Miten merkkaatte päiväkotiin työajan/lasten hakuajan, jos työaikaa ei ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opettaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oma tyäaika on klo 6.15-17.30 välillä ja olen pistänyt lapsen hoitoajaksi sopimukseen klo 6.45-17 .15 kuitenkin max. 9h/päivä .
Pyrin aina ilmoittamaan viikoittain monelta lapsi tulee ja monelta haetaan.

[QUOTE="juu";25783779]Niinpä, ja sinun lapsesi on hoitajien puheessa "se, joka tulee ja menee ihan miten sattuu..." :)[/QUOTE]

Ilmeisesti päiväkodin ihmisillä on vaikeuksia ymmärtää, ettei kaikilla aloilla ole varsinaista työaikaa, kahdeksasta neljään-hommaa? Jos ei keskustelu ajoista muka riitä niin jo on kumma...

[QUOTE="hmm";25783896]Ilmeisesti päiväkodin ihmisillä on vaikeuksia ymmärtää, ettei kaikilla aloilla ole varsinaista työaikaa, kahdeksasta neljään-hommaa? Jos ei keskustelu ajoista muka riitä niin jo on kumma...[/QUOTE]

No ei se sen vaikeampaa ole, kuin vastaavasti sinun kirjoittaa hoitoajaksi ne ääripäät, mitä lapsi on päiväkodissa?!?? Vaikka sitten 6.15-17.30. =)

No ei se sen vaikeampaa ole, kuin vastaavasti sinun kirjoittaa hoitoajaksi ne ääripäät, mitä lapsi on päiväkodissa?!?? Vaikka sitten 6.15-17.30. =)

Meillä lapset ovat päiväkodissa joka järjestää myös vuorohoitoa, (klo 6-22) ja lasten hoitotarpeet ilmoitetaan joka päivälle vartin tarkkuudella erikseen edellisen viikon maanantaihin mennessä.
Ei todellakaan tulisi mitään jos minäkin laittaisin ääripäät joka päivän kohdalle eli 5.45-22.15!

Itse laitoin hakemukseen hoitoajaksi klo 7-16. Pääsääntöisesti omat työpäivät alkavat klo 8 ja varsinkin alussa aamuihin pitää vaan jättää väljää ja tietysti matkoihinkin pitää varata aikaa. Itse aion hoitaa kaikki työt koululla mahdollisimman tehokkaasti, jotta pääsen hakemaat muksut viimeistään neljältä. Yhden lapsen kanssa järjestely onnistui tällä tavoin oikein hyvin, saa nähdä kuinka käy kun matkassa on kaksi.

[QUOTE="hmm";25783896]Ilmeisesti päiväkodin ihmisillä on vaikeuksia ymmärtää, ettei kaikilla aloilla ole varsinaista työaikaa, kahdeksasta neljään-hommaa? Jos ei keskustelu ajoista muka riitä niin jo on kumma...[/QUOTE]

Itse olen joutunut jäämään "ylitöihin"( ei edes saada mitään korvausta) neljän jälkeen kun jonain päivänä on monta lasta jäänyt hoitoon neljän jälkeen ilman ennakkoilmoitusta vaikka yleensä heidät haetaan jo klo 15.
Tästä seurauksena haen sitten nolona omani myöhässä :( soittelen kyllä ja ilmoitan mutta sielläkin hoitaja joutuu jäämään ylitöihin .

[QUOTE="hoitsu";25784255]Itse olen joutunut jäämään "ylitöihin"( ei edes saada mitään korvausta) neljän jälkeen kun jonain päivänä on monta lasta jäänyt hoitoon neljän jälkeen ilman ennakkoilmoitusta vaikka yleensä heidät haetaan jo klo 15.
Tästä seurauksena haen sitten nolona omani myöhässä :( soittelen kyllä ja ilmoitan mutta sielläkin hoitaja joutuu jäämään ylitöihin .[/QUOTE]

mä olen lopettanut tällaisen venymisen ja joustamisen. lähden töistä just sillä kellonlyömällä kun vuoroni loppuu ja jos lapsia on liikaa niin sit on, ei ole mun ongelmani. en todellakaan suostu muokkaamaan omaa elämääni sen mukaan että joku idioottivanhempi ei osaa hakea lastaan ajoissa hoidosta tai että pk:n johtaja ei osaa järjestää paikalle tarvittavaa sijaista. jos jotain sattuu ja hoitajia on paikalla liian vähän, on vastuu johtajalla, ei minulla tai sillä yksin jäävällä hoitajalla.

