miten minä saan mieheni tekemään OMA-ALOITTEISESTI kotitöitä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vä-sy-nyt-!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vä-sy-nyt-!!!

Vieras
olen niin väsynyt tähän.
minulla on todella pitkiä päiviä opiskeluideni vuoksi, lähden aamulla seitsemän jälkeen töihin ja tulen viiden aikaan kotiin kun olen hakenut lapsen hoidosta. iltaisin pitäisi tehdä koulu- ja työtehtäviä (nyt pari kuukautta tällaista rumbaa).

mies tulee vähän ennen neljää kotiin ja IKINÄ ei tee mitään tämän kodin hyväksi. minun pitää huolehtia pyykeistä, ruuanlaitosta, imuroinnista yms siivoamisesta, vessan pesusta, roskien viennistä ja KAIKESTA.

pyytämäållä mies saattaa tyhjentää astianpesukoneen, mutta eipä juuri muuta.

olen pyytänyt, anonut, rukoillut, toivonut, suoraan sanonut, huutanut, raivonnut, itkenyt ja kaikkeni tehnyt ja ei. miestä ei kiinnosta vaikka hukuttaisiin paskaan.

kotiin tultuaan lösähtää joko sohvalle tuijottamaan tvtä tai sängylle läppärin kanssa.

hänellä on ihme etuoikeus vaan maata ja saada esim.katsoa tvtä rauhassa, minä joudun hoitamaan kaiken enkä ole aikoihin pystynyt katsomaan tvstä mitään kun illat menevät kodin ylläpitämiseen.

olen antanut kaksi viikkoa kaiken kasaantua ja kysyin mieheltä, että eikö todella häiritse tämä kaikki LIKA ja SEKAISUUS, mutta ei häiritse.

en ole mikään siisteysintoilija, mutta olisi se mukava asua edes puhtaassa kodissa.

kaikki on minun kontollani ja olen niin väsynyt.

olen luetellut miehelle useasti kaikki hommat mitä teen illan aikana ja perustellut miten mukava olisi jos jaettaisiin ne hommat niin kummallakin olisi sitten aikaa illalla olla vaan. mies on sanonut, että sopii, mutta mitään ei ikinä tapahdu.

itken vaan kun taas koti kuin pommin jäljiltä ja asia ei muutu mihinkään ellen MINÄ tartu toimeen.

en jaksa ;(

Tee ne hommat jotka sun on pakko tehdä sun ja lapsen hyväksi. Tee ruoat teille, tiskaa teidän astiat, pese teidän pyykit. Pakko sen miehen on jossain vaiheessa herätä.

Ajattelisin itse, että helpompi olla tosiaan se ainoa aikuinen taloudessa kuin odottaa sen toisen kantavan myöskin oma vastuunsa...

johan timppa kirjoitin, että olen

"olen pyytänyt, anonut, rukoillut, toivonut, suoraan sanonut, huutanut, raivonnut, itkenyt ja kaikkeni tehnyt ja ei." siis myös käskenyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tee ne hommat jotka sun on pakko tehdä sun ja lapsen hyväksi. Tee ruoat teille, tiskaa teidän astiat, pese teidän pyykit. Pakko sen miehen on jossain vaiheessa herätä.

:laugh: ei kaikki herää..

joitakin ihmisiä kun ei häiritse tippaakaan se että elää kaatopaikalla ruuanjämien ja likapyykkien seassa

Otat imurin, annat sen miehelle ihan käteen asti ja sanot: "Imuroi sinä, minä pyyhin pölyt." Meillä ainakin toimii ihan hyvin. Joskus mies täyttää astianpesukoneen ja laittaa sängyt ihan oma-aloitteisesti, jolloin muistan sanoa miten kiva yllätys se oli. Kappas vaan, seuraavanakin päivänä on pedit pedattu.

Alkuperäinen kirjoittaja vä-sy-nyt-!!!:

"olen pyytänyt, anonut, rukoillut, toivonut, suoraan sanonut, huutanut, raivonnut, itkenyt ja kaikkeni tehnyt ja ei." siis myös käskenyt.

Oletko kokeillu kirkumista? Toimii. Mies ei meinannut millään muistaa laittaa vessanpytyn kantta ikinä kiinni, niimpä aina kun menin vessaan aloin kirkumaan ja osoittelemaan sormella pyttyä xD

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:

:laugh: ei kaikki herää..

joitakin ihmisiä kun ei häiritse tippaakaan se että elää kaatopaikalla ruuanjämien ja likapyykkien seassa

No mut. Sit ap:llä on 2 vaihtoehtoa: joko jatkaa näin tai lähteä.

Ops, tuo jäi silmien väliin. Minä saan kuulla samasta asiasta ja olen sanonut että voisi huomauttaa jos jotain pitää tehdä. Ei kaikkea aina "huomaa".... Mutta jos ei ukkosi korvaansa lotkauta vaikka sanot niin sitten on hankalampi juttu. Jätä vaikka itsekin tekemättä kaikki kotityöt. Saattaa auttaa.

