka lapset hoitoon mennessään jo 3 ja 5.

Minulle tulee suru puseroon aina, kun äiti erotetaan lapsesta. On niin hirveää, ettei saa olla oman pienensä kanssa ja joutuu väkisin hänestä eroon. Luojan kiitos minulle ei tätä asiaa napsahtanut, joudun viemään lapset vasta, kun nuorimmainen on 3v. Ja silti pelkään ja mietin tulevaa joka ikinen päivä.

Mutta sinun on nyt lapsesi vietävä ja sillä siisti, olet päätöksesi jo tehnyt. Minä ainakin uskon, että lasta hoidetaan hyvin. Onko sinulla mahdollisuutta tehdä lyhyempää työpäivää tai työviikkoa?

Miehen työ on sellaista, että pystyy tekemään lyhyempää viikkoa, joten lapsi olisi aina 1-2 päivää viikossa kotona. Eli max 3-4 hoitopäivää per viikko. Unohdin tämän mainita, mutta ei se mun stressiä helpota yhtään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehen työ on sellaista, että pystyy tekemään lyhyempää viikkoa, joten lapsi olisi aina 1-2 päivää viikossa kotona. Eli max 3-4 hoitopäivää per viikko. Unohdin tämän mainita, mutta ei se mun stressiä helpota yhtään...

Mutta on se lapselle aina parempi, mitä vähemmän siellä on. Ja jotkut sopeutuvat päiväkotiin hyvin jo ihan pienenä.

Yhteistyössä