miten minä saan taottua miehen päähän..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks mamma vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks mamma vaan

Vieras
et lasten nähden ei juoda yhtään alkoholia.. Meillä mies aina välillä ottaa parisen pulloa olutta ja minä en sitten millään hyväksy asiaa.. Koska meidän vanhimmainen lapsi on alkanut sanomaan minulle,et isä on varmaan päästä kipeä, kun juo niin paljon kaljaa.. Olen monta kertaa sanonut miehelle,et mitään alkoholia ei juoda lasten nähden, mut ei tunnu menevän perille.

Miten saisit taottua itsesi päähän, että se pari kaljaa joskus ei ole paha, jos pariin jää. Ja opettaisit lapsillekin, että se alkoholi voi kuulua elämään, ei ole mikään hirveä mörkö, mitä pitää sitten 12 vuotiaana salaa koettaa, kun niin kiinnostaa kielletty. Miten olet saanut lapsesi niin alkoholivastaiseksi? Vai eikö pari kaljaa olekaan pari kaljaa?

Siis ei miehellä oikeasti ole pää kipeä vaan poika vaan keksinyt tämän jostain,et isillä on pää kipeä eli toisin sanoen päässä jotain vikaa, kun juo kaljaa..
Nykyään mies juo pariolutta pari kertaa viikossa, mut meidän poika kiinnittää tähän asiaan todella paljon huomiota.. Tänään poika löysi yhden tyhjän pullon kaapista ja huusi: tuu nyt äiti katsomaan isä on taas juonut kaljaa..

mulla ei haittais pari sauna kaljaa kotona.... mutta meillä kävi kerran niin kun lähdettiin kylään käymään 3v ja 3kk ikäisen vauvan kanssa. oli etukäteen sovittu että juodaan kahvit ja ollaan max 2 tuntia sielä että lapset pääsee ajoissa nukkumaan jne. no miehet lähti sitten porukalla jonnekkin ulos kattelemaan jotain en tiedä mitä ja minne. viipyivät sielä monta tuntia.. olisin soittanut mutta ukko oli jättäny puhelimen sisälle. tuli sitten kello 23.30 takaisin ja oli aivan päissään... olisin lähteny itse aikaisemmin mutta ukolla tietty autonavaimet oli... että olin vihainen ja sen jälkeen en ole halunnu nähdä meidän kodissa yhtään mitään alkoholia... jos aikoo ryypätä niin menkööt yksin ulos jonnekkin ja tulis vasta kotiin kun on selvinpäin eikä sinne kotiin tarvi tulla marisemaan ja oksentelemaan et voivoi ku on hirvee krapula.... huh...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ei miehellä oikeasti ole pää kipeä vaan poika vaan keksinyt tämän jostain,et isillä on pää kipeä eli toisin sanoen päässä jotain vikaa, kun juo kaljaa..
Nykyään mies juo pariolutta pari kertaa viikossa, mut meidän poika kiinnittää tähän asiaan todella paljon huomiota.. Tänään poika löysi yhden tyhjän pullon kaapista ja huusi: tuu nyt äiti katsomaan isä on taas juonut kaljaa..

Oisko niin, että sä olet puhunut tosta kaljan juomisesta pojan kuullen? Tuskin hän muuten siihen noin negatiivisesti suhtautuisi, vai?

onko ap:n oma suhtautuminen pariin kaljaan muutoin mikä ? meinasin, että jos vanhin lapsi vaan peilaa äidin tuntemuksia ja asennetta asiaan ? ( lapset aistii asioita ja tekee teräviä homioita )

Kävin lukemassa aloituksen ennen ekaa vastausta ja samaa meinasin itsekin ensin vastata kuin muutkin. Arvasin kyllä mitä muut vastaavat. Mut rupesin miettimään asiaa itsekin. Jos minä en tykkäisi, että mun mies juo lasten nähden niin ei siinä helpota se, että joku muu sanoo mulle, että "anna juoda". Se on MUN mies ja sen pitäis arvostaa sitä mitä minä ajattelen eikä sitä mitä muut ajattelee.

En kyllä osaa asiaa sen enempää neuvoa. Arvasin kyllä heti, että väärä paikka kysyä. Kun parin kaljan juominenhan on aina ok ja jos et anna miehesi juoda niin olet nipo jne ja koko alkuperäinen aihe on aivan sama....

No ehkä itse olen sen hysterian lapsiin lietsonut, vaikka en miehelle asiasta puhu lasten kuullen. Mut lapset ovat varmaan huomanneet mun "kireyden" kun mies avaa oluen.
Oma suhtauminen alkoholiin on negatiivinen, koska syksyllä juuri haudattiin rakas ja läheinen ihminen, jonka alkoholi vei mennessään :(

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Kävin lukemassa aloituksen ennen ekaa vastausta ja samaa meinasin itsekin ensin vastata kuin muutkin. Arvasin kyllä mitä muut vastaavat. Mut rupesin miettimään asiaa itsekin. Jos minä en tykkäisi, että mun mies juo lasten nähden niin ei siinä helpota se, että joku muu sanoo mulle, että "anna juoda". Se on MUN mies ja sen pitäis arvostaa sitä mitä minä ajattelen eikä sitä mitä muut ajattelee.

En kyllä osaa asiaa sen enempää neuvoa. Arvasin kyllä heti, että väärä paikka kysyä. Kun parin kaljan juominenhan on aina ok ja jos et anna miehesi juoda niin olet nipo jne ja koko alkuperäinen aihe on aivan sama....

Mutta SUN miehesi osaa varmasti ajatella itsekin? Eri asia on, jos kaljaa joisi päivittäin, mutta pari pulloa kahdesti viikossa ei ole kyllä mitenkään raadollista.

No ehkä itse olen sen hysterian lapsiin lietsonut, vaikka en miehelle asiasta puhu lasten kuullen. Mut lapset ovat varmaan huomanneet mun "kireyden" kun mies avaa oluen.
Oma suhtauminen alkoholiin on negatiivinen, koska syksyllä juuri haudattiin rakas ja läheinen ihminen, jonka alkoholi vei mennessään :(

Miehelläsi ei ole alkoholiongelmaa.

koittakaas nyt opettaa lapsillenne terve asenne alkoholiin. älkää tehkö siitä peikkoa heille turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:

Mutta ap on tekemässä siitä ongelmaa, ainakin itselleen

No voin sen verran vielä kertoa,et tämä parisen pulloa viikossa on ollut noin kolme viikkoa. Sitä ennen mies kuusi viikkoa juomatta ja sitä ennen miehellä kului n.25 pulloa viikossa..

No voin sen verran vielä kertoa,et tämä parisen pulloa viikossa on ollut noin kolme viikkoa. Sitä ennen mies kuusi viikkoa juomatta ja sitä ennen miehellä kului n.25 pulloa viikossa..

Okei :/ Tuo 25 pulloa on jo paljon, mutta voiko olla että on halunnut itsekin vähentää?

Yhteistyössä