Miten minä nyt tämän asian järjestelen -meneekö se päivähoitomaksu, jos lapsi on vain 1pv/kk hoidossa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meidän tarvinnu maksaa hoitomaksuja,kun minä opiskelin ja mies kävi töissä. Niissä lasku lapuissa luki: jos toinen tai molemmat vanhemmat opiskelevat,toimitetaan opiskelu todistus.tällöin hoitomaksuja ei makseta.

Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja palikat:
Alkuperäinen kirjoittaja Mut päivähoitohan:
On ilmanen,jos ainakin toinen vanhemmista opiskelee.

No ei kai nyt sentään =O
Tulojen mukaanhan se menee. Mut kesällä on kaks maksutonta kk:tta, jos lapsi ei ole hoidossa ja edes toinen vanhemmista opiskelee.

onko muka näin??

Pakko kirjautua jo.. :whistle:
Siis meillä kun minä opiskelen (tai siis nyt ä-lomalla, mut kuitenki) sanoivat, että kesäloma kuukausilta (jotka ovat kesä-, heinä- ja elokuu) ei mene maksua jos toinen vanhemmista opiskelee ja on kesälomalla ja lapsi ei ole hoidossa!!

missä päin näin?

Alkuperäinen kirjoittaja Äskenen:
Ei meidän tarvinnu maksaa hoitomaksuja,kun minä opiskelin ja mies kävi töissä. Niissä lasku lapuissa luki: jos toinen tai molemmat vanhemmat opiskelevat,toimitetaan opiskelu todistus.tällöin hoitomaksuja ei makseta.

missä päin näin?

Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:
Alkuperäinen kirjoittaja palikat:
Alkuperäinen kirjoittaja Mut päivähoitohan:
On ilmanen,jos ainakin toinen vanhemmista opiskelee.

No ei kai nyt sentään =O
Tulojen mukaanhan se menee. Mut kesällä on kaks maksutonta kk:tta, jos lapsi ei ole hoidossa ja edes toinen vanhemmista opiskelee.

onko muka näin??

Pakko kirjautua jo.. :whistle:
Siis meillä kun minä opiskelen (tai siis nyt ä-lomalla, mut kuitenki) sanoivat, että kesäloma kuukausilta (jotka ovat kesä-, heinä- ja elokuu) ei mene maksua jos toinen vanhemmista opiskelee ja on kesälomalla ja lapsi ei ole hoidossa!!

missä päin näin?

Seinäjoella

Lapussa lukee:

"Mikäli heinäkuu on 12. laskutettava kuukausi toimintakauden aikana, on se maksuton"

Mutta meillä alkoi hoito viime vuoden syyskuussa, eli heinäkuu on 11. laskutettava kuukausi. Eli ei siis maksuton?? Ja se maksuttomuus ei kai siirry elokuulle???

Ei siirry seuraavalle kuulle tuo maksuttomuus. Jos on aloittanut hoidon edellisen vuoden elokuussa, niin silloin saa tuon heinäkuun ilmaiseksi oli sitten hoidossa tai ei. Joillakin kunnilla on myös 'tarjouksena' esim. jos on kokonaan poissa kesä- ja heinäkuun, niin saa molemmat kuukaudet ilmaiseksi.

Ei se vanhempien opiskelijana olo ole mikään maksuttomuusautomaatti, tulojen mukaan ne maksut tulevat ja tunnetusti opiskelijoiden tulot on yleensä aika pienet.

Alkuperäinen kirjoittaja Äskenen:

missä päin näin?

Nykyisin on tullut maksuihin muutos. Eikä tuota maksutonta hoitoa enään ole. Maksu menee tulojen mukaan.

Yhteistyössä