Miten mä saan vauvan syömään kiinteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Jo pari viikkoa maisteltu, eikä vieläkäään haluaisi syödä mitään muuta kuin tissimaitoa. Vauva 6,5 kk. Ei avaa suutaan ollenkaan kun yritän antaa sosetta.

Miten muilla? Onko vauva alkanu syömään heti vai onko kestäny hetken, että on ollu yhteistyökykyinen? Meillä vauva oli täysimetyksellä 6 kk asti.

Miusta tuntuu, että vauvat, jotka on täysimetyksellä 6kk asti niin kestää se syömisenopettelu pidempään. Kaverin vauva oli myös tuommoinen, ettei alkanut syömään kun 6kk sai tissimaitoa. Nyt kyllä syö kun on reilun vuoden ikäinen. Ei auta kuin tarjota vain. Kokeile sormiruokaa, jos sillälailla maistuisi paremmin, kun saa itse syödä. Esim. perunan palasia.

[QUOTE="hmm";24890118]Miusta tuntuu, että vauvat, jotka on täysimetyksellä 6kk asti niin kestää se syömisenopettelu pidempään. Kaverin vauva oli myös tuommoinen, ettei alkanut syömään kun 6kk sai tissimaitoa. Nyt kyllä syö kun on reilun vuoden ikäinen. Ei auta kuin tarjota vain. Kokeile sormiruokaa, jos sillälailla maistuisi paremmin, kun saa itse syödä. Esim. perunan palasia.[/QUOTE]

Minun käsitykseni taas on, että kuusikuisiksi imetetyt alkavat syödä kiinteitä tosi ripeään tahtiin, koska suun motoriikka ja motivaatio on kohdallaan. Tunnen kyllä pari vastakkaistakin esimerkkiä, mutta yleisemmin näin päin.

no en usko että imetys vaikuttaa noinpäin,koska meidän lapsi ainakin alkoi syödä kiinteitä hyvällä ruokahalulla heti vaikka täysimetin 6kk.. mut hei,kokeile sormiruokaa? jos lapsi tykkäis ite mutustaa :)

Meillä vauva on just alkanut syödä paremmin, ikää pian 8kk. Kaksi kuukautta siihen menikin! Kysy neuvolasta voitko tarjota useamman kerran päivässä, ite tein kuukauden yrittämisen jälkeen niin ja se auttoi. Nykyään suositellaan käytettäväksi ihan tavallisia pikkulusikoita, vauvahan voi yrittää vaikka purra muovisia. Kärsivällisesti vaan yrität tarjota soseita niin kyllä se siitä jossain vaiheessa alkaa sujua :)

Meillä kaksi vauvaa täysimetetty 6kk, esikoinen veti kiinteitten alottamisen alusta asti ruokaa kunnon satseja.
Kuopus on nyt 8kk ja alkuun olin ihan epätoivoinen kun kiinteät ei tuntuneet maistuvan, edes hedelmämössöt. Nyt kun on kaksi kuukautta kiinteitä syöty niin lihamössöt vetää melkeinpä parissa minuutissa, puurot ja hedelmäsoseet menee vähän hitaammin ja monesti jäävät syömättäkin. Imetän edelleen enkä missään nimessä voi imettää ennen ruokaa, koska sitten voin olla satavarma että ruokaa ei mene yhtään.

Yhteistyössä