[QUOTE="juu";25783779]Niinpä, ja sinun lapsesi on hoitajien puheessa "se, joka tulee ja menee ihan miten sattuu..." :)[/QUOTE]

No eipä tuo minua haittaa. Tähän on ihan syynsä, kun olen opiskelija, ja sen he kyllä pk:ssa tietävät. Niin kauan kun hymyillen ottavat vastaan aamulla ja toivottavat hakiessa iloisesti, että "huomiseen!" ja ovat lapselleni mukavia, niin puhukoon mitä puhuvat. Me keskustellaan kyllä tosi paljon lapsen hoitoon ja arkeen liittyvistä asioista pk:n kanssa, että pidän kyllä aika kummallisena jos tämä asia heitä haittaa mutta eivät mitään minulle siitä sano.

Mutta nämä tosiaan ovat päiväkotikohtaisia asioita. Ymmärrän ihan hyvin, että pienemmissä päiväkodeisa hoitajat on laskettu just eikä melkein lapsiluvun mukaan, eikä siellä ole yhtä helppo joustaa. Meidän pk:ssa on esim aina vähintään kaksi hoitajaa oman lapseni ryhmästä puoli kuuteen asti töissä (jos kaikki lapset haetaan aikaisemmin, he tekevät muita hommia siihen kun työvuoro loppuu.). Itse en ole koskaan hakenut viiden jälkeen, mutta ne muutamat kerrat kun on noinkin myöhään mennyt, niin siellä on ollut ne kaksi hoitajaa, vaikka lapsia enää yksi tai kaksi.

Olen ilmoittanut hoitoajaksi 7.30-16.30, eli "ääripäät". Yleensä teen työt koululla, enkä juuri koskaan pääse lähtemään paljon ennen klo 16. Aamut hieman vaihtelevat sen mukaan, moneltako työpäivä alkaa.

ope

Määkin laitan aina äärirajat 8-17..ja lähemmin ilmoitan kun tiedän monelta haen (tai vien)... Ovat sanoneet että tärkeintä on tietää onko yleensäkin paikalla minä päivinä jotta osaavat tilata oikean määrän ruokaa.

Meiltä ei oo koskaan kysytty tarkkaa hoitoaikaa.
Enkä pystyis sitä noin määrittelemäänkään.

Mulle saattaa edellispäivänä selvitä, että täytyykin mennä töihin jo klo 8.00 vaikka tavallisesti meen klo 9.00.
Töistä pääsen aikaisintaan klo 15, viimeistään klo 16.30.
Tääkin saattaa selvitä vasta silloin töissä eli jos oon suunnitellu lähteväni klo 15.30, pääsenkin vast 16.15.
Aina ei pysty miestä soittaa hätiin.

Meiltä on kysytty onko lapsi hoidossa yli vai alle 7 tuntia ja sillä mennään.

Käsittämätöntä tuo että aamulla ilmoitetaan että lapsi onkin ilmoitettua hoitoaikaa myöhempään, aivan käsittämätöntä! Huh huh!

Sen ilmoitetun hoitoajan saa satunnaisesti ylittää, kunhan ilmoittaa, vaikka sitten aamulla. Tietenkään niin ei tehdä, jos on säännöllinen työaika. Mutta ajatellaan nyt vaikka ap:ta, kun hän alkaa hakea töitä, voi aluksi saada vaikka päivän sijaisuuksia, joista saatetaan hyvinkin ilmoittaa vasta aamulla.

JOS usein alkaa hoitoaika ylittyä, päiväkoti ottaa kyllä asian puheeksi. Silloin muutetaan hoitoaikoja. Mutta pääsääntöisesti ap merkitsee hoitoajaksi VAIHTELEVA ja sitten siihen aikaisimman ja myöhäisimmän ajan, jolloin lapsi viedään ja haetaan.

mä olen lopettanut tällaisen venymisen ja joustamisen. lähden töistä just sillä kellonlyömällä kun vuoroni loppuu ja jos lapsia on liikaa niin sit on, ei ole mun ongelmani. en todellakaan suostu muokkaamaan omaa elämääni sen mukaan että joku idioottivanhempi ei osaa hakea lastaan ajoissa hoidosta tai että pk:n johtaja ei osaa järjestää paikalle tarvittavaa sijaista. jos jotain sattuu ja hoitajia on paikalla liian vähän, on vastuu johtajalla, ei minulla tai sillä yksin jäävällä hoitajalla.

Sama. Ei siitä joustamisesta mitään tule, kun sitä käytetään röyhkeesti väärin ja hyväksi. Ja johtaja ei puutu asiaan, vaikka olen asiasta puhunut. Noh, ei ole minun vastuullani.

Yhteistyössä