Miten menettelisitte vastaavassa tapauksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplis75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplis75

Vieras
Tosi hyvä ystävä ja lapseni kummitäti, sai juuri km ja tämä olisi ollut hänen ja miehensä eka lapsi. Kaverini on tietysti aivan murtunut tilanteesta, minä ymmärrän.
Mutta nyt sitten minä itse sain tietää olevani raskaana, ja tätä lasta on toivottu todella, entuudestaan meillä on tänä vuonna 11v kaksoset.
Miten kertoa kaverille omasta raskaudesta, vai jätänkö toistaiseksi vielä kertomatta?
Olisi ihana kertoa, mutta en halua pahoittaa hänen mieltään.

Laittaisin tekstarin että toinen ehtisi sulatella tietoa, ja parin pv päästä soittelisin ihan normaalisti ja jos silloin toinen haluaisi puhua asiasta niin puhuttaisi, jos ei ottaisi itse puheeksi niin ei sitten. Antaisin tilaa - ainakin jonkin aikaa - enkä hirveästi hehkuttaisi.

Onnea :flower:

pitäisin omana tietonani jonkun aikaa ja kertoisin vasta sitten kun toinen on hetken saanut hengähtää. Eikä todellakaan mitään tekstiviestejä vaan ihan kasvotusten kertoisin!

Onnea sinulle=)! Jos minä olisin ystäväsi niin haluaisin että kertoisit uutisesi. Tietenkin olisin surullinen oman km:ni johdosta mutta parhaani mukaan olisin iloinen puolestasi. En haluaisi tietoa piiloteltavan minulta. Sen verran on kokemusta että olen itse kokenut kolme keskenmenoa. Mutta tietenkin kirjoitan siitä kuinka minä tilanteen kokisin. Anna ystävällesi tilaa ja aikaa - hän varmasti myöhemmin jaksaa iloita kanssasi.

Onnea sinulle=)! Jos minä olisin ystäväsi niin haluaisin että kertoisit uutisesi. Tietenkin olisin surullinen oman km:ni johdosta mutta parhaani mukaan olisin iloinen puolestasi. En haluaisi tietoa piiloteltavan minulta. Sen verran on kokemusta että olen itse kokenut kolme keskenmenoa. Mutta tietenkin kirjoitan siitä kuinka minä tilanteen kokisin. Anna ystävällesi tilaa ja aikaa - hän varmasti myöhemmin jaksaa iloita kanssasi.

No itsekin olen pari km kokenut, joten siten tiedän miltä ystävästäni tuntuu. Tilanne vaan tuntuu niin väärältä, no taidan odotella ja odotan sitten sitä oikeaa hetkeä kertoa.

En kyllä kertoisi ihan heti. Tapaatteko päivittäin? Jos ette, niin on helpompi jemmata tietoa. Kerro sitten vähän myöhemmin vaikka tekstiviestillä, että ystäväsi saa rauhassa lukea uutisen ja sulatella sitä. Itse kun en heti omista raskauksistani kertonut kellekkään niin helppo oli jemmata tietoa, itsellänikin keskenmenon pelko syynä. Eikä kyllä kukaan ole loukkaantunut siitä ETTEN kertonut, ehkä joku olisi loukkaantunut jos heti olisin hehkuttanut keskenmenon kokeneelle!

Kun itse koin keskenmenon niin jonkun läheisen raskaus uutinen olisi masentanut lisää. Toki olisin onnellinen läheisen puolesta, mutta se jotenkin korostaisi sitä omaa menetystä.
Sinuna siis odottaisin uutisen kanssa kunnes ystävä vaikuttaa päässeen pahimman yli.

Yhteistyössä