Otat imurin, annat sen miehelle ihan käteen asti ja sanot: "Imuroi sinä, minä pyyhin pölyt." Meillä ainakin toimii ihan hyvin. Joskus mies täyttää astianpesukoneen ja laittaa sängyt ihan oma-aloitteisesti, jolloin muistan sanoa miten kiva yllätys se oli. Kappas vaan, seuraavanakin päivänä on pedit pedattu.

meillä ei toimi, mies ottaa sen määräilynä eikä ainakaan tee mitään.

mutta jumaliste tämä ei ole mikään täysihoitola vaan pitäisi olla kahden aikuisen ihmisen yhteinen talous jota kumpikin hoitaa!!!!

ennen kiittelin miestä jos se älysi tehdä jotain itse, mutta en jaksanut enää kun ei muakaan kukaan kiittele että voi kiitos kun olet taas pyykännyt mun kalsarit. enkä mä mitään kiitoksia kaipaakaan vaan jonkun jonka kanssa tehdä nämä hommat.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Oletko kokeillu kirkumista? Toimii. Mies ei meinannut millään muistaa laittaa vessanpytyn kantta ikinä kiinni, niimpä aina kun menin vessaan aloin kirkumaan ja osoittelemaan sormella pyttyä xD

Ihan asian vierestä: miksi pöntön kansi pitää sulkea?

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Ops, tuo jäi silmien väliin. Minä saan kuulla samasta asiasta ja olen sanonut että voisi huomauttaa jos jotain pitää tehdä. Ei kaikkea aina "huomaa".... Mutta jos ei ukkosi korvaansa lotkauta vaikka sanot niin sitten on hankalampi juttu. Jätä vaikka itsekin tekemättä kaikki kotityöt. Saattaa auttaa.

kirjoitin jo tuostakin aloitukseen, olen antanut kaksi helvetillsitä viikkoa asunnon hautautua paskaan, eikä mitään vaikutusta.

joku kysyi mikä miehen selitys on, ei sillä sellaista ole, mutta enpä saa sitä tekemäänkään mitään..

Miksi et vaan sanoisi mitä pitää tehdä? Se saattaisi auttaa.

Saattaisi tai sitten ei :D! Eilen viimeksi huomautin tuolle puolisolleni, että olisi tosi kiva kun laittaisi tyhjän veskipaprurullan hylsyn tuohon veskin roskikseen, eikä sen viereen. "Ai, joo tosiaan." Minä: "voitko tehdä sen vaikka nyt?". Mies: "Joo, tottakai!".

Ja missä se veskipaprurulla edelleen on :headwall:? Lattialla, roskiksen vieressä.

Ajattelin laittaa sen rullan miehen näppiksen päälle. Luuletko, Timppa, että se auttaisi mitään?

eilen mies meni saunaan ja riisui likaiset kalsarinsa OLOHUONEEN PÖYDÄLLE. mainitsin asiasta ASIALLISESTI n.8 kertaa, kunnes hermostuin kun mies vaan makasi sängyllä, hain ne likaiset kalsarit, tungin ne sen päähän ja sanoin et haista paska.

Ihan asian vierestä: miksi pöntön kansi pitää sulkea?

Ettei kissat hypi sinne ja koirat mene juomaan...

Sun täytyy tehdä myös lakko jonkin asian suhteen mitä mies toivoo sinun tekevän, mikähän voisi olla sellaista mikä saattaisi motivoida tarttumaan rättiin että lopetat lakkosi...

Minä hoidan meillä kaikki kotityöt mutta saan sille toki vastinetta. Kyllä sinunkin pitää vaatia itsellesi oikeuksia eikä tulla kyykytetyksi.

Oletko kokeillut sitä, että annat vaihtoehdot? Siivoatko keittiön vai imuroitko? Nyt vai heti?

Yleensä asiassa kuin asiassa on helpointa muuttaa itseään. Se on valitettava totuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa harmaana:
Ettei kissat hypi sinne ja koirat mene juomaan...

Ok. Minä jo luulin että tähänkin on joku outo "naisten syy"...

Naiset ja naisten syyt eivät ole outoja |O!

Ei mutta ei oo kivaa, jos se y-kromosomin kantaja ei ole vetänyt veskiä ja yliloikalla sinne tippuu kissa, joka kastuttuaan juoksee koko kämpän läpi roiskien sitä nestettä joka suuntaan, yöks yöks yöks.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Oletko kokeillut sitä, että annat vaihtoehdot? Siivoatko keittiön vai imuroitko? Nyt vai heti?

Yleensä asiassa kuin asiassa on helpointa muuttaa itseään. Se on valitettava totuus.

olen kokeillut:

imuroitko vai pyyhitkö pölyt?
no.. imuroin...
okei. *tartun pölyrättiin ja alan toimia, mies vaan makaa.... makaa.. makaa..*
niin imuri on tossa noin...!
joo... ihan just...
*mies makaa, makaa, makaa..*
heitän pölyrätin meneen ja meen kans makaan ja sanon, et aivan sama sitten.
johon mies alkaa uliseen, et pitääkö kaiken tapahtua just sillon kun mä haluan??!!!!

Pystyttekö puhumaan ts. suostuuko ukko keskustelemaan asioista? Niinkuin aikuiset?

Jos pystyy, kerro, että haluaisit keskustella kotitöiden jaosta. Sitten ota paperi ja kynä ja alatte listata kaikkia hommia, yritä, että mies pääosin keksisi, mitkä ne hommat ovat ja sitten itse täydentelet ja "olevinaan keksit" että niin, mankelointi, silitys, lapsen haku hoidosta ja kaikki muut, mitä mies ei keksi.

Sitten kun hommat on listattu, laittakaa, miten usein mikäkin homma on tehtävä. tyyliin, että ruoka on laitettava joka päivä, imuroitava 2 x vko tai 1 x vko riippuen kuinka iso kämppä on. Pienet kämpät on imuroitava useammin kuin isot jne.

Seuraava steppi on jyvittää hommat. Vuorotellen kumpikin nimeää, mistä hommasta huolehtii omatoimisesti. Sitten kun koko lista on jaettu, teet jääkaapin oveen listan kummankin hommista.

Sitten jos ei suju, alat muistutella.
Auttaisikohan tämä?

Yhteistyössä