Miten määritellään perusterve?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terve?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terve?

Vieras
Eli siis minulla on erään tapahtuman vuoksi vamma sisäelimessä, joka voi myöhemmässä elämässä aiheuttaa munuaisongelmia. En siis ole sairas, mutta minulla on vamma, josta on diagnoosi. Olenko silti perusterve? Lääkkeitä en syö, koska niitä ei tähän ole.

Itse uskon, että sinua ei luokitella "perus terveeksi". Kai perusterve ihminen on sellainen, joka on normaalissa kunnossa, ei allergioita, vammoja tms? Oma mielipide vain, kysy lääkäristä :) Esimerkiksi "kyyn purema ei ole vaarallinen perusterveelle, aikuiselle" Mutta voi olla vaarallinen sinulle vammasi vuoksi..? siis se sinun vammasi vain joudutaan ottaa huomioon tällaisissa tapauksissa..

Itse uskon, että sinua ei luokitella "perus terveeksi". Kai perusterve ihminen on sellainen, joka on normaalissa kunnossa, ei allergioita, vammoja tms? Oma mielipide vain, kysy lääkäristä :) Esimerkiksi "kyyn purema ei ole vaarallinen perusterveelle, aikuiselle" Mutta voi olla vaarallinen sinulle vammasi vuoksi..? siis se sinun vammasi vain joudutaan ottaa huomioon tällaisissa tapauksissa..

Ajattelen itsekin jotenkin tämän suuntaisesti. Ei mun sitä nyt asiakseen tarvitse lääkäriltä kysyä, kunhan pohdiskelen. Kiitos kuitenkin vastauksesta.

Yhteistyössä