Miten minä tähän nyt osaan suhtautua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahoillaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahoillaan

Vieras
Minulla on siis lapsi miehen kanssa, joka ei ole minun eikä lapsen kanssa tekemisissä. Nyt sitten kuitenkin olen sattumoisin törmännyt tähän mieheen ja viimeksi sain kuulla että hänellä on vauva tulossa nykyisen vaimon kanssa.

Hän tuntui niin onnellisesti puhuvan tulevasta vauvasta minulle vaikka kuitenkaan ei ole minun lastani edes halunnut nähdä saatikka kysellyt kuulumisia.

En voinut sille mitään että tuntui oman lapsen puolesta niiin pahalta, kun hän ei kelpaa isälle, mutta tästä tulevasta on niin onnessaan... jutellessa nousi niin pala kurkkuun että en enään saanut sanotuksi mitään vaan lähdin pois..

Tiesän että törmään tähän mieheen aina joskus..mutta en voi sille mitään että tunnen tosi pahaa oloa asiasta... Nyt on kyllä semmoinen olo että seuraavan kerran kun tapaan haluaisin vaan juosta karkuun...

Kysy seuraavalla kerralla suoraan miksei oma jo olemassa oleva lapsi kiinnosta. Jos lapsi kyselee, kerro miehelle myös, että lapsi kaipaa isäänsä, ehkä se saa miehen ajattelemaan omaa napaansa pidemmälle.
Ei kai tollaselle tyypille tarvii oikeestaan mitään sanoa, jos tuntuu pahalata...vaikuttaa siltä ettei ole kaikki ihan kotona.

mullekin vaan ex ilmoitti ettei sen tarvitse nähdä lastaan koska mulla on yksinhuoltajuus :O ja ja lisäksi puhui uuden liittonsä jälkikasvusta sanoin "nykyinen lapseni" olin ihan et wtf onhan meidänkin yhteinen lapsi sen nykyinen lapsi vaikka ei yhdessä enää ollakkaan. kai mies luuli eroavansa myös lapsesta samalla kuin minusta.

emme sillon olleet vakituisesti yhdessä, käytin ehkäisynä pillereitä ja sitten kortsua. Kerroin miehelle heti raskaudesta ja annoin mahdollisuuden sanoa oman mielipiteen asiasta. No mielipidettä ei tullut eikä muutakaan kommenttia ja sitten jäinkin yksin lapsen kanssa kun en siinä tilanteessa halunnut kuitenkaan aborttia.

Haluaisitko, että mies ottaisi isän roolin ja isyys vahvistettaisiin ja hän saisi isän oikeudet? Jos haluat, niin puhu hänelle. Jos et, niin lopeta pillittäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Avomaankurkku:
Kysy seuraavalla kerralla suoraan miksei oma jo olemassa oleva lapsi kiinnosta. Jos lapsi kyselee, kerro miehelle myös, että lapsi kaipaa isäänsä, ehkä se saa miehen ajattelemaan omaa napaansa pidemmälle.
Ei kai tollaselle tyypille tarvii oikeestaan mitään sanoa, jos tuntuu pahalata...vaikuttaa siltä ettei ole kaikki ihan kotona.

minäkin olen monesti kertonut että lapsi kaipaa isäänsä. erostamme on 8 vuotta ja lapsi tavannut isänsä noin 20 kertaa koko aikana. viimeksi kun puhuimme miehen kanssa, kun hän oli juuri eronnut uudesta suhteestaan, hän sanoi että häntä kaduttaa kun ei ole pitänyt yhteyttä, ja korvaa tätä virhettän uudelle lapselleen jäämällä itse yksinhuoltajaksi. eihän se minun lastani auta että huolehtii yksin uudesta lapsestaan, eikä muista toista lastaan.

Tuota... jos teidän tilanne on tuo niin ei kai sinulla olekaan mitään syytä jäädä häntä kuuntelemaan tai muutenkaan olla tekemisissä?

Ja juu, aika mäntti mies jos noin rupeaa lapsensa äidille hehkuttamaan nykyistä raskautta. :/

Yhteistyössä