Miten luteaalivaihe pidemmäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiirulainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hiirulainen"

Vieras
Haavena olisi raskaus, mutta ongelma taitaa olla tuossa luteaalivaiheen pituudessa (aina 8 päivää ovulaatiosta alkaa menkat). Kun olimme lapsettomuustutkimuksissa niin gynekologi totesi progesteroni arvoni olevan huomattavan matala mikä saattaa kuulemma hyvinkin selittää lapsettomuutemme. En tiedä tuleeko meille ennen kesää aikaa lapsettomuuspolille, jonot puolivuotta hoitoihin ja kaikki tutkimukset jo tehty. Joten olisi kiva koittaa ennen sitäkin saada tuota luteaalivaihetta pidemmäksi jos vaikka se auttaisi kun muuta "vikaa" ei tutkimuksissa löytynyt.

Yritystä takana reilu 2 vuotta (joista tosin viimeiset 5kk mennyt niin etten ole jaksanut edes ovulaatiota tikuttaa). Greippimehut, vitamiinit, maca-jauheet yms. kokeiltu. Mitä konsteja siis olisi seuraavaksi? Olen lukenut lääkkeistä joilla keltarauhashormonin toimintaa voisi lisätä, mutta ovatko kaikki reseptilääkkeitä vai saako jotain ilman reseptiä?

Taitaa olla kaikki reseptilääkkeitä. Eikös se oviksen tikuttelu nyt kuitenkin olis ihan kannattavaa tässä vaiheessa? Ja kokeile vaikka sitä vyöhyketerapiaa mitä jotkut suosittelee. Tosin itse en siihen välttämättä usko, mutta mistäs sen tietää.

Tuo odottaminen on kyllä tosi kurjaa. Varsinkin jos sitten olisikin vain lisäkeltarauhashormonin tarvetta. Mutta verikokeistahan näitä tutkitaan, eikä kai omin päin oikein pysty mitään tekemään.

Melkein kaksi vuotta tikuttelin ovulaatiota ja ainakin niiden ja "oireiden" mukaan muutenkin ajoitus on ollut kohdallaan. Jokinaika sitten vain tuli totaaliturhautuminen ovistestejenkanssa ja päätin pitää taukoa, seksiä melko säännöllisesti eikä noilla testeillä ole mittän toivottua tulosta tullut. Tuntui myös aika rahanhaaskaukselta kun joka kiertoon menee melkein kokonaan se reilu 30€ maksava testipakkaus. Cb:n testejä tykkään käyttää, niin ei tarvitse arvailla viivoja. Ehkä pitäisi vaan alkaa testailemaan uudestaan.

Olen katsellut vyöhyketerapiasta ja akupunktiosta tietoa & kokemuksia, mutta kuulostaa jotenkin niin huuhaajutulta, että toistaiseksi olen päättänyt jättää kokeilematta :)

[QUOTE="hiirulainen";25462964]Melkein kaksi vuotta tikuttelin ovulaatiota ja ainakin niiden ja "oireiden" mukaan muutenkin ajoitus on ollut kohdallaan. Jokinaika sitten vain tuli totaaliturhautuminen ovistestejenkanssa ja päätin pitää taukoa, seksiä melko säännöllisesti eikä noilla testeillä ole mittän toivottua tulosta tullut. Tuntui myös aika rahanhaaskaukselta kun joka kiertoon menee melkein kokonaan se reilu 30€ maksava testipakkaus. Cb:n testejä tykkään käyttää, niin ei tarvitse arvailla viivoja. Ehkä pitäisi vaan alkaa testailemaan uudestaan.[/QUOTE]

Ymmärrän. Entä jos missasit juuri sen oviksen juuri sen vuoksi että oireiden mukaan tikuttelit. Jos onkin ollut jo paljon aiemmin, eli jos alkaisit tikuttelemaan jo kp 9. Ja anteeksi kun puutun näin, ihan sokkona, enhän tiedä yhtään kiertosi pituutta tai milloin olet testannut.

Pieni vinkki vielä, että täältä saa tilattua ovistestejä paljon halvemmalla ja toimitus on nopeaa:

Clearblue Digital Ovulation Testing Kit - 7 Pack: Amazon.co.uk: Health & Beauty

Saa pelkkiä lisätikkuja tuohon digitaaliseenkin.

Kiitos ken guru linkistä, täytyy käydä heti tutustumassa josko tilailisi sieltä jatkossa.

Olen kyllä tikutellut melkein koko kiertojakin läpi (paria ekaa vuotopäivää lukuunottamatta), tosin usein alkukierron niillä liuskatesteillä ja sitten vasta noin kp 10 eteenpäin digitestillä tai sitten olen käyttänyt vain digitestejä noin kp 10 eteenpäin. Eli luulisin, että ovulaation testaamisessa ei ole vikaa. Hymynaama tulee testiin vaihtelevasti kp 14-18 ja kierron pituus on siis suht lyhyt. Myös ultralla katsottu muistaakseni kolmessa kierrossa, että ovulaatio on lähellä ja on vastannut myös noita testeillä saamiani tuloksia.

Emppuuuu: Gyne sanoi, että saamme ajan jossa tulokset käydään vielä uudestaan läpi ja suunnitellaan hoidot sen mukaan, mutta siihen menee vielä lähes puolivuotta. Joten olisi kiva kokeilla ennen sitä jotain "kotikonsteja".

Yhteistyössä