miten menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore vaimo

Vieras
asiani ei kyllä liity vauvanhoitoon pätkääkään, mutta luulen, että täällä on naisia, jotka ovat avioituneet vast'ikään. eli siis miten menee kaikkien korttien uusiminen kun on ottanut miehen sukunimen? tuleeko esim kela-kortti postissa jne...kiitos vastauksista jo etukäteen..ja niin paljonkohan maksaa esim uusi ajokortti....

Kela-kortti tulee automaattisesti uusi. kaikkia muita kortteja joudut itse hakemaan! ei mun naimisiinmenosta kovin kauaa ole, mutta olen sujuvasti unohtanut mitä uusi ajokortti maksoi. mut soita poliisilaitokselle, ne kertoo kyllä hinnan! ajokorttia varten tarvit tietty myös uudet passikuvat, jos edellisestä ajokortin hausta on riittävän kauan. Poliisilaitokselta voi kysyä senkin täytyykö kuvat olla mukana (ei kannata käydä ottamassa turhaan). pankkikortin, plussakortin, liitonjäsenkortin yms saa tilattua uuden ihan vain puhelimitse. S-ryhmän s-etukorttiin täytyy täyttää kaavake ja jättää se asiakasalvelupisteeseen.
Pankkikortin ""lunastusta"" varten kuulemma (pankin puhelinneuvonta antoi sellasen tiedon) tarvis olla jo se ajokortti (tms. henkilöllisyystodistus) hommattuna. mutta ei meidän pienessä ""maalaispankissa"" sellasta kyllä tarvinnu kun virkailija tuntee muutenkin..

ai niin, ei kovin olennainen juttu, mutta tuli mieleen; ajokorttihakemukseen tulee jo uusi allekirjoitus. kannattaa harjoitella kotona... =)

mä tein niin, että selasin lompakosta kortti kerrallaan ja hoidin uusinnan. netistä löytyy yleensä hyvin puhelinnumerot mihin soitella. saman tein postin kanssa. ensin ilmoitin tärkeimpiin paikkoihin nimenmuutoksen ihan puhelimella. sitten aloin seurata, mikä posti tulee vielä vanhalla nimellä n. 3 kk kuluttua (siinä ajassa firmat, jotka käyttää väestörekisteriä tietojensa päivitykseen, on saaneet jo uudet tiedot automaattisesti jos on saadakseen). näihin paikkoihin sitten soitin vielä sitä mukaa kun niitä tuli vastaan.

tulipa romaani... toivottavasti oli jotain apua.

Ajokortti maksoi muistaakseni 42€. Viime kesänä uusin. Monessa paikassa saa myös netin kautta muutettua nimensä. Enkä mä mitään lomaketta täyttänyt s-etukorttia uusiessa. Kävin vaan Prisman infossa muuttamassa ja sanoivat että tiedon saa myös väestörekisteristä. Jos sinulla on plussa ym rinnakkaikortti niin siitä ei saa (ainakaan plussalla) mitään tietoja väestörekisteristä, vaan kaikki muutokset on tetävä itse. Nekin hoituu puhelimitse. Plussa-korttia ei saa muutettua esim cittarin infossa, on kokeiltu.

Toivottavsti ymmärsit:)

Ajokortti ja passi samalla kerralla maksoi 80 euroa.
Pankissa kävin näyttämässä vihkitodistusta ja uusi pankkikortti tuli postissa.
Jos kelakortissa EI ole kuvaa, niin uusi tulee reilussa viikossa automaattisesti.

Ainakin mulla tuo nimen muutos meni todella jouhevasti.

Yhteistyössä