miten mä saan ton kissan tajuamaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
...että sohvapöydälle ja kukkaruukuille ei mennä?

Se tietää kyllä ettei sinne saa mennä, sen näkee syyllisestä ilmeestä ja siitä kun se loikkaa heti pois ku joku näkee. Harvemmin pääsee siis yllättämään suihkupullon kans sitä sieltä.

Toinen on oppinu paljo paremmin, ei sitä oo sielä näkyny, joskus on sinne kuikuillu mutta ei oo ainakaan tavoitettu sitä sieltä.

Nyt on tehty nii, että on etitty se kissa, tuotu siihe pöydälle ja tungettu nokka niihi mullan murusiin siinä pöydällä, ja sit suihkutettu se.

mä oon saanu kahteen kuria sillä karkotesuihkeella,aluks suihkutin sitä paikkaan johon ei saa menää/raapia nyt jos kissa väärässä paikassa näytän vaan pulloo ja kissat juoksee pois..kyllä nr pikkuhiljaa oppii

Kyllä kissankin saa uskomaan vaan sitkeydellä. :) Meillä ainakin on kiellettyä mennä keittiön tiskipöydille ja ruokapöydälle, eivätkä enää yritäkkään mennä. Pitää vaan sitkeesti joka kerta antaa lähdöt kielletyltä alueelta. Välillä apuna käytin vesipulloa ja siitä suihkaus, niin tuli lisää vauhtia. :D Sama oli olohuoneessa yksi kukka mitä piti kokoajan mennä hämmentää, niin laitoin etikkaa kukkaruukkuun ja taisi olla sen verran ärtsy haju, ettei enää jaksanut kiinnostaa sekään.

Sitä vaan pitää koittaa olla ovelampi kuin kissa itse.

Niin siis mä olen suihkutellu kyllä päälle, mutta useimmiten ei vaan ehi, kun kissa karkaa ennen ku ehin saada suihkupullon käsiini, ja sit pitäs vielä saada se kissaki kiinni. :kieh: Yleensä sit vaan karjasen nii että taloki tärisee.

Voisin kyllä kiviä kokeilla laittaa tuone, enpä ole sitä edes hoksannu. :) Vaikka eipä se estä pureksimasta lehtiä. :|

Ruokapöydän kans tulee varmaan olemaan kans ongelmaa, sit ku pirttikalusto laitetaan. Nyt on sentään ku tuolit on paikallaan ni ne ei pääse hyppäämään, muuten menis kyllä.

Yhteistyössä