Miten miehesi lohduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elmeriii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elmeriii"

Vieras
Oma miekkoseni on mitä parhain, mutta lohduttaa hän ei oikein osaa. Menee jotenkin ihan lukkoon, tai paleltuu paikalleen jos kyyneleitä näkee ( suht harvoin).

Mites teidän miehuudet, millaisia lohduttajia sieltä löytyy? Halaajia? Kannustajia? Pää pystyyn-selkääntaputtajia? Vai kuten meillä, "apuuva, mä en tiedä mitä nyt tehdä"-ukkoja? :)

Halaa, paijaa, kysyy mikä hätänä. On läsnä. Koettaa rohkaista. Joskus potkii persauksille :D

Jos keskusteluyhteys toimii, voisit auttaa miestäsi. Siis neutraalissa tilanteessa kertomalla miehellesi, kuinka sinusta olisi mukava, jos miehesi vaikka halaisi sinua silloin, kun olet surullinen. Kerro, ettei hänen tarvitse osata ottaa suruasi tai ahdistustasi pois, tai muutenkaan ottaa siitä vastuuta, vaan että sinä kaipaisit läheisyyttä tuossa tilanteessa. Ja sitten kun olet surullinen, pyydä halausta uudestaan. Varaudu siihen, että ensimmäiset halaukset voivat olla lyhyitä, koska miehesi vasta opettelee jotakin, mikä on hänelle täysin uutta. Älä vaadi liikaa kerralla. Näitäkin asioita pitää opetella!

Usko(n), että miehesi haluaa sinulle hyvää, mutta ei vaan osaa. Halaaminen ja silittäminen on ehkä sieltä helpoimmasta päästä, ja jos sinä pyydät sitä (annat luvan/kerrot ohjeet), tuntee miehesikin olonsa kenties vähemmän vaivaantuneeksi.

Toivottavasti opitte lohduttamaan toisianne! :)

Meillä mieheni ottaa hellään syleilyyn ja paijaa uneen jos yö-aikaan ahdistaa tai surettaa, valvoo vierellä ja tarjoutuu esim keittämään teen tai tekemään lämpösen mehun.. jos itku pääsee niin tarjoaa vaikka paitansa hihan nenän pyyhkimiselle tai olkapäänsä.. :)

Minua alkuun itseäni ahdisti kun sain näin "hyvää" kohtelua mieheltäni ja meillä minun piti opetella olla paijattavana ja hellittävänä, koska aikasemmassa suhteessani mies oli väkivaltainen ja en koskaan saanut lohdutuksia vaan sitä päin vastaista, sain itseni lohduttomaksi.

Juttelee, kannustaa, halaa ja antaa pusun, ottaa kainaloon, joskus voi ostaa vaikka lempisuklaata tai karkkipussin. :)
Puhu miehellesi millaista lohdutusta haluat, ehkä hän ei oikein osaa tai tiedä kuinka lohduttaisi.
Ehkä hän pelkää lohduttavansa väärällä tavalla.

Meillä mies menee ensin lukkoon, kun kerron että minulle on sattunut jotain ikävää. Eli ei osaa sanoa mitään. Minä siinä sitten selitän suruni aiheen ja mies ei sano juuri mitään. Sitten hetken päästä (vaikka 10 minuutin kuluttua) hän tulee ja halaa ja sanoilla lohduttaa. Eli häneltä vaatii aina sen hetken, ennen kuin osaa toimia. Pääasia että toimii kuitenkin lopulta.

Voi ihania lohduttajia löytyy :) Joo tosiaan, pitäisi varmasti tehdä joku rakentava keskustelu aiheesta.. Vaik tekis vaan mieli kiljuu et samperin pakasteherne :D Hänen vanhempanasa ovat eritäin "proper" "posh" tai mites sen ny sanois, siis semmosia että tunteita ei näytetä tyyppejä. On mullakin ollut toki semmonen "pää pystyyn" kasvatus, mutta näköjään hänelle on supervaikea näyttää negatiivisia tunteita (siis ei oikeesti ikinä valita mistään, siis ei mistään. Ja 4v yhdessä) ja ehkä siksi vaikea osata lohduttaa (kun häntä ei olla lohdutettu ikinä kai).

[QUOTE="elmeriii";24451923]Voi ihania lohduttajia löytyy :) Joo tosiaan, pitäisi varmasti tehdä joku rakentava keskustelu aiheesta.. Vaik tekis vaan mieli kiljuu et samperin pakasteherne :D Hänen vanhempanasa ovat eritäin "proper" "posh" tai mites sen ny sanois, siis semmosia että tunteita ei näytetä tyyppejä. On mullakin ollut toki semmonen "pää pystyyn" kasvatus, mutta näköjään hänelle on supervaikea näyttää negatiivisia tunteita (siis ei oikeesti ikinä valita mistään, siis ei mistään. Ja 4v yhdessä) ja ehkä siksi vaikea osata lohduttaa (kun häntä ei olla lohdutettu ikinä kai).[/QUOTE]

tuohon piti lisätä että näiden 4v aikana olen siis tehnyt asioita joista mielestäni olisi voinut useammankin kerran hermostua :D

Yhteistyössä