Miten mä pääsen tästä taudista eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miimii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miimii"

Vieras
Syyskuun lopussa alkoi räkätauti. Kurkku oli kipeänä ja olo muutenkin kurja. Pari viikkoa niistelin, sitten nousi lämpö ja tauti meni ohi. Parin päivän päästä alkoi yskä. Aluksi yskä oli ihan OK, silloin tällöin tuli kovempia yskänpuuskia, mutta lima oli helposti irtoavaa. Nyt oon yli kuukauden yskinyt ja räkinyt, lima on muuttunut kovemmaksi, eikä irtoa keuhkoputkesta yhtä hyvin. Kaulasta on jänteet kipeänä kröhimisestä, nieleskelystä ja korisemisesta, kun yritän saada limaa kurkusta irti. Kurkku ei muuten ole kipeä, nenässäkään ei ole paljoa räkää, mitä nyt aamuisin saan niistellä. Yöt menee ihan hyvin.

Olen raskaana, la on keväällä. Tätäkö tämä on loppuun saakka, vedän puoleeni joka ikisen pöpön, jonka lapset kaupungilla kohtaavat. Olen yrittänyt höyryhengitellä ym., siitä on jonkin verran apua. Välillä olo on parempi, välillä olen jo menossa ensiapuun, kun olo on niin tukkoinen ja jäykkää limaa kurkku täynnä. Olo on raskaudesta johtuen vielä muutenkin kurja, väsyttää ja hengästyttää muutenkin, niin tämä pirun köhä tekee minut hulluksi.
Vinkkejä, neuvoja anyone?

Mene hyvä ihminen lääkäriin. Tauti voi olla alkujaan viruperäinen eli ei lääkkein hoidettavissa, mutta pitkittyessään voi muuttua bakteeriperäiseksi eli voipi vaatia lääkitystä. Ns. jälkitaudit voi olla ikäviä jos jättää bakteeripesäkkeet lillumaan hengitysteihin.

Mä kävin lapsen kanssa lekurissa viime viikolla, joka samalla katsoi mut. Ei rohise keuhkot, ei näy kurkussa mitään, ei suurentuneita imusolmukkeita kaulalla, poskiontelontulehduksia mulla on ollut miljoona aikaisemmin, joten tiedän kyllä jos sellainen olisi. Sanoi, että välillä nää vaan kestää, tule takaisin, jos tulee kuumetta, kipuja tai hengitysvaikeuksia. Meidän terveyskeskuksen mukaan oon kiireetön tapaus, joten omaa aikaa en varmaan edes saisi.

Sen mä olen unohtanut ihan kokonaan, eli sarvikuonon! Kiitos! Inhoan kyllä sitä yli kaiken, mutta nyt oon valmis ihan mihin vaan. Limakin on pääosin ihan vaaleaa tai läpinäkyvää, ei sellaista vihreää mönjää niin kuin alussa. Ehkä tää tästä joskus. Toivottavasti.

Täällä sama juttu. Mulla lisänä muutenkin krooninen nuha ja refluksitauti. Sain vinkin tutulta hoitajalta
joka on astmaatikko, että kokeile suolapiippua ja se kyllä tepsii kunhan vaan käyttää sitä joka päivä.

Yhteistyössä